قرآن کریم
احمد پور داریانی، محمود ( 1394 )، کارآفرینی، تهران: نشر ساکو.
اوزمن، هواردا ؛ کراور، سموئل ام (1396)، مبانی فلسفی تعلـیم و تربیت، ترجمه گـرو علـوم تربیتـی، قم: مؤسسـه آموزشـی و پژوهشی امام خمینی (ره)
باقری نوعپرست، خسرو و حیدری، ، سمیرا (1395)، ارائه الگویی نظری در برنامه درسی آموزش حرفهای براساس فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران-، مجلهی مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی ، سال اول - شماره 2
برزگر، محمود (1382)، مطالعة وضعیت اشتغال فارغالتحصیلان رشتههای نقـشهکـشی سـاختمان و حـسابداری شـاخة کاردانش در شهرستانهای استان تهران ، طرح پژوهشی سازمان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران
برزگر، محمود (1381)، بررسی وضعیت اشتغال مهارت آموختگان رشتههای کـامپیوتر و الکترونیـک شـاخة کـاردانش شهر تهران، طرح پژوهشی، سازمان آموزش و پرورش شهر تهران.
برنامه درسی ملی (1391). تهران: وزارت آموزش و پرورش
پاینده، ابوالقاسم (1388)، نهج الفصاحه، قم: پارسیان
تقی زاده، عباس؛ حاتمی، جواد؛ وقاسمی، مریم (1397)، بررسی کیفی اصول حاکم بر طراحی آموزشی مبتنی بر نظریة انعطافپذیری شناختی در ترکیب با راهبردهای داربستسازی، پژوهش در برنامه ریزی درسی، ش59
جهانگیری، علی؛ کلانتری ثقفی، ربابه (1387)، بررسی و سنجش ویژگی های کارآفرینی مدیران - مطالعه موردی: شرکت مخابرات، نشریه توسعه کارآفرینی، شماره 1.
حسینی خواه، علی؛ رستگار، احمد؛ سلیمی، جمال ( 1386) آیا می توان کارآفرینی را آموزش داد، ماهنامه کار و جامعه. ش90-89
خانی جزنی، جمال (1388). تأثیر آموزش کارآفرینی بر ارتقای فرهنگ کارآفرینی در دانشـگا هـای کشور، مجله اقتصاد و تجارت نوین، شماره 10-11، پاییز و زمستان، ص 268.
خسروی، رحمت اله؛ کافی زاده، منصوره (1391)، تحلیلی بر منطق تایلر در برنامه ریزی درسی: مضامین موجه و مغفول، آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، دوره 5 , شماره 18
خوب، علی اکبر؛ محمدزاده، کمال؛ کشاورز، محمد؛ علیدادی، محمدرضا (1391). تاثیر برنامه درسی کارآفرینی بر تمایلات کارآفرینانه هنرجویان سال سوم شاخههای فنی حرفهای و کاردانش هنرستانهای شهر داراب، دومین کنفرانس دانشجویی کارآفرینی کشور، تهران: دانشگاه شاهد.
داک ورث، آنجلا (1397)، سرسختی: قدرت اشتیاق و پشتکار (ترجمه سیده سمانه سیدی).تهران: نوین توسعه
دلاور، علی (1396 ). روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی (نوبت چاپ 48) . تهران: نشر ویرایش
رزی، جمال (1396)، ارائه مدلی برای معلم اثربخش و بررسی تناسب آن با استلزامات اسناد بالادستی نظام آموزش وپرورش ایران، پژوهش در برنامهریزی درسی سال چهاردهم ، دوره دوم، شماره 28 ( پیاپی 55)
رضوی محمودآبادی، سید محمد جواد؛ قهرمان تبریزی، کوروش؛زارعی محمود آبادی، محمد (1395)، شناساییورتبهبندیعواملمؤثربرکارآفرینیدرورزشبارویکردمنسجمتحلیلچندمعیارهوکپلند، پژوهشنامهمدیریتورزشیورفتارحرکتی ، شماره 2 رنجبریان، رسول (1392)، خلاقیت و نوآوری در سازمان ها، ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه - شماره 161
روشن، محمد رحیم؛ سیفی، الهام؛ عبداللهی، بیژن؛ نوکانی، ژیلا؛ بنی جمالی، زهرا (1393) بررسی رابطه بین آموزش کارآفرینانه معلم ( اهداف ، محتوا، ضرورت و محیط آموزشی) با روحیه کارآفرینانه دانش آموزان متوسطه شهر تهران. اندیشه های نوین تربیتی، 11-1
ریاحینژاد، حسین؛ شرکاییاردکانی، جواد ؛رزاقی، هادی؛ نویدادهم، مهدی (1395)، مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش (ویژه مدارس)، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
سالمی، محمد (1386)، موانع و راههای توسعه کارآفرینی دانش آموختگان فنی و حرفهای و کار و دانش ، فصلنامه تخصصی اشتغال و کارآفرینی رویش، شماره 16
سبحانی نژاد، مهدی؛ مقدم، مینا (1392)، تبیین ابعاد و مولفه های نگرش جامع کارآفرینی و تحلیل آن در محتوای کتب درسی عمومی و تکمیل مهارت متوسطه کاردانش، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، شماره 23.
