استادرحیمی، مریم (1398). بررسی رابطهی بین کیفیت منتورینگ و خودکارآمدی معلمان تازهکار ابتدایی در جنوب شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه خوارزمی.
ایراننژاد، منصوره (1400). طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آغازخدمت برای نومعلمان دوره ابتدایی با تأکید بر توسعه حرفهای. رساله دکتری، دانشگاه خوارزمی.
ایراننژاد، منصوره؛ علیعسگری، مجید؛ موسیپور، نعمتالله؛ نیکنام، زهرا (1398). واکاوی نیازهای آغازخدمت نومعلمان آموزش ابتدایی: چالشهای ناهمساز. دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 10 (20): 289-308.
ایراننژاد، منصوره؛ موسی پور، نعمت الله؛ صفرنواده، مریم؛ اظهری، محبوبه؛ محمدشفیعی، عبدالسعید (1399). تجربه زیسته استادان راهنمای برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران. نظریه و عمل در برنامه درسی، 8 (15): 5-36.
بهزادپور، فولاد؛ غفارثمر، رضا؛ اکبری، رامین و کیانی، غلامرضا (1398). تکوین تدریس فکورانه در معلمین تازهکار زبان انگلیسی: نقش روش یادداشتنویسی. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 9 (2): 365-398.
دانشمندی، سمیه، کوروش فتحی واجارگاه، اباصلت خراسانی، و بهروز قلیچلی. (1396). «واکاوی اقدامات منتور و منتی در منتورینگ اعضای هیئت علمی جدیدالاستخدام دانشگاهها: رویکرد کیفی». نشریه آموزش و توسعه منابع انسانی، 4 (14): 29-56.
گودرزی، سحر (1398). شناسایی و دستهبندی چالشهای حرفهای معلمان تازهاستخدام. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه ملایر.
موسیپور، نعمت الله (1398). برنامهریزی درسی برای معلمان. قم: بیان روشن.
موسیپور، نعمت الله (1393). تدریس موثر: نماد تمام نمای «عملی»بودن آموزشگر دانشگاهی. مطالعات برنامه درسی، 9 (32): 67-104.
مهرمحمدی، محمود (1392). برنامه درسی تربیتمعلم و الگوی اجرایی مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیتمعلم در ایران. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامهدرسی، 1 (1): 5-26.
یاسینی، علی؛ شیری، اردشیر و برجی، زهرا (1399). واکاوی ادراک و تجارب نومعلمان از فرآیند آشناسازی رسمی و غیررسمی در بدوخدمت. نشریه مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 13 (1): 57-94.
یعقوبنژاد، ناصر؛ آیتی، محسن و نعیمی، سارا (1394 الف). شناسایی و طبقهبندی نیازهای معلمان تازهکار در مدیریت کلاس درس براساس مدل طراحی عمومی آموزش (ADDIE). همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر.
یعقوبنژاد، ناصر؛ بهرنگی، محمدرضا و زینآبادی، حسنرضا (1394 ب). معلمان تازهکار از والدین چه انتظاراتی دارند؟ یافتههای یک پژوهش کیفی-کمی در مدارس ابتدایی تهران. مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 22 (2): 5-20.
Aitken, R., and Harford J. (2011). Induction needs of a group of teachers at different career stages in a school in the Republic of Ireland: Challenges and expectations. Teaching and Teacher Education, 27 (2): 350-356.
Aktas, B. C (2018). Induction to Teaching Program in Turkey: Attainments of Novice Teachers, European Journal of Education Studies, 4 (8):164-190.
Bosamata, J (2011). Induction Experiences of Beginning Secondary Teachers in Solomon Islands. Master Theses, University of Waikato.
Britton, E., Lynn, P., David, P., and Senta, R., eds. (2003). Comprehensive teacher induction: Systems for early career learning. Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic.
Eisner, Elliot W (2002). From Episteme to Phronesis to Artistry in the Study and Improvement of Teacing. Teaching and Teacher Education, 18 (4): 375-385.
European Commission (2010). Developing coherent and system-wide induction programmes for beginning teachers: a handbook for policymakers. Brussels: European Commission.
Gabel, J. A (2016). Induction Program Design as It Relates to School Setting. PhD Diss., West Georgia Univ.
Gough, D (2013). Meta-narrative and realist reviews: guidance, rules, publication standards and quality appraisal, BMC Medicine.
Gough, D (2007). Weight of Evidence: a framework for the appraisal of the quality andrelevance of evidence. Research Papers in Education, 22: 213-228. https://doi.org/10.1080/02671520701296189.
Howe, E. R (2006). Exemplary teacher induction: An international review. Educational Philosophy and Theory, 38: 287–297. https://doi.org/10.1111/j.1469-5812.2006.00195.x.
Jensen, B., S-H. AndreS., K. Steffen., and J.G. Eugenio. (2012). The experience of new teachers: Results from TALIS 2008. Paris: OECD.
Johnson, S. and Birkeland, S. (2003). Pursuing a sense of success: New teachers explain their career decisions. American Educational Research Journal, 40 (3): 581-617.
Kane, R. (2013). “Beginning-Teacher Induction”. https://www.oxfordbibliographies.com. DOI: 10.1093/OBO/9780199756810-0077.
Kearney, S (2014). Understanding beginning teacher induction: A contextualized examination of best practice. Cogent Education, 1: 1. 967477. DOI:10.1080/23311 86X.2014.967477.
Kwansawad, Th (2020). Beginning teacher induction program for technology integration in CLIL. Asian Journal of Interdiciplinary Research, 3 (4): 22-33. DOI: https://doi.org/10.34256/ajir2043
McBride, C.P. 2012. “Components of Effective Teacher Induction Programs and the Impact of Experienced Mentors.” Bachelor Theses, Arkansas Univ.
OECD (2019). A Flying Start: Improving Initial Teacher Preparation Systems. OECD Publishing: Paris. https://doi.org/10.1787/cf74e549-en.
Reeder, H. S (2013). Teacher Induction Programs in North Carolina: Factors Relating to Job Satisfaction and the Intent to Remain in the Profession. Ph. D diss., East Tennessee State Univ.
Roberts-Hull, K., Jensen, B. and Cooper, S. (2015). A New Approach: Reforming Teacher Education. Learning First, Melbourne: Australia. http://www.learningfirst.or. au. (accessed on 2 October 2018).
Smith, K., and Sela, O. (2005). Action research as a bridge between pre‐service teacher education and in‐service professional development for students and teacher educators. European Journal of Teacher Education, 28 (3): 293-310.
Townsend, T., and Bates, R. (eds.) (2007). Handbook of Teacher Education: Globalization, Standards and Professionalism in Times of Change Springer: Softcover reprint of hardcover 1st ed. 2007.
Veenman, S (1984). Perceived problems of beginning teachers. Review of Educational Research, 19 (3): 143-178.
Wygal, M. T (2016). Supporting New Teachers through Induction Programs: New Teacher Perceptions of Mentoring and Instructional Coaching. Ph. D diss., Falls Church, Virginia.