ابراهیمی علویجه، محمد و یافتیان، نرگس (1396). مقایسه آموزش مفهوم مجموعه در دو کتاب درسی ریاضیات1 و کتاب درسی ریاضی پایه نهم از نظر وجود مسائل دنیای واقعی. اولین همایش ریاضیات و کاربردها، کرمانشاه.
ابراهیمیعلویجه، محمد و یافتیان، نرگس. (1398). بررسی میزان انطباق کتاب درسی ریاضی پایه نهم با مسائل دنیای واقعی. فصلنامه تعلیم و تربیت، 35(4)، 130-107.
افخمی، ربابه. (1393). بررسی سواد ریاضی دانشآموزان در طول مقاطع تحصیلی با توجه به تغییرات کتابهای درسی. نشریه آموزشی پژوهشی اتحاد، 10، 34-21.
امیری، حمیدرضا و همکاران. (1398). ریاضی پایه هشتم دوره اول متوسطه. دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی، سازمان پژوهش و برنامهریزی. وزارت آموزش و پرورش.
امیری، حمیدرضا و همکاران. (1398). ریاضی پایه نهم دوره اول متوسطه. دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی، سازمان پژوهش و برنامهریزی. وزارت آموزش و پرورش.
بیشاب، آلنجی. (1381). غلبه بر موانع دموکراتیزه کردن آموزش ریاضی. (ترجمه سهیلا غلامآزاد). مجله رشد آموزش ریاضی. دفتر انتشارات تکنولوژی آموزشی، 66، 13-4. ( تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2000).
دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش (1391). برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. تهران: انتشارات وزارت آموزش و پرورش.
دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش. (1392). مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش. شرکایی اردکانی، جواد، ریاحینژاد، حسین و رزاقی، هادی (گردآورندگان). تهران: موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه).
رفیعپورگتابی، ابوالفضل. (1389). طراحی چارچوبی برای ایجاد تعادل در برنامه درسی ریاضی متوسطه در ایران. پایاننامه دکتری آموزش ریاضی، دانشگاه شهید بهشتی.
روحانیفر، محبوبه، محسنپور، مریم و گویا، زهرا. (1398). منشا خطاهای دانشآموزان در حل مسائل مربوط به سواد ریاضی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 18(72)، 136-117.
ریحانی، ابراهیم. (1395). تحلیل خطمشیها، اسناد مصوب، پژوهشها و منابع مرتبط با حوزه یادگیری ریاضی. واحد تحقیق، توسعه و آموزش ریاضی وزارت آموزش و پرورش.
شایان، مریم و یافتیان، نرگس. (1395)، ارزیابی عملکرد دانشآموزان پایه دهم در آزمون سواد ریاضی. ارائه شده در دومین همایش آموزش علوم پایه، تهران، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
شایان، مریم و یافتیان، نرگس. (1397)، ارزیابی عملکرد دانشآموزان پایه دهم و معلمان متوسطه اول در آزمون سواد ریاضی. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 12(43)، 94-65.
غلامآزاد، سهیلا. (1397). طراحی و ارزیابی تکلیفهای غنی برای یادگیری. مجله رشد آموزش ریاضی. دفتر انتشارات تکنولوژی آموزشی، 36(2)، 8-4.
کیامنش، علیرضا، محسنپور، مریم، صفرخانی، مریم و اقدسی، سمانه. (1391). بررسی روند تغییرات عملکرد ریاضی دانشآموزان سوم راهنمایی در فاصله 1386- 1378 بر اساس یافتهها مطالعات بین المللی تیمز در ایران و کشورهای منطقه با توجه به هدفهای سند چشم انداز بیست ساله. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران؛ ویژه مقالات برنامه درسی ریاضی،6(24)، 82-59.
گویا، زهرا. (1375). ضرورت تغییر برنامه درسی، مجله رشد آموزش ریاضی، 46، 12-8.
گویا، زهرا. (1389). سنت آموزش ریاضی در دوران طلایی ایرانی/ اسلامی: تمثیلی برای جهانی شدن و بومی ماندن. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 5(17)، 128-115.
گویا، زهرا (1391). پیشفرضهای تغییرات برنامه درسی. مجله رشد آموزش ریاضی. دفتر انتشارات تکنولوژی آموزشی، 29(4)، 3-2.
گویا، زهرا، فیروزیان، اطهر و غلامآزاد، سهیلا. (1398). ارتقای سواد مالی و تصمیمگیری مالی از طریق برنامه درسی ریاضی مدرسهای. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 14(54)، 36-1.
محسنپور، مریم، گویا، زهرا، شکوهی یکتا، محسن، کیامنش، علیرضا و بازرگان، عباس. (1393 الف). طراحی و ساخت آزمونی برای صلاحیتهای شناختی سواد ریاضی دانشآموزان ایرانی بر مبنای مطالعات پیزا. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، 2(4)، 34-5.
