ابراهیمزاده، عیسی. (۱۳۸۲). فرایند یاددهی – یادگیری و دانشگاههای باز و از راه دور، پیک نور، شماره ۲.
باقری مجد روح اله، شاهی سکینه، مهر علیزاده ید اله (۱۳۹۲). چالشهای توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی (مطالعه موردی دانشگاه شهید چمران اهواز)، مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی؛ ۶ (۱۲):۱۳-۱.
حکیم زاده، رضوان، دهقانی، مرضیه، جوادی پور، محمد، ملکی پوراحمد (۱۳۹۵). بررسی چالشهای پیادهسازی اثربخش دورههای آموزش الکترونیکی در دانشگاه پیام نور دهلران، مجله بینرشتهای یادگیری مجازی در علوم پزشکی; ۷ (۲): ۱۱۰-۱۱۸.
خاکی، غلامرضا. (۱۳۹۰). روش تحقیق با رویکرد پایاننامه نویسی، تهران: بازتاب.
رحیمی، بهلول، جبریلی، محمد، اوغلی، رحیم مهدی، رشیدی، علی، معصومی، رسول (۱۳۹۲). موانع پیادهسازی یادگیری الکترونیکی در حوزه علوم پزشکی و ارائه راهکارهای لازم، مجله پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه; ۱۱ (۶): ۴۶۱-۴۶۷.
سواری، کریم و فلاحی، مریم. (۱۳۹۶). توسعه و بهبود آموزش و یادگیری از طریق یادگیری ترکیبی، نشریه مطالعات آموزشی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش،۵(۲).
گلبند فرنوش، مجتهد زاده، ریتا، حسینی، فخرالسادات.، میرحسینی فر، بیگدلی، شعله (۲۰۱۴). عوامل مؤثر بر موفقیت یادگیری الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی دانشکده علوم پزشکی تهران، راهبرد آموزش علوم پزشکی. ۲۰۱۴; ۷ (۲):۹۳-۹۷.
مصلی نژاد، لیلی؛ علی پور، احمد، زندی، بهمن، زارع، حسین و شبیری، سید محمد. (۱۳۸۹). ارائه یک دوره برنامه آموزش ترکیبی و بررسی اثرات روانشناختی آن بر دانشجویان، فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی جهرم؛۸(۱).
نیکاندیش، محبوبه و رزقی شیرسوار، هادی. (۱۳۹۴). بررسی تأثیر یادگیری ترکیبی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در درس ریاضی، نشریه پژوهشهای نوین در ریاضی (۴).
هاشمی نژاد، آذر، حسینی، محمود، حجازی، یوسف (۱۳۹۱). تحلیل عوامل بازدارنده و پیش برنده بهکارگیری نظام یادگیری ترکیبی در آموزش عالی کشاورزی از دیدگاه اعضای هیئتعلمی دانشکدههای کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران; ۴۲(۳): ۳۶۳-۳۷۳.
Alfred, P, Rovai, H. M & Jordan, R. (2004) Blended learning and sense of community,
university USA, International Review of Reaserch in open and Distance Learning,
5(2),23-42.
Auster, C. J. (2016). Blended learning as a potentially winning combination of face-to-face and online learning: An exploratory study. Teaching Sociology, 44(1), 39-48.
Alelaimat, A. M., Ehmeideh, F. M., & Alkhawaldeh, M. F. (2020). Preparing preservice teachers for technology and dig-ital media integration: Implications for early childhood teacher education programs. International Journal of Early Childhood, 52, 299-317
Aydin, C. (2005). Turkish mentors’ perception of roles, competencies and resources for online teaching. Turkish Online Journal of Distance Education, 6(3).
Baran, E. Correia, A. P. & Thompson, A. (2011).Transforming online teaching practice: Critical analysis of the literature on the roles and competencies of online teachers. Distance Education, 32(3), 421-439.
Baker J, Botts N, Owen K. (2004).Faculty Technology Training: Learning Objects. Academic Exchange Quarterly. 2004;1(8):170-175.
Chase, P, Herod, B. (2012) Comparison of face-to-face versus interactive video continuing
medical education delivery modalities. Education in the Health Professions; 2 (67), 93-
105
Darabi, A. A. Sikorski, E. G. & Harvey, R. B. (2006). Validated competencies for distance teaching. Distance Education, 27(1), 105-122
Dantas, A.M. & Kemm, R.E. (2008). A Blended Approach to Active Learning in a Physiology Laboratory-Based Subject Facilitated by an e-Learning Component. Advances in Physiology Education, 32, 65-75.