سبزه، بتول (1394)، طراحی الگوی برنامه درسی کارآفرینی برای کودکان پیش از دبستان و ارزشیابی آن از دیدگاه متخصصان برنامه درسی، کارآفرینی و مربیان ، فصلنامه مطالعات پیشدبستان و دبستان، دوره 1، شماره1
سیف، علی اکبر (1397)، روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران: نشردوران
شرفی، محمد؛ مقدم، مینا؛ مذبوحی، سعید ( 1391). برنامه درسی آموزش کارآفرینی: هدف، محتوا، روش تدریس و شیوه ارزشیابی، فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی.دوره 1 ش 3
شریعت زاده ، مهدی (1382)، بررسی وضعیت تحصیلی و شغلی فارغالتحصیلان نظام جدید آموزش متوسطه کشاورزی در ایران، فصلنامه علمی – ترویجی تعلیم و تربیت ، شماره 76.
شریعت زاده ، مهدی (1388)، بررسی وضعیت تحصیلی و شغلی فارغالتحصیلان شاخة کار و دانش در رشتههای کامپیوتر، امور مالی و حسابداری و زراعت و مقایسه آن با وضعیت فارغالتحصیلان شاخة نظری، فصلنامهی تعلیم و تربیت، 100، 26-7.
شریعتمداری، علی (1394)، جامعه و تعلیم و تربیت: مبانی تربیت جدید، تهران: موسسه انتشارات امیرکبیر
صادقی فسایی، سهیلا؛ عرفان منش، ایمان (1394)، مبانی روششناختی پژوهش اسنادی در علوم اجتماعی، راهبرد فرهنگ، شماره 29
صلاح ورزی، حسین (1397، 12خرداد)، کارآفرینی و کار تیمی، کسب و کار (همشهری)، شماره 7399
صالحی، کیوان؛ زین آبادی، حسن رضا ؛ کیامنش، علیرضا (1386)، نگاهی تحلیلی بر عملکرد هنرستانهای کار و دانش موردی از ارزشیابی کیفیت بروندادهای هنرستانهای کار و دانش منطقه 2 شهر تهران، فصلنامه نوآوری آموزشی، شماره 16 (5)، ص 163-119.
طوسی، رمضان؛ تقدیسی، احمد ؛جمشیدی، علیرضا (1393)، کارآفرینی روستایی و تعیین عوامل مؤثر بر آن؛ (مطالعه ی موردی: روستاهای شهرستان مینودشت) ، نشریه پژوهش و برنامه ریزی روستایی، شماره 8
عبدی زاده، حسین؛ نظری، ابوالفضل؛ اسدزاده، سمیه (1391). چگونگی تقویت روحیه کارآفرینی دانشآموزان مدارس متوسطه از طریق عناصر برنامه درسی، دومین کنفرانس دانشجویی کارآفرینی کشور، تهران: دانشگاه شاهد.
عسگریان دهکردی، فاطمه (1393)، فرهنگ لغات کارآفرینی )به همراه تعاریفی از برخی از اصطلاحات)، دانشگاه کشاورزی شهرکرد
فتحیواجارگاه، کوروش (1395)، اصول و مفاهیم اساسی برنامه ریزی درسی، تهران: علم استادان
کاوسی، طهماسب (1386)، رابطه آموزشهای کاردانش وفنی و حرفهای با اشتغال در استان آذربایجان شرقی، دو فصلنامه مدیریت و برنامه ریزی در نظامهای آموزشی، 1 (1) ، 93-83.
قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی (1396). تهران: انتشارات مجلس شورای اسلامی
عبدالله زاده، غلامحسین؛ شریف زاده، ابوالقاسم؛ عربیون، ابوالقاسم و طلایی، مهدی (1391)، شناسایی و اولویت بندی سرفصل ها و محتوای دوره های آموزش کارآفرینی بر اساس کارکردهای کسب و کار، نامه آموزش عالی. ش18
علی میری، مصطفی (1387).آموزش کارآفرینی: پیدایش، توسعه، گرایشها و چالشها، نشریه توسعه کارآفرینی. دوره 1 ش1
محمدامین زاده، لیلا (1394)، ارزیابی برنامهی درسی دورهی متوسطه (شاخهی کار و دانش) با نظر به موضوع کارآفرینی از دیدگاه متخصصان، دو فصلنامهی نظریه و عمل در برنامه درسی، سال سوم - شماره 6 .
