آل ابراهیم، الهام؛ قرائی پور، رضا. (1393). مقایسه طراحی نظام آموزش کارکنان بر اساس مدل های ADDIE و ASSURE، مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما، کنفرانس بین المللی مدیریت.
ایزدی یزدان آبادی، احمد؛ حاج محمد شفیع. (1388). طراحی و تدوین استانداردهای عملکرد معلمان در فرآیند یاددهی – یادگیری، مجله علوم انسانی دانشگاه امام حسین، تعلیم تربیت اسلامی، 78 (17).
تاجیک اسماعیلی، عزیزاله. (1383). عملکرد معلمان پایه پنجم ابتدایی با توجه به میزان آگاهی آنان از اهداف، روش تدریس، مهارت تدریس، کاربرد مواد آموزشی، روش ارزشیابی و کیفیت سؤالهای امتحانی در درس تعلیمات اجتماعی، رساله دکتری رشته علوم تربیتی (گرایش برنامه ریزی درسی)، دانشگاه تربیت معلم تهران.
ثمری، عیسی؛ آتشک محمد. (1388). تاثیر کاربست فناوری آموزشی توسط معلمان در بهبود کیفیت فرایند یادگیری دانشآموزان، نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، 2 (4).
حق پرست لاتی، طیبه. (1393). تأثیر دوره آموزش پژوهش در عمل در بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری معلمان دوره ابتدایی شهر تهران، فصلنامه علمی – پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 1 (5).
رضازاده، اکبر. (1379). تأثیر ارزشیابی عملکرد بر انگیزش شغلی معلمان، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، دوره هفتم، شماره 25.
رضوی، سید عباس. (1388). طراحی محیط یادگیری الگوی اطمینان بخش (اشور) ، فناوری آموزشی، اطلاعات و ارتباطات.
ریگی، عاطفه. (1392). مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق دادههای صوتی – تصویری با سایر روشهای موجود ارزیابی عملکرد تدریس، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه کردستان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی رشته علوم تربیتی.
سلیمی، قربانعلی؛ شاه سلیمی، بدری. (1381). بررسی ساز و کارهای دبیران دبیرستانهای شهر اصفهان با محیط واحدهای آموزشی، فصلنامه دانش و پژوهش واحد خوراسگان اصفهان، 13و14 (4).
سیف، علی اکبر. (1390). اندازه گیری، سنجش، و ارزشیابی، ویرایش ششم، تهران: انتشارات دوران.
شعبانی، حسن. (1380). مهارتهای آموزشی و پرورشی، تهران: انتشارات سمت.
عابدینی بلترک، میمنت؛ نصراصفهانی، احمدرضا؛ محمدی، مهدی و صالحی عمران، ابراهیم. (1394). بررسی میزان کاربست عناصر برنامه درسی سازندهگرا در آموزش عالی: مطالعه موردی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 4 (12).
عبدلی، افسانه. (1394). آسیب شناسی روشهای تدریس در فرآیند یاددهی – یادگیری از دیدگاه دبیران و دانشآموزان دبیرستانهای شهر اصفهان، پژوهش در برنامهریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی- برنامهریزی درسی)، 20 (12).
کریمی ارقینی، حسین. (1390). بررسی نظر معلمان و دانشآموزان درباره چگونگی فرآیند یاددهی – یادگیری در مدارس متوسطه (شبانه روزی) شهرستان خدابنده سال تحصیلی 90-89، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه تهران.
کمالی، سمیه. (1392). مسایل سنجش و تشخیص دانشآموزان ورودی به مدرسه، تعلیم و تربیت استثنایی، شماره114.
محمودی، فیروز؛ فتحی آذر، اسکندر؛ و اسفندیاری، رجب. (1388). بررسی رابطه میزان مشارکت فعال دانشآموزان در جریان تدریس با پیشرفت تحصیلی، مطالعات تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، 3 (10).
مسلمان یزدی، نوشین. (1393). بررسی تأثیر روش تدریس مشارکتی در یاددهی درس ریاضی دانشآموزان دختر پایه پنجم ناحیه 1شهر کرج، اولین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایرانی – اسلامی، اردبیل، مؤسسه پیشگامان فرهیختگان فرهنگ و اندیشه ولی عصر، اداره کل فرهنگ.
معظمی، علی محمد. (1389). نگرش به درس فیزیک دانشآموزان سال اول متوسطه ناحیه 2 شهر اصفهان، پایان نامه ارشد، دانشگاه اراک.
نوری امام زادهئی، اصغر. (1375). بررسی نظر دبیران دبیرستانهای شهر اصفهان در مورد نحوه ارزشیابی معلمان و فرمهای ارزشیابی عملکرد آنان، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
نیکنامی، مصطفی (1383). نظارت و راهنمایی آموزشی. تهران: سمت.
هواس بیگی، فاطمه. (1388). ارزیابی کیفیت برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی آموزشی از نظر اعضای هیأت علمی و دانشجویان در دانشگاههای دولتی شهر تهران، دانشگاه تهران.
Baran, b. (2010). Experiences from the Process of Designing Lessons with Interactive Whiteboard: ASSURE as a Road Map, CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY, Dokuz Eylul University, Turkey, 1 (4) , 367-380.
Bavli, B. , Yavuz, E. (2015). DESIGNING PCM INSTRUCTION BY USING ASSURE INSTRUCTIONAL DESIGN MODEL, International Journal on New Trends in Education and Their Implications, International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 6 Issue: 3 Article: 04 ISSN 1309-6249.
Nolan, j. , Hoover, L. (2005). Teacher performance Supervision and Evaluation : Theory into practice , New York : joun Wiley and Sons.
Nurpandi, F. , Langi, A. , & Bandung, Y. (2013). Using Instructional Design Model to Implement Open Lesson with Lesson Study Approach for Online Teacher Community, Joint International Conference on Rural Information & Communication Technology and Electric-Vehicle Technology (rICT & ICeV-T) November 26-28, 2013, Bandung-Bali, Indonesia
Sezar, B. , Gizem Karaoglan Yilmaz, F. , & Yilmaz, R. (2013). Integrating Technology Into Classroom: The Learner-Centered Instructional Design, International Journal on New Trends in Education and Their Implications, Volume: 4 Issue: 4 Article: 12 ISSN 1309-6249.