امیراحمدی، یونس، ایروانی، شهین، شرفی، محمد رضا. (1391). تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم دبستان بر مبنای الگوی حل مسئله دیویی. مجله پژوهشی بر برنامه درسی، شماره 35
جویس، بروس؛ ویل، مارشا؛ کالهون، امیلی (1394). الگوهای تدریس 2015. ترجمه محمدرضا بهرنگی، پیشگفتار مترجم بر ترجمه کتاب الگوهای تدریس 2015. تهران: کمال تربیت
دیویی، جان (1339). دموکراسی و آموزش و پرورش. ترجمهی امیرحسین آریان پور، تبریز، انتشارات فرانکلین
رستگار، طاهره و همکاران (1387). کتاب معلم علوم تجربی پنجم دبستان. انتشارات اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی، چاپ دوم
صدرالاشرافی، مسعود (1386). کاربرد استانداردهای آموزش علوم برای ایران. مجلۀ فناوری و آموزش، سال اوّل، جلد اوّل، شماره 4.
گال، مردیت و همکاران (1382). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. ترجمه احمد نصر و دیگران، تهران: سمت، دانشگاه شهید بهشتی.
مهرمحمدی، محمود (1387). پرورش تفکر انتقادی با استفاده از شیوه آموزش مسئله محور. بازاندیشی فرایند یاددهی- یادگیری، صص -188-176
هارلن، وین. (1387). نگرشی نو بر آموزش علوم تجربی در دوره ابتدایی. ترجمه شاهده سعیدی. تهران انتشارات مدرسه. چاپ دهم.
الیاس، جان، ال (1385). فلسفه تعلیم و تربیت، ترجمهی ضرابی، قم، انتشارات موسسهی پژوهشی امام خمینی (ره)، چاپ دوم
Tin Lam. Toh (2009), Assessment in a Problem Solving Curriculum, In R. Hunter, B. Bicknell, & T. Burgess (Eds.), Crossing divides: Proceedings of the 32nd annualconference of the Mathematics Education Research Group of Australasia (Vol. 1)
Selvi,Kiymet (2007), "Future Aims of Science Curriculum for Primary school", Cultura. International Journal of Philosophy of Culture and - pp 176- 183
Dewey, J.(1933). How We Think: A Restatement of the Relation of Reflective Thinking to the Educative Process. 2nd revised edition. Chicago: Henry Regnery.
Steven, M. K. (2002). Newport News Teacher Performance Assessment System: A Case Study. http: //cpre. wceruw.org/papers /Newport.
Chalmers, a.f 1998, what is this things called science? An assessment of the nature and status of science and its methods; London: the open university press
Smith; W.H.Newton, 1981, The Rationality of Science, London and New York: Balliol College, Oxford
Taba, h. 1966. Curriculum development: theory and practice, new York: Harcourt publishers ltd.