آهی، قاسم؛ منصوری، احمد؛ درتاج، فریبرز؛ دلاور، علی و ابراهیمی قوام، صغری.(1395). مدلیابی رابطه بین درگیری تحصیلی والدین و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی با توجه به نقش میانجی انگیزش و درگیری تحصیلی دانشآموز. دستاوردهای روانشناختی (روان شناسی و علوم تربیتی)، دوره23، شماره2(16)، 90-69.
جلیلی ، فرخ رو؛ عارفی، مژگان؛ قمرانی، امیر و منشئی، غلامرضا (1398). اثر بخشی آموزش خودتعیینگری بر انگیزش و شیفتگی تحصیلی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان بیرجند. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، دوره 16، شماره 34، 58-27.
جلیلی، فرخ رو(1398). تأثیر آموزش خودتعیینگری و جنسیت بر کمکطلبی دانشجویان، دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، سال 20، شماره1(75). 136-122.
چماله، رضا و لطیفیان، مرتضی. (1391). ویژگیهای محیط یادگیری فراشناختی و پیشرفت تحصیلی: بررسی نقش واسطهای باورهای انگیزشی در دانشآموزان. روان شناسی کاربردی، 6(3)، 58-43.
حجازی، الهه؛ صالح نجفی، مهسا و امانی، جواد(1391). نقش واسطهای انگیزش درونی در رابطه بین نیازهای بنیادین روانشناختی و رضایت از زندگی. روانشناسی معاصر، 9(2).
رادمهر، فرناز و کرمی، جهانگیر(1398). بررسی نقش تحمل ابهام و شکفتگی در پیشبینی درگیریتحصیلی دانشجویان. روانشناسی تربیتی، 15(52)، 216-203.
رنجبر، اعظم. (1391). تاثیرآموزش راهبردهای یادگیری با تاکید بر مدیریت منابع بر مهارتهای خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی درس علوم دانشآموزان پایهی دوم راهنمایی شهر کرج، پایاننامهی کارشناسی ارشد رشتهی روانشناسی تربیتی، دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه خوارزمی تهران، تهران.
ریو ، جان مارشال (1395) .انگیزش وهیجان. ترجمه یحیی سید محمدی. تهران .نشر ویرایش. ( تاریخ انتشار به زبان اصلی ، 2015).
سلطانی، اصغر و شفیعی پور مطلق، فرهاد (1395). ارائه مدل جهت ارزیابی عوامل مؤثر برتوسعه تدریس کامیاب ادراک شده (مورد مطالعه دبیران متوسطه شهر تهران)، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ، سال یازدهم، شماره 41، ص 153 تا 174.
سیف، علی اکبر(1396). روانشناسی تربیتی .تهران .انتشارات دوران .
عابدینی، یاسمین؛ حجازی،الهه؛ سجادی، حسین و قاضی طباطبایی، محمود(1387). نقش واسطهای درگیریتحصیلی در ارتباط بین اهداف اجتنابی - عملکردی و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر در رشتة علوم انسانی، پژوهشهای تربیتی و روان شناختی، 4(1)، 41-58.
علوی، موسی (1392): مدل یابی معادلات ساختاری در پژوهشهای مرتبط با آموزش علوم سلامت، معرفی روش و کاربرد آن. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی ،13(6)، ص 519 تا 530 .
قاسمی، وحید (1392). مدل سازی معادله ساختاری در پژوهشهای اجتماعی با کاربرد ایموس. تهران، انتشارات جامعه شناسان.
قائدی، راهیل(1395). ارائه الگوی روابط جهتگیری هدف تحصیلی و کمکطلبی تحصیلی بر اساس نقش واسطهگری درگیری تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور استان فارس، دانشکده ادبیات و علوم انسانی. شیراز.
قدم پور ، عزت اله و سرمد، زهره (1382). نقش باورهای انگیزشی در رفتار کمک طلبی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. مجله روان شناسی، دوره 7، شماره2 (26)، 126-112.
کوشکی، شیرین؛ فرزاد، ولی اله؛ مدرسی حجت آبادی، مرضیه (1396). نقش خودتعیینگری برعملکرد تحصیلی دانشآموزان با نقش میانجی درگیری تحصیلی و نگرش به یادگیری مجازی، یادگیری آموزشگاهی ومجازی،19،100-85.
