ابوطالبیاحمدی، تقی (1392). رابطه شیوه فرزندپروری و عزتنفس با سلامت روانی دانشآموزان، فصلنامه خانواده و پژوهش، 16، 88-71.
آقارخ، سپیده (۱۳۹۳). رابطه سبکهای فرزندپروری و احترام به خود والدین با شادکامی فرزندان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
اصلانی، شیلان (۱۳۹۷). بررسی تأثیر آموزش پیشدبستانی بر سازگاری اجتماعی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مقطع ابتدایی شهرستان بوکان در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی ایران.
برک، لورا (1399). روانشناسی رشد، ترجمه یحیی سیدمحمدی، تهران: ارسباران.
بیابانگرد، اسماعیل (1390). روشهای افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان.تهران: انجمن اولیاء و مربیان
پامیر، سودی (۱۳۹۲). تأثیر برنامههای پیشدبستانی بر آمادگی اجتماعی، هیجانی دانشآموزان دوره ابتدایی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
پورنقاش تهرانی، سعید، فدوی اردکانی، الهام، نصری تاج آبادی، مریم (1396)پیشبینی عملکرد تحصیلی بر حسب خود پنداشت، عزت نفس و خودکنترلی در دانشآموزان ابتدایی. مجله علمی ترویجی رویش روانشناسی، شماره 36، 122-113.
پوپ، آلیس؛ مکهیل، سوزان و کریهد، ادوارد (1391). افزایش احترام به خود در کودکان و نوجوانان، ترجمه پریسا تجلی، تهران: رشد.
حسینخانزاده، عباسعلی و میرزایی، فرشته (1396). نقش انسجام خانواده و تعامل والد-فرزند در تبیین حرمت خود دانشآموزان. اندیشههای نوین تربیتی، 1 (13)، 115-136 .
حسنوند، باقر؛ صفری، سجاد؛ فیاض، ایراندخت و بازرگان، سیمین (۱۳۹۴). تأثیر آموزش و پرورش پیشدبستانی بر مبنای برنامه ریزی چند بُعدی بر رشد مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی، فصلنامه روانشناسی تربیتی،11 (37)، 138-119.
دلاور، علی (1396). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: دانشگاه پیام نور.
دینکمیر، دان؛ مکی، گری و دینکمیر، دان (1395). راهنمای فرزندپروری موفق، ترجمه مجید رئیسدانا، تهران: جوانه رشد.
روان پارسا، رعنا و نعمتطاوسی، محترم (1397). ویژگیهای روانسنجی سیاهه حرمت خود کودکان، نشریه روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، سال اول، شماره (55)، بهار، 233-225.
شکوهییکتا، محسن؛ قرائی، نفیسه؛ ارجمندنیا، علیاکبر، فتحآبادی، جلیل و داوریآشتیانی، رزیتا (1395). اثربخشی برنامۀ آموزشی پویش بر عزتنفس کودکان با مشکلات یادگیری. فصلنامه توانمندسازی کودکان استثنایی، 7 (20)، 18-6.
صنیعیآباده، سایهناز و عابدی احمد (1398). اثربخشی برنامه آموزشی زودهنگام کوئین بر حرمتخود کودکان پیش دبستانی. فصلنامه سلامت روان کودک. ۶ (۲) :۱۵۸-۱۶۷
عصاره، علیرضا، احمدی، غلامعلی و عباسپور، حیدرعلی (1392). تأثیر آموزش و پرورش پیشدبستانی بر پیشرفت تحصیلی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان دو زبانه اول ابتدایی، پژوهشهای آموزش و یادگیری. 20 (3)، 303-312.
غفاری، خلیل؛ سرلک، مریم و داوودی، حسین (1397). بررسی تأثیر آموزشهای پیشدبستانی بر رشد مهارتهای اجتماعی و پیشرفتتحصیلی دانشآموزان پایه اول، فصلنامه رهبری و مدیریتآموزشی، 12 (3)، 208-181.
فضلی، رخساره (1394). چرا آموزش و پرورش دورهیپیشدبستان مهم است؟، مجله علوم تربیتی، شماره 26.
کانی پالادینو (1396). تقویت اعتمادبهنفس، ترجمه صفورا شهلایی، تهران: نسل نواندیش.
کریمی مزراله، مازیار و کرمی، اقبال (۱۳۹۵). بررسی تأثیر آموزش پیشدبستانی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی پسرانه شهر سنقر. دومین کنفرانس بینالمللی روشهای نوین در حوزه علومتربیتی، روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران، قم.
