TY - JOUR ID - 138894 TI - تأثیر آموزش های پیش دبستانی بر میزان احترام به خود دانش آموزان پایه اول ابتدایی JO - مطالعات برنامه درسی JA - JCS LA - fa SN - 1735-4986 AU - پسندیده, نسرین AU - سبزه, بتول AD - دانشجوی کارشناسی ارشد گروه آموزش علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تهران ایران AD - استادیار گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان تهران ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 17 IS - 65 SP - 159 EP - 178 KW - احترام به خود KW - آموزش‌های پیش‌دبستانی KW - دانش‌آموزان پایه اول DO - N2 - آموزش­های پیش­دبستان می­توانند تأثیر بسزایی در جنبه­های مختلف رشد و ابعاد شخصیتی کودکان به خصوص در ابعاد روانی و زندگی فردی و اجتماعی آنان داشته باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش­های پیش­دبستانی بر میزان احترام به خود دانش­آموزان پایه اول ابتدایی به روش پس­رویدادی بر روی 100 نفر از دانش­آموزان پیش­دبستانی رفته و نرفته پایه اول شهرستان ساوه انجام شد. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد احترام به خود پوپ و همکاران (1989) بود. داده­های پژوهش با استفاده از آزمون­های توصیفی و استنباطی­ (tمستقل، تحلیل واریانس یکطرفه و آنوا)، مورد تحلیل قرار گرفت یافته­های بدست آمده حاکی از آن بود که میانگین احترام به خود در ابعاد تحصیلی، جسمانی و اجتماعی در کودکانی که دوره پیش‌دبستانی ‌را گذارنده­اند نسبت به گروهی که این دوره را نگذرانده­اند، بالاتر است و تفاوت معنی­داری بین میزان احترام به خود خانوادگی و همچنین احترام به خود در دانش‌آموزان دختر و پسر یافت نشد. UR - https://www.jcsicsa.ir/article_138894.html L1 - https://www.jcsicsa.ir/article_138894_e048336530377292be1eb29a0b7d163b.pdf ER -