آقاخانی زهره، موسی پور نعمت اله، نجفی یوسف. (1399). مقایسه«معلمی کردن» نومعلمان مدارس ابتدایی: آیا نوع دانشگاه محل تحصیل مهم است؟. فصلنامه مطالعات برنامه درسی. (56)15، 41-64.
اصغری، نجما. (1395). تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنر بر عملکرد عمومی نوآموزان زبان انگلیسی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهرا. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
جعفرخانی فاطمه، زارعی زوارکی اسماعیل، دلاور علی (1394). ایجاد برنامه آموزش زبان در دوره اول ابتدایی: بایدها و نبایدها. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی). (37)11، 50-33.
خیرآبادی رضا، علوی مقدم سیدبهنام. (1398). فرصتها و چالش های فراروی آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزش رسمی ایران. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی، (1)9. 70-53.
داوری حسین, آقاگل زاده فردوس. (1393). آموزش انتقادی: رویکردی کارآمد در تهیه و تدوین کتابهای آموزش زبان انگلیسی در ایران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی. (33)9، 178-151.
سیف، علی اکبر. (1395). روانشناسی پرورشی نوین، روشهای یادگیری و آموزش.چاپ نهم.تهران: نشر دوران.
عربی جونقانی احمد، سلطانی اصغر، اسمی کرامت. (1396). تبیین ویژگی های ارزشیابی مطلوب برنامه درسی زبان آموزی در دوره ابتدایی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی. (17)7، 131-109.
غریبی حسن، اصلانی جلیل، عبدالملکی مهزاد. (1397). اثربخشی آموزش درس علوم مبتنی بر نظریه هوشهایچندگانه بر خلاقیت دانشآموزان دختر پنجم ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی. (56)15، 61-74.
کریمی علویجه، خدیجه. (1399). بررسی زمینهها و علل تمایل مادران ایرانی برای آموزش زبان انگلیسی به فرزندان در سنین پیش از دبستان. مطالعات زن و خانواده. (8)3، 133-98
کلباسی افسانه، آقاحسینی تقی، فردین مژگان. (1399). شناسایی و اولویتبندی نیازهای آموزشی معلمان ابتدایی مجری برنامه شهاب. فصلنامه مطالعات برنامه درسی. (56)15، 192-167.
مهرمحمدی، محمود. (1391). برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشم اندازها. تهران: انتشارات سمت.
میردهقان، میهن ناز. (1390). تحلیلی بر تداخل زبان فارسی در یادگیری زبان انگلیسی توسط زبان آموزان دوره راهنمایی تحصیلی (شهرستان رشت). مجله رشد زبان خارجی. (3)25، 4-10.
گال، مردیت. بورگ، والتر. گال، جویس. ترجمه نصر و همکاران (1390). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. جلد اول. چاپ ششم. تهران: انتشارات سمت.
لطف آبادی، حسین. (1386).روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات سمت.
Alkhuzay, S. (2016). Introducing English as a second language to early primary school curriculum in Saudi Arabia. Arab World English Journal (AWEJ) Vol, 6.
Ansarin, A. A., & Khatibi, S. P. (2018). The Relationship between Multiple Intelligences and Language Learning Strategies and Gender. English Language Teaching, 11 (5), 84-94.
Arulselvi, E. (2018). Incorporating Multiple Intelligences in the English Classroom. Excellence in Education Journal, 7 (2), 101-121.
Baaqeel, N. A. (2020). Improving Student Motivation and Attitudes in Learning English as a Second Language; Literature as Pleasurable Reading: Applying Garner's Theory of Multiple Intelligences and Krashen's Filter Hypothesis. Arab World English Journal, 4 (1).
Dharin. A., Asri Budiningsih. C., Nurwangid. M. (2021). THE EFFECT OF MULTIPLE INTELLIGENCES ON STUDENT LEARNING ACHIEVEMENT OF ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS IN CENTRAL JAVA. Psychology and Education Journal, 58 (1), 5104-5114.