کول، ونیتا (۱۳۹۳). برنامه آموزش و پرورش در دورهی پیشدبستان، ترجمه فرخنده مفیدی، تهران: سمت
لویمی، فاطمه و صفرزاده، سحر (۱۳۹۵). اثربخشی قصه درمانی بر کمرویی، افسردگی و عزتنفس کودکان پیشدبستانی شهرستان اهواز، مجله پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره،۶ (2)، 47-32.
مفیدی، فرخنده و سبزه، بتول (1387). تأثیر فعالیتهای زبانآموزی دوره پیشدبستان بر رشدزبان گفتاری دانشآموزان پایه اول ابتدایی. مطالعات برنامه درسی، سال سوم، پاییز 1387، شماره 10.
میریلداری، سهیلا و صادقی، چنگیز (۱۳۹۷). بررسی تأثیر آموزش پیشدبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی و حرکتی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان ابتدایی، چهارمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی.
هنری ماسن، پاول؛ کانجر، جان جینوی؛ کیگان، جروم و هوستون، آلتاکارول (1399). رشد و شخصیت کودک، ترجمه مهشید یاسایی، چاپ یست وچهارم، تهران: نشر مرکز.
هیوود، کاتلین (1398). رشد و تکامل حرکتی در طول عمر، ترجمه مهدی نمازیزاده و محمدعلی اصلانخانی، تهران؛ سمت.
Augestad, L. B. (2017). Self-concept and self-esteem among children and young adults with visual impairment: A systematic review. Cogent Psychology, 4 (1), 1319652.
Agarwala, S., & Singh, S. (2016). Role of Parents and Family in the Development of Self-Esteem of Children. A Behavior Modification Approach. Health Psychology, 1, 105.
Brinkman, S. A., Hasan, A., Jung, H., Kinnell, A., Nakajima, N., & Pradhan, M. (2016). The role of preschool quality in promoting child development: evidence from rural Indonesia. The World Bank.
Camilli, G. Vargas, S. Ryan, S. & Barnett, W.S. (2010). Meta-analysis of the effects of early education interventions on cognitive and social development. Teachers College Record, 112 (3), 579-620
Davies, J. (2006), Change in self-esteem between year 2 and 6: A longitudinal study. Educational psychology, 15, 171-181.
Dwivedi, K.N., & Harper, P.B. (2004). Promoting the emotional well-being of children and adolescents and preventing their mental ill health. London: Jessica Kingsley Publishers
Fromberg D P, Williams S R. (2012). Encyclopedia of Early Childhood Education (second edition). New York: Routledge.
Haltiwanger, J., & Harter, S. (2019). The behavioral rating scale of presented self-esteem in young children. Denver: University of Denver. USA. Journal of psychiatry Behavioral sciences
Landry, R. G., Schilson, E., & Pardew, E. M. (2015). Self concept enhancement in a preschool program. The Journal of Experimental Education, 42 (4), 39-43.
Mart, C.T. (2013). Commitment to school and students. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3 (1), 336-340.
Mak, H. W., & Fancourt, D. (2019). Arts engagement and self‐esteem in children: results from a propensity score matching analysis. Annals of the New York Academy of Sciences, 1449 (1), 36.
Ou, S. R. (2005). Pathways of long-term effects of an early intervention program on educational attainment: Findings from the Chicago longitudinal study. Journal of applied developmental psychology, 26 (5), 578-611.
Peyton, J. K., More, S. K., & Young, S. (2010). Evidence-based, Student choice instructional practices. Center for Applied Linguistic, 20-25.
Skjaeveland Y.) 2017).Learning history in early childhood:teaching methods and children’s understanding.Contemporary Issues in Early Childhood. 2017; 18 (1):8–22.
Serin, H. (2018). A comparison of teacher-centered and student-centered approaches in educational settings. International Journal of Social Sciences & Educational Studies, 5 (1), 164-167.
Tripathi, K., & Kiran, U. V. (2018). Assessment of self-esteem of street children. International Journal of Home Science 2018; 4 (3): 148-150.
Zhai, F., Raver, C. C., & Jones, S. M. (2012). Academic performance of subsequent schools and impacts of early interventions: Evidence from a randomized controlled trial in Head Start settings. Children and Youth Services Review, 34 (5), 946-954.