Durson, O. O. (2019). Preservice information technology teachers’ self-efficacy, self-esteem and attitudes towards teach-ing: A four-year longitudinal study. Contemporary Educational Technology, 10(2), 137-155
Farjon D., Smits A., Voogt J.M. (2019).Technology integration of pre-service teachers explained by attitudes and beliefs, competency, access, and experience. Computers & Education. 2019;130:81–93. doi: 10.1016/j.compedu.2018.11.010.
Goodyear, P., Salmon, G., Spector, J. M., Steeples, C., & Tickner, S. (2001). Competences
for online teaching: A special report. Educational Technology Research and Development, 49(1), 65-72.
Hixon, E., & So, H. J. (2009). Technology’s role in field experiences for preservice teacher training. Educational Technology & Society, 12(1), 294-304.
Hoic, B. N., Mornar, V., & Boticki, I. (2009). A Blended Learning Approach to Course
Design and Implementation,Lee Transactions on Education, 52(1), 19-30
Humphrey, T. Ngo, T. Wang. (2021).Digital Storytelling and teachers' disciplinary multiliteracies,Connecting disciplinary literacy and digital storytelling in K-12 education, IGI Global (2021), pp. 59-84
Joshi, G. Rose. (2018).Information technology, internet use, and adolescent cognitive development,2018 3rd International Conference on Computational Systems and Information Technology for Sustainable Solutions (CSITSS), IEEE (2018), pp. 22-28
Kara M. (2018). Influential factors on faculty performance in distance education. Unpublished Doctoral Dissertation, Middle East Technical University, Ankara.
Keengwe, J., Kang, J.j. & Onchwari, G. (2011). Blended Learning in Education: Implications for Teacher Preparation. In C. Ho & M. Lin (Eds.), Proceedings of E-Learn 2011—World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (pp. 232-235). Honolulu, Hawaii, USA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
Kennedy, M. J., Thomas, C. N., Aronin, S., Newton, J. R., & Lloyd, J. W. (2014).Improving teacher candidate knowledge using content acquisition podcasts.Computers & Education, 70, 116-127
Linder, K. E. (2017). Fundamentals of hybrid teaching and learning. New Direct. Teach. learn. 149, 11–18. doi: 10.1002/tl.20222
Lyn, J., Choy, F., & Quek, C. L. (2016). Modelling relationships between students’ academic
achievement and community of inquiry in an online learning environment for a blended
course, Australasian Journal of Educational Technology, 32(4), 106–124.
Marquis, G.P. & Ghosh, S. (2008). Housing Opportunities for People Everywhere (HOPE VI): Who gets back in? The Social Science Journal, Vol. 45; pp: 401-418.
McGee, P. & Reis, A. (2012). Blended Course Design: A Synthesis of Best Practices.
Journal of Asynchronous Learning Networks, 16(4), 7-22. Retrieved December 20, 2022 from
https://www.learntechlib.org/p/89268/.
Moskal, P., Dziuban, C., & Hartman, J. (2013). Blended learning: A dangerous idea? The Internet and Higher Education, 18, 15–23.
Shopova T. (2011).E-learning in Higher Educational Environment. Italy: International Conference the Future of Education.
Starkey, L. (2020). A systematic review of research exploring teacher preparation for the digital age. Cambridge Journal of Education, 50(1), 37-56
Tondeur, J. Braak, P. Ertmer, A. Ottenbreit-Leftwich. (2017).Understanding the relationship between teachers’ pedagogical beliefs and technology use in education: a systematic review of qualitative evidence,Educ Technol Res Dev, 65 (3).
Valentine, D. (2002). Distance Learning: Promises, Problems, and Possibilities. Online Journal of Distance Learning Administration, 5 (3)
Varvel, V. E. (2007). Master online teacher competencies. Online journal of distance learning administration, 10(1), 1-41.
Vasudevan, K. Schultz, J. Bateman. (2010).Rethinking composing in a digital age: authoring literate identities through multimodal storytelling,Writt Commun, 27 (4) (2010), pp. 442-468
Venkataraman S, Sivakumar S. (2015).Engaging Students in Group Based Learning Through ELearning Techniques in Higher Education System. International Journal of Emerging Trends in Science and Technology, 2(01).
Williams, P. E. (2003). Roles and competencies for distance education programs in higher
education institutions. The American Journal of Distance Education, 17(1), 45-57
Yazar, A., & Karabekir, K. (2019). Investigation of teacher candidates’ technology competencies and perceptions in terms of various variables. Journal of Education and Learning, 8(6), 129-139