محسنپور، مریم، گویا، زهرا، شکوهی یکتا، محسن، کیامنش، علیرضا و بازرگان، عباس. (1393 ب). سنجش تشخیصی صلاحیتهای سواد ریاضی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 14(53)، 33-7.
Adams,R.,Wu, M. (Eds). (2003). PISA 2000 technical report. Raris: OECD Publications.
Cantley, I. (2019). PISA and policy-borrowing: A philosophical perspective on their interplay in mathematics education. Educational Philosophy and Theory, 51(12), 1200-1215.
De Lange, J. (2003). Mathematics for literacy. Quantitative literacy: Why numeracy matters for schools and colleges, 80, 75-89.
Freudenthal, H. (1991). Revisiting Mathematics Education: China Lectures. Dordrecht: Kluwer.
Fointuna, D. W., Kaluge, A. H., & Fernandez, A. J. (2020). An analysis of mathematical literacy of state junior high school students in Kupang. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1422, No. 1, p. 012025). IOP Publishing.
Geiger, V., Forgasz, H., & Goos, M. (2015). A critical orientation to numeracy across the curriculum. ZDM, 47(4), 611–624.
Hayati, T. R., & Kamid, K. (2019). Analysis of Mathematical Literacy Processes in High School Students. International Journal of Trends in Mathematics Education Research, 2(3), 116-119.
Lestari, N. D. S., & Suwito, A. (2017). Integrating Mathematics Literacy and Mathematics Teaching and Learning in a Mathematics Class.
Leuders, T. (2019). Traditions in German-speaking mathematics education research. H. N. Jahnke, & L. Hefendehl-Hebeker (Eds.). Springer International Publishing.
Ojose, B. (2011). Mathematics Literacy: Are We Able To Put The Mathematics We Learn Into Everyday Use? Journal of Mathematics Education, 4(1), 89-100.
Prabawati, M., & Herman, T. (2019, October). Mathematical literacy skills students of the junior high school in term of gender differences. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1315, No. 1, p. 012084). IOP Publishing.
Reinke, L. T. (2019). Toward an analytical framework for contextual problem-based mathematics instruction. Mathematical Thinking and Learning, 21(4), 265-284.
Sari, R. H. N., & Wijaya, A. (2017). Mathematical literacy of senior high school students in Yogyakarta. Jurnal Riset Pendidikan Matematika, 4(1), 100-107.
Sari, Y. M., & Valentino, E. (2017). An Analysis of Students Error In Solving PISA 2012 And Its Scaffolding. (JRAMathEdu) Journal of Research and Advances in Mathematics Education,1(2), 90-98.
Skovsmose, O. (2007). Mathematical literacy and globalisation. In B. Atweh, A. C. Barton, M. Borba, N. Gough, C. Keitel, C. Vistro-Yu, & R. Vithal (Eds.), Internationalisation and globalisation in mathematics and science education, (pp. 3–18). Dordrecht, the Netherlands: Springer.
Stacey, K. (2015). The real world and the mathematical world. (pp. 57-85). Springer, Cham.
Sutisna, A. P., Budi, A. S., & Noornia, A. (2019). The Influence of the Realistic Mathematics Education Approach and Early Mathematical Ability to Mathematical Literacy. Int. J. Multidiscip. Curr. Res, 6, 798-801.
Turner, R. (2012). Mathematical literacy: Are we there yet. ICME-12, Topic Study Group, 6.
Turner, R. & Adams, R. (2012).
Some drivers of test item difficulty in mathematics: an analysis of the competency rubric. OECD Programme for International Student Assessment (PISA). Zugriff am 01.10.2013. Verfügbar unter
http://research.acer.edu.au/pisa/7
Venkat, H. (2013). Mathematical literacy what is it? And is it important? In H. Mendick, & D. Leslie (Eds.) Debates in mathematics education (pp. 163–175). London, UK: Routledge.
Wardono, W., Mariani, S., Rahayuningsih, R. T., & Winarti, E. R. (2018). Mathematical literacy ability of 9th grade students according to learning styles in problem-based learning-realistic approach with edmodo. Unnes Journal of Mathematics Education, 7(1), 48-56.
Wernet, J. L. (2015). What is the story with story problems? Exploring the relationship between contextual mathematics tasks, student engagement, and motivation to learn mathematics in middle school. Michigan State Univercity.
Widyaswara, I. B., Wardono, W., & Asih, T. S. N. (2019). Mathematical literacy ability viewed from student engagement on formulate share listen create model with reciprocal teaching approach assisted by edmodo. Unnes Journal of Mathematics Education Research, 8(2), 188-194.
Wijaya, A. (2019, October). Developing Students’ Mathematical Literacy through Problem Based Learning. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1320, No. 1, p. 012035). IOP Publishing.