@article { author = {AmirAhmadi, Younes and Safian Boldaji, Rezvan}, title = {Effects of Teaching Science by Education Management Model on Academic Achievement and Problem-solving Skills Students at Sixth Grade}, journal = {Journal of Curriculum Studies}, volume = {10}, number = {37}, pages = {23-40}, year = {2015}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association (icsa)}, issn = {1735-4986}, eissn = {1735-4981}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تأثیر تدریس با الگوی مدیریت آموزش بر پیشرفت تحصیلی علوم تجربی و مهارت حل مسئله دانش‌آموزان سال ششم ابتدایی}, abstract_fa = {الگوی مدیریت آموزش، نظریه‌ای جدید و هم‌خانواده‌ی الگوهای پردازش اطلاعات است که بر سازماندهی اطلاعات و ساختن مفاهیم در روندی استقرایی- قیاسی به منظور توانمندتر شدن دانش‌آموز در یادگیری، درک بهتر روابط میان اطلاعات، پرورش مهارت‌های بنیادی تفکر و ... تأکید دارد. هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر تدریس علوم تجربی با استفاده از الگوی مدیریت آموزش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانش­آموزان سال ششم دوره ابتدایی است. روش تحقیق از نوع شبه آزمایشی بوده و با استفاده از طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه انجام شده است. در این تحقیق جامعه آماری 58 نفر از دانش‌آموزان پسر پایه ششم در یکی از دبستان­های دولتی ناحیه 2 شهرری است و انتخاب نمونه به صورت تمام شماری در سال تحصیلی 94-93 انجام گرفت و جهت تحلیل داده­های آماری از تحلیل کواریانس و تی مستقل استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می­دهد که آموزش علوم تجربی با استفاده از الگوی مدیریت آموزش بر پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان تأثیر مثبت دارد و مهارت حل مسئله دانش‌آموزان را بهبود می‌بخشد.}, keywords_fa = {الگوی مدیریت آموزش,آموزش علوم تجربی,پیشرفت تحصیلی,حل مسئله}, url = {https://www.jcsicsa.ir/article_60764.html}, eprint = {https://www.jcsicsa.ir/article_60764_a03ace6163014703f4303f28514310cc.pdf} }