Eshmuradovna, K. N., & Barot qizi, A. (2021). Effects of implementing kinesthetic activities in teaching. INTERNATIONAL JOURNAL OF DISCOURSE ON INNOVATION, INTEGRATION AND EDUCATION, 2 (2), 458-460.
Fhonna, R., & Yusuf, Y. Q. (2020). Indonesian Language Learning Methods in Australian Elementary Schools. Journal of Language and Education, 6 (2), 106-119.
Gardner, H (1983). Frames of mind: The theory of multiple intelligences: New York: Basic Books.
Ghaznavi, N., Haddad Narafshan, M., & Tajadini, M. (2021). The Implementation of a Multiple Intelligences Teaching Approach: Classroom engagement and physically disabled learners. Cogent Psychology, 8 (1), 1880258.
Hajhashemi, K. Shakarami, A. Anderson, N. Yazdi, S. Y. & Zou, W (2013). Relationship Between Language Learning Strategies, Language Proficiency and Multiple Intelligences. Academic Research International, 4 (6):418-429.
Hashim, S. N. A., & Yusoff, N. M. (2021). The Use of Reflective Practice towards Achieving Effective English Language Teaching at Primary Schools. International Journal of Evaluation and Research in Education, 10 (1), 364-374.
Kumaravadivelu.B (2006). Understanding Language Teaching (From Method to Post method). Lawrence Erlbaum Associates, Publishers London.
Molaie,S (2016). Language Sustainablity and the Theory of Multiple Intelligences. Recherche et Pratiques Pedagogiques en Langues de Specialite Cahiersde.vol 35. Doi: 10.4000/apliut.5423.
Ospanov, Y. (2017). Should English Be Taught in Primary Schools in Kazakhstan?. Available at SSRN 3043616.
Roohani, A., Rabiei, S (2013). Exploring Language Learning Strategy Use: The Role of Multiple Intelligences, L2 Proficiency and Gender. The Journal of Teaching Language Skills (JTLS), 5 (3), 41-64.
Safari, P (2016). Proletarianization of English Language Teaching: Iranian EFL teachers and their alternative role as transformative intellectuals. Policy Futures in Education, 1-26. doi:10.1177/1478210316681203.
Siddiq, S., Hussain, R., & Amjad, M. (2021). Correlation between Multiple Intelligences and English Language Teaching Strategies. Research Journal of Social Sciences and Economics Review, 2 (2), 37-46.
Rozo, S. A. A. (2021). Differentiated Online/Digital Activities for Elementary Culturally and Linguistically Diverse (CLD) Students Based on the Theory of Multiple Intelligences. (Doctoral dissertation, Greensboro College).
Tavarez DaCosta, P., & Castillo Contreras, E. (2020). The Relationship between Multiple Intelligences and the Learning Process of English Language Grammar in Dominican Students. Online Submission.
Tejada, V. T. (2019). Different Strategy Language Learning Primary Level. Online Submission.
TianTian, F. (2021). Research on the Design of Reading Teaching Activities for English Majors Guided by the Theory of Multiple Intelligences. Advances in Educational Technology and Psychology, 5 (1), 77-80.
Trejo Rodríguez, R. G. (2021). The multiple intelligences as an approach to improve ESL writing in students of elementary level at San Ignacio de Loyola University. Thesis to qualify for the Master's Degree in Education with a mention in Teaching English as a Foreign Language.
Utami, Y. P. (2021). Multiple Intelligences: Does It Offer a New Assistance in Encouraging Students’ Reading Comprehension Skill?. International Conference on Culture Heritage, Education, Sustainable Tourism, and Innovation Technologies (CESIT 2020), 243-248.
Younas, M., Subhani, A., & Akram, H. (2015). English Language Learning: A Role of Multiple Intelligence. English for Specific Purposes World, (46).