آرمون، ربابه و ستاری، صدرالدین. (1399). رابطه مهارت مدیریت زمان با استرس شغلی معلمان مدارس دخترانه شهر اردبیل. فصلنامه توسعه حرفه ای معلم، 5(1)، 102-87.
آقاخانی، زهره؛ موسی پور، نعمت اله و نجفی، یوسف. (1399). مقایسه "معلمیکردن" نومعلمان مدارس ابتدایی: آیا نوع دانشگاه محل تحصیل مهم است؟. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 15(56)، 64-41.
احمدی نیک، فاضل و امامی نیک، علی. (1400). بررسی رابطه کیفیّت زندگی کاری با استرس شغلی معلمان ابتدایی شهرستان بهمئی. فصلنامه رویکردی نو در علوم تربیتی، 3(3)، 88-76.
اخلاقی حامد، لیلا و اسماعیلی شاد، بهرنگ. (1398). رابطه گرانباری نقش و فرسودگی شغلی با نقش میانجی سرمایه روانشناختی در معلمان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 13(1)، 44-23.
ایرانمنش، زهرا؛ مهنی، امید و پیرمرادی، سمانه. (1399). بررسی عملکرد سال اول تدریس نومعلمان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان. دو فصلنامه راهبردهای نوین تربیت معلمان، 6(9)، 29-11.
ایراننژاد، منصوره؛ علی عسگری، مجید؛ موسیپور، نعمت الله و نیکنام، زهرا. (1398). واکاوی نیازهای آغازخدمت نومعلمان آموزش ابتدایی: چالشهای ناهمساز. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی،10(20)، 308-289.
جعفری، پریسا؛ رجایی پور، سعید و مهرابی، حسینعلی. (1393). بررسی رابطه استرس شغلی با گرانباری شغلی و تعهد سازمانی معلمان مدارس ابتدایی شهر اصفهان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 8(3)، 50-31.
جلالزاده، محمد و نصیریان، زکیه. (1399). بررسی رابطه استرس شغلی با عملکرد شغلی معلمان دوره ابتدایی. فصلنامه پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره، 6(12)، 132-115.
حسینپور طولازدهی، شهره؛ زین آبادی، حسن رضا؛ علیمردانی، اکرم و کرد فیروزجایی، فهیمه. (1395). تأملی بر رفتارهای ضدتولیدی معلمان در تدریس: واکاوی نشانگان، ابعاد و ارزیابی وضع موجود در مدارس شهر تهران. فصلنامه تعلیم و تربیت، 32(1)،117.
حمیدی، فریده و شاملو، مهدی. (1400). اثربخشی کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر استرس شغلی و فرسودگی شغلی معلمان. فصلنامه پژوهش در تربیت معلم، 4(1)، 71-55.
رضایی، لیلا و نامجومنش، مهدی. (1397). تدریس، چالشها و راههای رفع آن. دومین کنفرانس دانش و فناوری روانشناسی، علوم تربیتی و جامعه شناسی ایران، تهران.
رفیعی، محسن و برقی، عیسی. (1397). شناسایی نمودهای رفتار انحراف کاری معلمان و رابطه آن با عدالت سازمانی و نظارت و راهنمایی آموزشی. نشریه مدیریت مدرسه، 6(1)، 205-189.
زارع صفت، صادق. (1397). شما باید بدانید. چالشهای تدریس خوب در متوسطه چیست؟. فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 15(30)، 137-128.
صارمی، مهناز؛ نوری انور، زهراسادات؛ خدا کریم، سهیلا؛ طباطبایی، شهناز و رمضانخانی، علی. (1400). بومی سازی و روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه بررسی استرس شغلی معلمان. فصلنامه بهداشت در عرصه، 9(2)، 30-21.
قائدامینی هارونی، عباس؛ صادقی ده چشمه، مهرداد؛ بابایی فارسانی، میثم و مالکی فارسانی، غلام رضا. (1400). نقش استرس شغلی بر رضایت شغلی معلمان زن مقطع ابتدایی در طول پاندمی کرونا با آزمون میانجی تعارض کار-خانواده و استرس والدین. فصلنامه رهبری آموزشی کاربردی، 2(1)، 95-77.
قربانی، محمدحسین؛ محمدی ترکمانی، احسان و موسوی، لیلی. (۱۳۹۷). نوع شناسی رفتارهای انحرافی در دبیران تربیت بدنی. فصلنامه مطالعات روان شناسی ورزشی، 7(2)، 178-157.
کریمی، فاطمه. (1390). بررسی انواع خشونت کلامی و عوامل پدیدآورنده آن از نظر دانشآموزان و معلمان. فصلنامه پژوهش نامه حقوق کیفری، 2(2)، 102-85.
کریمی، فریبا و مرادمند، رضا. (1390). بررسی ابعاد استرس شغلی دبیران دوره متوسطه. نشریه آموزش و ارزشیابی، 4(13)، 122-107.
