احمدی سیاهبومی، علی اکبر و صالحی، کیوان (۱۳۹۴). اثربخشی زیبا سازی مدارس بر افزایش شادی در دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه شهر مبارکه، اولین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی ایران، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی.
احمدی فوسی، زهرا (1392). معیارهای طراحی فضای باز مدارس با رویکرد ارتقا شادابی هنرجویان دختر (طراحی یک نمونه موردی اصفهان)، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
ادیب منش، مرزبان و صدر، آمنه. (1400). طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی ارتقای مهارتهای زندگی دانشآموزان دوره ابتدایی. مطالعات برنامه درسی, 16(62), 223-256.
ادیب، یوسف؛ زارع، سعیده؛ محمودی، فیروز و بدری، رحیم. (1400). مطالعه فرایند شکلگیری بعد عاطفی مشارکت معلمان در آموزش ضمن خدمت. مطالعات برنامه درسی، (63) 16؛ 141 - 168
افلاکی فرد، حسین و بزم، قاسم (1397). تأثیرگذاری فضای آموزشی در شادی و یاد گیری دانشآموزان. مجله دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی، 1(2)، 77-43.
بازرگان، عباس (1395). مقدمهای بر روش تحقیق کیفی و آمیخته. تهران: نشر دیدار.
جعفری، پریوش و طالبزاده، فاطمه (1389). ارائه مدلی برای نشاط و شادی در مدارس ابتدایی شهر تهران. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی،4(4)، 32-9.
جعفری مقدم، سعید (1385). گلچینی از اندیشههای مدیریت، انتشارات مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، چاپ اول.
کمالیمهاجر، رضا (1398). ساخت ابزاری برای سنجش شادکامی مدرسهای دانشآموزان ابتدایی: مطالعهای به روش پژوهش آمیخته، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
کمری، مرضیه (1397). بازشناسی مفهوم شادی در بافت مدارس ابتدایی و ارائه راهکارهای عملیاتی شاداب سازی مدارس، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه خوارزمی.
گرمابی، حسنعلی؛ ملکی، حسن؛ بهشتی، سعید و افهمی، رضا. (1394). بازشناسی مؤلفههای زیباییشناسی و هنر برای برنامهدرسی از منظر منابع مکتوب و دیدگاه صاحبنظران. مطالعات برنامهدرسی، 10 (39)، 49-70.
معینی، بابک؛ بابا میری، محمد؛ محمدی، یونس و براتی، مجید و رشیدی، سهیلا (1395). بررسی رابطه بین شادکامی و وضعیت سلامت روان در دانشآموزان دختر دبیرستانی: یک مطالعه توصیفی- تحلیلی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 14(11)، 951-942.
میرزایی، عباسعلی (1395). رابطه عدالت آموزشی با اشتیاق تحصیلی و شادکامی در بین دانشآموزان مدارس استعدادهای درخشان متوسطه دوره دوم شهرمرودشت، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم تحقیقات تهران.
مجد فر، مرتضی و ابولکاشف نوری، زهرا (1397). مدارس شاد، چارچوبهایی تجربه شده برای بهپویی یادگیری و زندگی دانشآموزان در مدارس حوزه آسیا- پاسیفیک. تهران، انتشارات پیشگامان پژوهش مدار.
هزارجریبی، جعفر و مرادی، سجاد. (1396). درک شهروندان از معانی و تعاریف شادکامی (پژوهشی کیفی در استان ایلام). برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی، 9(33)، 134-77.
Band, B. (2021). Happy School 365: Action Jackson's Guide to Motivating Learners. The School Librarian, 69(1), 71-71.
Al-Bataineh, O. T., Mahasneh, A. M., & Al-Zoubi, Z. (2021). The Correlation between Level of School Happine+ss and Teacher Autonomy in Jordan. International Journal of Instruction, 14(2), 1021-1036.
Giản, Phạm ., Bảo, Đặng., Tâm, Tăng., Tặc, Phạm. (2021). Happy Schools: Perspectives and Matters of Organization-Pedagogy in School’s Building and Development. International Education Studies. 14(6). 92-102.
Hart. L. C., Smith. S. Z., Swars. S. L., & Smith. M. E. (2009). An Examination of Research Methods in Mathematics Education. Journal of Mixed Methods Research.3(1). 26 – 41.
Hills, P. & Argyle, M. (2002). The Oxford Happiness Questionnaire. Personality and Individual Differences, 33(7), 1073-1082.
Kim, S. W., & Kim, L. Y. (2021). "Happiness education and the free year program in South Korea". Comparative Education, 57(2), 247-266.
Long, R. F., & Huebner, E. S. (2014). Differential validity of global and domain-specific measures of life satisfaction in the context of schooling. Child Indicators Research, 7, 671-694.
Lyubomirsky, S., Sheldon, K. M., & Schkade, D. (2005). Pursuing happiness: The architecture of sustainable change. Review of General Psychology, 9(2), 111-131.
Martin-Krumm, C., Fenouillet, F., Csillik, A., Kern, L., Besançon, M., Heutte, J., ... Diener, E. (2016). Changes in emotions from childhood to young adulthood. Child Indicators Research, 11(2), 541–561. http:// dx.doi.org/10.1007/s12187-016-9440-9. Child Indicators Research, 11, 541–561.
Mitchell, K. J. (1997). What happens when school reform and accountability testing meet? Theory into Practice, 36(4), 262-266.
Padilla, R. (2005). High-stakes testing and educational accountability as social constructions across cultures. In A. Valenzuela (Ed.), Leaving children behind: How 'Texas-style' accountability fails Latino youth (pp. 249-262). Albany, NY: State University of New York Press.
Sezer, S., & Can, E. (2019). School happiness: a scale development and implementation study. Euras. J. Educ. Res. 79, 167–190.
Sezer, S. & Can, E. (2020). School Happiness: A Grounded Theory. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 15(1), 44-62.
Salehi, K., & Golafshani, N. (2010). Using mixed methods in research studies: an opportunity with its challenges. International journal of multiple research approaches, 4, 186 – 191.
Seligman, Martin E. P. (1990). Learned Optimism ، New York: Alfred A. Knopf, Inc., p. 101, ISBN 0-394-57915-1.Mahon, N. E. Yarcheski، A. and Yarcheski، T. J. (2010).
Telef, B, B., (2021). The Relation between Happiness, School Satisfaction, and Positive Experiences at School in Secondary School Students., Education and Science, 46(205), 359-371.
Tian, L., Zhao, J., Scott Huebner, E. (2015). School-related social support and subjective well-being in school among adolescents: The roles of self-system factors. Journal of Adolescence, 45(8), 138-148.