گلستانه، سید موسی و عسکری، فهیمه (1393). بررسی رابطه برخی از پیشایندهای مهم انگیزشی، شناختی و شخصیتی بر کمکطلبی تحصیلی و اجتناب از کمکطلبی، دستآوردهای روانشناختی، 21-3(1)، 122-101.
مرادی سیاه افشاری، محبوبه؛ قاسمی، ندا و قمرانی، امیر. (1394). روایی و پایایی مقیاس شکفتگی وتعیین رابطه شکفتگی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشکده پزشکی.آموزش در علوم پزشکی، 15، 337-330.
مورکیان، فائزه. (1396). نقش پیش بینی کنندگی الگوهای ارتباطی خانواده و شفقت به خود در نگرش نسبت به کمکطلبی تخصصی روانی دانشجویان، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه الزهرا، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، تهران.
ناصر پور، محمد؛ درانی، کمال و صالحی، کیوان(1398). شناسایی عوامل مؤثر در اختلالات املا نویسی دانشآموزان ابتدایی ، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ، شماره 54 ، سال چهاردهم ،ص 181-218.
Chou C-P, Bentler PM.(1995).Estimates and tests in structural equation modeling.. https://psycnet.apa.org/record/1995-97753-003
Chowdhury, S., & Halder, S. (2019). Motivational facilitators and barriers of adaptive academic help-seeking: A systematic review. Indian Journal of Health and Well-being, 10(10-12), 324-333.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2008). Favoriser la motivation optimale et la santé mentale dans les divers milieux de vie. Canadian Psychology/Psychologie canadienne, 49(1), 24.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2011). Levels of analysis, regnant causes of behavior and well-being: The role of psychological needs. Psychological Inquiry, 22(1), 17-22.
Diener, E., Emmons, R. A., Larsen, R. J., & Griffin, S. (2008). The Satisfaction With Life Scale. Journal of Personality Assessment, 49, 71-75.
Forkus, S. R., Breines, J. G., & Weiss, N. H. (2019). Morally injurious experiences and mental health: The moderating role of self-compassion. Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy. Advance online publication.
Fredrickson, B. L. (2004). The broaden-and build theory of positive emotions. Philosophical transactions of the Royal society of London Series B – Biological Sciences, 359, (1449), 1367 – 1377.
Ghasemi, Vahid.(2013). Structural Equation Modeling in Social Research Using Amos. Tehran; Sociologists Publications.
Hammerschall, U. (2019, April). A Gamification Framework for Long-Term Engagement in Education Based on Self Determination Theory and the Transtheoretical Model of Change. In 2019 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) (pp. 95-101). IEEE.
Heath, P. J., Brenner, R. E., Lannin, D. G., & Vogel, D. L. (2018). Self-compassion moderates the relationship of perceived public and anticipated self-stigma of seeking help. Stigma and Health, 3(1), 65.
Ilardi, B. C., Leone, D., Kasser, R., & Ryan, R. M. (1993). Employee and supervisor ratings of motivation: Main effects and discrepancies associated with job satisfaction and adjustment in a factory setting. Journal of Applied Social Psychology, 23, 1789-1805.
Karabenick, S. A., & Knapp, J.R. (1991).Relationship of academic help seeking to the use of learning strategies and other achievement behavior in college students. Journal of Educational Psychology, 83,221- 230.
Kavita, Kulwinder Singh. (2014). Motivational Beliefs and Academic Achievement of University Students. IOSR Journal of Research & Method in Education; 4(1): 1-3.
Keum, B. T., Hill, C. E., Kivlighan Jr, D. M., & Lu, Y. (2018). Group-and individual-level self-stigma reductions in promoting psychological help-seeking attitudes among college students in helping skills courses. Journal of counseling psychology, 65(5), 661.
Lekwa, A. J., Reddy, L. A., & Shernoff, E. S. (2019). Measuring teacher practices and student academic engagement: A convergent validity study. School Psychology, 34(1), 109-118.
Linnenbrink, E. A., & Pintrich, P. R. (2003). The role of self-efficacy beliefs instudent engagement and learning intheclassroom. Reading &Writing Quarterly, 19(2), 119-137.
