تلخابی، محمود،. فقیری، محمد.. (1393) کارورزی دانشجو معلم. کتاب درسی دانشگاه فرهنگیان، 1 (5) : 8-13.
جمشیدی توانا، اعظم،. امام جمعه، محمدرضا عصاره، علیرضا. ، موسی پور، نعمت الله (1397) واکاوی تجارب دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تهران از درس کارورزی، نشریه پژوهشهای آموزش و یادگیری، 14 ( 2): 77-67
رستگاری، نرجس،. موسی پور، نعمت الله ناطقی، فائزه. (1396) شناسایی عوامل مؤثر بر اجرای آموزش بالینی معلمان-دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان و ارائه مدلی برای اجرای مؤثر آن. پژوهش در تربیت معلم، 1 (2) : 55-85.
رستگاری، نرجس،. موسی پور، نعمت...،. ناطقی، فائزه. (1397) تحلیل ساختاری مؤلفههای آموزش بالینی در تربیت و آمادهسازی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 13 (50) : 171-200.
فهیمی، زهره. (1390) مطالعه تطبیقی برنامه درسی تربیت معلم ریاضی در ایران، ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا. پایان نامه کارشناسی ارشد؛ دانشگاه شهید رجایی تهران
فتحی، معصومه. ، سعیدی پور، اسماعیل ، ابراهیمی قوام، صغری. ، دلاور، علی. (1397)
برنامه درسی دانشگاه تربیت معلم موفقیت برای ارتقای شایستگیهای حرفهای معلمان. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 13 (50) : 143-170.
کرمی، زهره، سراجی، فرهاد. (1399) مطالعه فراترکیب دستاوردهای برنامه روایت پژوهی برای معلمان و دانشجومعلمان، فطلنامه مطالعات برنامه درسی، 1515 (56) : 40-50
کریمی، محمد صادق؛ رجایی پور، سعید؛ شهسواری، هانیه؛ عفوری، خالد. (1399). مشکلات عملکرد حرفهای آموزگاران دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان، 15 (56) : 118-89.
مرتضوی زاده، حشمت ا... ، نصر اصفهانی، احمدرضا. (1396) بررسی مسائل مربوط به دوره کارورزی (عمل تدریس) از دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. مجله پژوهشهای آموزشی، 4 (34) :60-74
مولایی نژاد، اعظم. ، ذکاوتی، علی. (1388) مطالعه تطبیقی نظام برنامه درسی تربیت معلم در انگلستان، ژاپن، فرانسه، مالزی و ایران. مجله نوآوری آموزشی، 7 (26) : 35-62.
Allsopp, D. H., DeMarie, D., Alvarez-McHatton, P., Doone, E. (2006) Bridging the Gap Between Theory and Practice: Connecting Courses with Field Experiences. Teacher Education Quarterly, 33 (1): 19-36.
American Association of Colleges for Teacher Education (2010) The Clinical Preparation of Teachers: A Policy Brief.
Angrist, J. D., Cohodes, S. R., Dynarski, S. M., Pathak, P. A., Walters, C. R. ( 2013) Stand and Deliver: Effects of Boston's Charter High Schools on College Preparation, Entry, and Choice. Journal of Labor Economics, 34 (2): 3-44.
Buckner, B. (2011) Learning about Teaching: Redesigning Teacher Preparation. Journal of the College of Education & Health Professions,12 (1): 1-9.
Britzman, D. (2013) Cultural Myths in The Making of a Teacher: Biography and Social Structure in Teacher Education. Harvard Educational Review, 56: 441-471
Caena. F. (2014) Initial Teacher Education in Europe: An Overview of Policy issues, European Commission, Directorate-General for Education and Culture School policy/ Erasmus. ET 2020 Working Group on Schools Policy.
Conroy, J., Hulme, M., Menter, I. (2013) Developing a "Clinical" Model for Teacher Education. Journal of Education for Teaching, 39 (5): 557-573.
Darling-Hammond, L. (2006) Constructing 21st-century teacher education. Journal of Teacher Education, 57 (10): 1-15.
Darling-Hammond, L. (2010) Teacher education and the American future. Journal of Teacher Education, 61 (1–2): 35–47.
Darling-Hammond, L. (2014) Strengthening Clinical Preparation: The Holy Grail of Teacher Education. Peabody Journal of Education, 89 (4) :547-561.
Dinham, S. (2012) Walking The Walk: The Need for School Leaders to Embrace Teaching as a Clinical Practice Profession. Proceedings of ACER Research Conference: School Improvement: What does the research tell us about effective strategies? | ACER (Australian Council for Educational Research Press.
Evans-Andris, M., Kyle, D. W., Larson, A. E., Buecker, H., Haselton, W. B., Howell, P., Sheffield, C., Sherretz, C., Weiland, I. (2014) Clinical Preparation of Teachers in the Context of a University-Wide Community Engagement Emphasis. Peabody Journal of Education, 89 (4) :466-481
Gopinathan, S. (2008) Transforming Teacher Education: Redefined Professionals for 21st Century Schools. Singapore: National Institute of Education, Nanyang Technological University.
Grossman, P. (2010) Learning to Practice: The Design of Clinical Experience in Teacher Preparation. Policy Brief. American Association of Colleges for Teacher Education and National Education Association: Washington, DC.
Grossman, P., Hammerness, K., McDonald, M. (2009) Redefining Teaching, Re-Imagining Teacher Education. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 15 (2): 273-289.
Matson, J. L. Neal, D. Fodstad, J. C. Hess, J.A. Mahan, S. & Rivet, T. T. (2010) Reliability and Validity of the Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters. Journal of Behavior Modification, 34 (6): 539-558.
Maree O, Amanda L, Jennifer M, Ursula M. (2009) The Colleague Development Program: a multidisciplinary program of peer observation partnerships. Medical Teachers 2009; 31: 1060–5.
Sivakumaran, T., Holland, G., Clark, L., Heyning, K., Wishart, W., Flowers-Gibson, B. (2011) University-School Partnerships for Clinical Experiences: Design, Implementation, Assessment, and Data Collection. Journal of Case Studies in Education, 1: 1-9.
Sadeghi, A., Mirsepasi, Z. (2020). Identifying Failures of Implementation Method of Geography Teaching Course in Teacher Tearing University. Journal of Curriculum Studies, 15 (56), 65-88.
Waddell, J., Vartuli, S. (2015) Moving from Traditional Teacher Education to a Field-Based Urban Teacher Education Program: One Program's Story of Reform. Professional Educator, 39 (2): 1-23.
Zeichner, Z. (2010) Rethinking the Connections Between Campus Courses and Field Experiences in College and University-Based Teacher Education. Journal of Teacher Education, 61 (1-1): 89-99.