کریمی، محمد صادق؛ رجایی پور، سعید؛ شهسواری، هانیه و غفوری، خالد. (1399). مشکلات عملکرد حرفهای آموزگاران دانشآموخته دانشگاه فرهنگیان. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 15(56)، 118-89.
محمدی، مهدی؛ ناصری جهرمی، رضا؛ محمد جعفری، خاطره؛ صفری، مریم؛ معارف، پریسا؛ میرغفاری، فاطمه و ناصری جهرمی، راحیل. (1399). رویکرد پدیدارشناسانه به تجارب معلمان جدیدالورود از اولین سال تدریس. فصلنامه تدریس پژوهی، 8(4)، 144-123.
مرتضوی زاده، سید حشمت الله و حسنی، محمد. (1400). تحلیل تجارب معلمان در مورد عوامل تأثیرگذار در کیفیت مدیریت زمان یاددهی -یادگیری در کلاسهای چندپایه. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 16(62)، 178-143.
یعقوب نژاد، ناصر؛ آیتی، محسن و نعیمی، سارا. (1394). شناسایی و طبقه بندی نیازهای معلمان تازه کار در مدیریت کلاس درس بر اساس مدل طراحی عمومی آموزش (ADDIE). همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، ایران.
Aitken, R., & Harford, J. (2011). Induction needs of a group of teachers at different career stages in a school in the Republic of Ireland: Challenges and expectations. Teaching and Teacher Education, 27, 350-356.
Anderson, S. W., Bechara, A., Damasio, H., Tranel, D., & Damasio, A. R. (1999). Impairment of social and moral behavior related to early damage in human prefrontal cortex. Nature Neuroscience, 2(11), 1032-1037.
Chaaban, Y., & Du, X. (2017). Novice teachers' job satisfaction and coping strategies: Overcoming contextual challenges at Qatari government schools. Teaching and Teacher Education: An International Journal of Research and Studies, 67(1), 340-350.
Fatima, A., Zahidzqubal, M., & Imram, R. (2013). Organizational Commitment and Counterproductive Work Behavior: Role of Employee Empowerment. In: Xu, J., Yasinzai, M., Lev, B. (eds) Proceedings of the Sixth International Conference on Management Science and Engineering Management. Lecture Notes in Electrical Engineering, vol 185. Springer, London.
Fox, S., Spector, P. E., & Miles, D. (2001). Counterproductive work behavior (CWB) in response to job stressors and organizational justice: Some mediator and moderator tests for autonomy and emotions. Journal of Vocational Behavior, 59(3), 291-309.
Jin, P., Yeung, A. S., Tang, T., & Low, R. (2008). Identifying teachers at risk in Hong Kong: Psychosomatic symptoms and sources of stress. Journal of Psychosomatic Research, 65(2008), 362-375.
Kempen, M. E. (2010). Guidellines for an Effective Staff Induction Progrmme at a Special School in Gauteng: A Case Study. University of South Africa.
Kim, J., Shin, Y., Tsukayama, E., & Park, D. (2020). Stress mindset predicts job turnover among preschool teachers. Journal of School Psychology, 78(2020), 13-22.
Marcus, B., & Schuler, H. (2004). Antecedents of counterproductive behavior at work; A general perspective. Journal of Applied psychology, 89(4), 647-660.
Menge, L., & Liu, S. (2008). Mathematics teacher stress in Chinese secondary schools. Journal of Educational Enquiry, 8(1), 73-96.
Mensah, A. (2021). Job Stress and Mental Well-Being among Working Men and Women in Europe: The Mediating Role of Social Support. International journal of environmental research and public health, 18(5), 2494.
Mulki, J.P., Jaramillo, F., & Locander, W.B. (2006). Emotional exhaustion and organizational deviance: Can the right job and a leader's style make a difference? Journal of Business Research, 59(2006), 1222-1230.
Ogba, F. N., Onyishi, C. N., Victor-Aigbodion, V., Abada, I. M., Eze, U. N., Obiweluozo, P. E., Ugodulunwa, C. N., Igu, N. C. N., Okorie, C. O., Onu, J. C., Eze, A., Ezeani, E. O., Ebizie, E. N., & Onwu, A. O. (2020). Managing job stress in teachers of children with autism: A rational emotive occupational health coaching control trial. Medicine (Baltimore), 99(36), e21651.
Roache, J., & Lewis, R. (2011). Teachers’ views on the impact of classroommanagement on student responsibility. Australian Journal of Education, 55(2), 132-146.
Skaalvik, E. M., & Skaalvik, S. J. C. E. (2021). Teacher Stress and Coping Strategies—The Struggle to Stay in Control. Creative Education, 12(6), 1273-1295.
Ünal, A. (2013). Teachers' deviant workplace behaviors: Scale development. Social Behavior and Personality: An International Journal, 41(4), 635-642.