McDermott, R. C., Smith, P. N., Borgogna, N., Booth, N., Granato, S., & Sevig, T. D. (2018). College students’ conformity to masculine role norms and help-seeking intentions for suicidal thoughts. Psychology of Men & Masculinity, 19(3), 340.
Nasa, G., & Sharma, H. L. (2018). A study on the impact of academic self-efficacy and academic help-seeking behaviour on goal orientation of secondary school students. International Journal of Research in Social Sciences, 8(4), 929-940.
Neff KD.(2003). The development and validation of a scale to measure self-compassion. Self Identity. 2(3):223
Newman, R. S. (2008). Freedom's prophet: Bishop Richard Allen, the AME Church, and the black founding fathers. NYU Press.
Nowack, K. (2017). Facilitating successful behavior change: Beyond goal setting to goal flourishing. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 69(3), 153-171.
Nowack, K. (2017). Facilitating successful behavior change: Beyond goal setting to goal flourishing. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 69(3), 153-171.
Pintrich, P. R., & Schunk, D. H. (2002). Motivation in education: Theory, research, and applications. Prentice Hall.
Rakovec-Felser, Z. (2015). THE SENSETIVENESS AND FULFILLMENT OF Psychological NEEDS: Medical, Health Care and Students. Collegium antropologicum, 39(3), 541-550.
Reeve, J. (2012). A self-determination theory perspective on student engagement. In Handbook of research on student engagement (pp. 149-172). Springer, Boston, MA.
Reeve, J. (2012). A self-determination theory perspective on student engagement. In Handbook of research on student engagement (pp. 149-172). Springer, Boston, MA.
Ryan, A.M., & Pintrich, P. R. (1997). The Role of Motivation and Attitudesin Adolescents Help- seeking in Math Class. Journal of EducationalPsychology, 89, 329-347.
Ryan,A.M., & Shin, H. (2011). Help seeking tendencies during early adolescence an examination of motivational correlates and consequences for achievement. Learning and instruction, 21(2), 247-256
Schaufeli, W.B. & Bakker .A. B. (2006). The Measurement of Work Engagement with a Short Questionnaire A cross-national study. Educational and Psychology Measurement, 66: 701-71.
Seligman, M. E. (2011). Flourish: a visionary new understanding of happiness and well being. Policy, 27(3), 60-1.
Shimizu, M., Niiya, Y., & Shigemasu, E. (2016). Achievement goals and improvement following failure: Moderating roles of self-compassion and contingency of self-worth. Self and Identity, 15(1), 107-115.
Smit, K., de Brabander, C. J., Boekaerts, M., & Martens, R. L. (2017). The self-regulation of motivation: Motivational strategies as mediator between motivational beliefs and engagement for learning. International Journal of Educational Research, 82, 124-134.
Steiger, J. H. Understanding the limitations of global fit assessment in structural equation modeling. Personality and Individual differences. 2007; 42(5), 893-898.
Strohmeier, D., Gradinger, P., & Wagner, P. (2017). Intercultural Competence Development Among University Students From a Self-Regulated Learning Perspective. Zeitschrift für Psychologie.
Van Damme, J., Maes, L., Clays, E., Rosiers, J. F., Van Hal, G., & Hublet, A. (2013). Social motives for drinking in students should not be neglected in efforts to decrease problematic drinking. Health education research.; 28(4), 640-650.
Villavicencio, F. T. (2011). Influence of self-efficacy and help-seeking on task value and academic achievement. Philippine Journal of psychology, 44(2).
Van Zyl, L. E., & Rothmann, S. (2012). Flourishing of students in a tertiary education institution in South Africa. Journal of Psychology in Africa, 22(4), 593-599.Wagner, L. K., Schindler, S., & Reinhard, M.-A. (2017). The Positive Facet of Self-compassionPredicts Self-reported Use of and Attitudes toward Desirable Difficulties in Learning. Frontiersin psychology, 8, 1-5.
Wehmeyer, M. L. (2014). Self‐determination: A family affair. Family Relations, 63(1), 178-184.
Worthley, J. P., Hostetler, A. J., & Frye, A. A. (2017). Motivated to seek help: Masculine norms and self-regulated motivation in self-help groups. Psychology of Men & Masculinity, 18(1), 20.