احمدی پور، زهرا، جعفر زاده، حسن و میرزایی، محمدرضا (1393)، تحلیل کارکردی تقسیمات کشوری در اجرای برنامههای آمایش سرزمین با تأکید بر ایران، فصلنامه برنامهریزی منطقه ای، 4 (14): 12-1.
برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران (1391)، شورای عالی آموزش و پرورش، تهران: انتشارات دبیرخانه سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
پیری، موسی، عطاران، محمد، کیامنش، علیرضا، حسین نژاد، غلامرضا (1390)، برنامهریزی درسی مدرسه – محور راهبردی برای تمرکز زدایی از نظام برنامهریزی درسی، مجله علمی – پژوهشی "پژوهشهای برنامه درسی"، دوره اول، شماره اول، بهار و تابستان 139، 1 (1): 17-29.
خادم، فرداد (1394)، بررسی تأثیر مؤلفههای حکمرانی خوب در اثربخشی نظام اداری (بررسی موردی وزارت جهاد کشاورزی)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده مدیریت و حسابداری.
خندقی، مقصود، گودرزی، محمدعلی (1390)، طراحی نظام برنامهریزی درسی منطقهای برای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 6 (23): 109-76.
دانایی فرد، حسن، امامی، سید مجتبی (1386)، استراتژیهای پژوهش کیفی: تاملی بر نظریه پردازی داده بنیاد، انتشارات اندیشه مدیریت، (2) 69-97.
راستین، عبدالرحیم (1395)، حکمرانی مطلوب و توزیع صلاحیتها با تأکید بر مشارکت شهر وندان در نظام عدم تمرکز اداری در ایران، دانشگاه آزاد اسلامیواحد مرودشت.
سلسبیلی، نادر (1393)، تمرکز زدایی در آموزش و پرورش با تاکید بر برنامهریزی درسی مبتنی بر مدرسه، تهران: انتشارات مدرسه.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1389)، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، تهران: انتشارات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
سیف، علی اکبر (1394)، روانشناسی پرورشی نوین، روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران: انتشارات دوران.
صادقی، علیرضا (1391)، ویژگیها و ضرورتهای تدوین برنامه درسی چند فرهنگی در ایران، مجله راهبرد فرهنگ، 17 و 18: 93-121.
صدقی بوکانی، ناصر، صوفی، صلاح (1389)، نقش آموزش عالی در توسعه ملی با تأکید بر آمایش سرزمین، همایش منطقهای بومی سازی مدل پیشرفت آموزش عالی، واحد سنندج، 107-120.
فتحی واجارگاه، کورش ( 1383)، امکان سنجی مشارکت معلمان در فراینـد برنامهریزی درسـی در نظام آموزش و پرورش ایران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 3 (8): 59-76.
فرهی بوزنجانی، برزو، محمدی، ابوالفضل و حصیرچی، امیر (1390)، الگوی توسعه و تعالی مدیران و فرماند هان سپاه از منظر مقام رهبری (حضرت آیت الله خامنه ای)، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 2 (3و4)، 1-28.
کیشانی فراهانی،
امید (1395)،چالشهای برنامهریزی در سطح مدرسه از دیدگاه کارشناسان و خبرگان، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
مهرمحمدی، محمود و همکاران (1387)، برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشم اندازها، تهران: انتشارات سمت.
یارمحمدیان و دیگران (1381)، امکان سنجی و راهکارهایی برای غیرمتمرکز کردن نظـام آموزشـی و تفویض اختیارات. فصلنامۀ دانش و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (علوم تربیتی و روانشناسی). سال چهارم، شماره 13 و 14: 24– 1.
Ahmad, J., & Basri, M. (2015). Implementation of Good Governance in Education Services in Gowa Regency South Sulawesi Province. International Journal of Academic Research, 7 (1): 153-150.
Androniceanu, A., & Ristea, B. (2014). Decision making process in the decentralized educational system. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 149, 37-42.
Best, R. (2016). New perspectives on young children's moral education: developing character through a virtue ethics approach. International Journal of Children's Spirituality, 21 ( 2): 153-156.
Boyd, W. L., Crowson, R. L., & Mawhinney, H. M. (2015). The politics of education and the new institutionalism: Reinventing the American school. Routledge.
Chen, B., & Laksana, S. (2017). The Development of Principal Curriculum Leadership Capabilities Model for Secondary Schools in Shanghai, China. Scholar, 8 (2).
Curren, R. (2014). Judgment and the aims of education. Social Philosophy and Policy, 31 (1), 36-59.
Evans, W. , & Savage, J. (2017). Developing a Local Curriculum: Using your locality to inspire teaching and learning, London and New York. Routledge, Taylor & Francis Group : 6 - 7
Flora, F., Mumuikha, C., Ndiga, B., Mwala, S., & Margaret, N. (2014). Effectiveness of Decentralized Education Bursary Fund in Enhancing Equity in Access and Participation in Public Secondary Schools, in Kajiado County, Kenya. International Journal of Innovative Research and Development|| ISSN 2278–0211, 3 (5).
Huber, S., Tulowitzki, P., & Hameyer, U. (2017). School Leadership and Curriculum: German Perspectives. Leadership and Policy in Schools, 16 (2), 272-302.
Huda, N. (2016). Decentralization of Education in Indonesia: Problems of Implementation. Jurnal Ilmu Pendidikan, 5.
Iannone R, & Obenauf P. (2013), Toward spirituality in curriculum and teaching. Education
Jeong, D. W., Lee, H. J., & Cho, S. K. (2017). Education decentralization, school resources, and student outcomes in Korea. International Journal of Educational Development, 53, 12-27.
Kaplan, R., King, J., Koster, R., Penny, W. D., Burgess, N., & Friston, K. J. (2017). The Neural Representation of Prospective Choice during Spatial Planning and Decisions. PLOS Biology, 15 (1), e1002588.
Segev, A. (2016). Does classic school curriculum contribute to morality? Integrating school curriculum with moral and intellectual education. Educational Philosophy and Theory, 1-10.
Slattery, P. (2010). Curriculum development in the postmodern era: Teaching and learning in an age of accountability. Routledge.
Stevenson, R. B., Brody, M., Dillon, J., & Wals, A. E. (Eds.). (2014). International handbook of research on environmental education. Routledge.
Strauss, A. and Corbin, J. , (1998). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory, 2nd ed. , Sage, Thousand Oaks, CA.
Virmani, A., Sahu, S. and Tanwar, S. (2006), Governance In the Provision Of Public Goods In South Asia, Indian Council for Research on International Economic Relation, SANEI, Project no. 4. New Delhi.
Whitty, G. (2016). Research and Policy in Education: Evidence, Ideology and Impact. Trentham Books.