ملکی، حسن (1395)، برنامهریزی درسی (راهنمای عمل). مشهد:پیام اندیشه
مختارزاده، مارال (1396)، 5 دلیل برای ریسکپذیری کارآفرینان ، برگرفته از سایت :
وفایی، وجیهه (1391). شناسایی روش های یاددهی اثربخش جهت پرورش کارآفرینان نوپا در آموزش های کارآفرینی ، کار و جامعه. ش150
هزار جریبی، جعفر (1382)، " توسعه کارآفرینی و دانش آموختگان"، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزشعالی، شماره 3
Acs, Z. and C. Armington (2016). "Employment growth and entrepreneurial activity in cities", Regional Studies 38 (8): 911-927.
Aparicio, S., Urbano, D., and Gomez, D. (2018). "Entrepreneurship and regional economic growth in Antioquia: An empirical analysis", Economics and Business Letters, 7 (2), 84-91
Burdus, E (2010). "Fundamentals of Entrepreneurship", Review of International Comparative Management Volume 11, Issue
Badawi , A .A (2013). "TVET and entrepreneurship skills", UNESCO-UNEVOC Revisiting global trends in TVET
Cho, S., Workman, J. E (2014). "Influences of gender, need for affect, and tolerance for risk-taking on use of information sources". Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 18 (4), 465–482.
Com, B (2012). "Fundamentals of Entrepreneurship", Super intendent , Shivaji University Press, Kolhapur-416 004
Cope, J (2011). "Entrepreneurial learning from failure: An interpretative phenomenological analysis", Journal of Business Venturing, 26, 604–623.
Di-Masi, Pau (2010) "defining entrepreneurship"
http://www.gdrc.org/icm/micro/define-micro.html. Retrieved
Driessen, M.P., Zwart , P.S (2010). "The role of the entrepreneur in small business success: the Entrepreneurship Scan" :working paper, Groningen : university of Groningen
Ekankumo, B & Kemebaradikumo , N. (2011). "Entrepreneurship and Entrepreneurial Education (EE): Strategy for sustainable Development", Asian Journal of Business Management, 3 (3), 196-202.
Erkkila, K. (2000). Entrepreneurial education Mapping the debates in the United States, the United Kingdom and Finland. New York, NY: Garland Publishing.
Gartner, W. & Vesper, K. (2004). Experiments in entrepreneurship education: Success and failures. Journal of Business Venturing. 9 (0), 179-181.
Goldstein, B.L (2016)." Using the action research process to design entrepreneurship education at Cenderawasih University" , Procedia Social and Behavioral Sciences 228
Golff, L. (2004). A New Paradigm for Business Education.Management Decision, Vol.42, 3/4. pp. 499-507.
Hadzima ,J (2010). "Seven Characteristics of Highly Effective Entrepreneurial Employees", boston business journal
Heilbronn, S. (2010). "Advancing Entrepreneurship in An Elementary School: A Case Study", International Education Studies, 3 (2), 174.
Hytti & O’Gorman (2004), “What is enterprise education? An analysis of the objectives and methods of enterprise education programmes in four European countries”, Education + Training, Vol. 46, no.1
-Huber, L. R., Sloof, R. and Van Praag, M. (2014). "The Effect of Early Entrepreneurship Education: Evidence from a Field Experiment", European Economic Review, 72 (2), 76- 97.
Liebenberg, L., & Mathews, E. (2012). Integrating innovationskills in an introductory engineering design-build course. International Journal of Technology and Design Education, 22, 93–113.
Lonappan, J, and Devaraj, K. (2011). Pedagogical Innovations in Teaching Entrepreneurship. In: Eighth AIMS. International Conference on Management, January 1-4, 513-518.
Luczkiw, Eugene. (2008).Entrepreneurship Education in an Age of Chaos,Complexity and Disrupti ve Change. OECD Education & skills.No.18.pp.65-93
Mathisen, T. Johansen, V & Mathisen, S. (2012). Evaluation of Entrepreneurship in Education: A project between Junior Achievement Uganda and Junior Achievement – Young Enterprise Norway. Østlandsforskning: Eastern Norway Research Institute.
Mohd Nizah,M.Z., Hj mat,Z., Sulaiman,M., Che Husain,F. (2017). "The Impact of Teamwork skills on Students in Malaysian Public Universities".the social sciences, 12 (9).
Mongia,A.K. (2013). "Characteristics and attitudes of successful entrepreneurs". Norwegian University of Science and Technology, Department of Industrial Economics and Technology Management
Mwasalwiba, E.S. (2008). Entrepreneurship education: a review of its objectives, teaching methods, and impact indicators. Education + Training Vol. 52 No. 1,pp. 20- 47
Nagel, T. & Larsen, A.K. (2013). Entrepreneurship education Namibia (An Evaluation of the Implementation of Entrepreneurship Education and the role of NAMAS). Working Paper, Quality Education Development. Oslo, Norway.
Oosterbeek, H., Praag, M. and Ijsselstein, A. (2014)."The Impact of Entrepreneurship Education on Entrepreneurship Skills and Motivation", European Economic Review, 54 (3), 54- 442.
Paço, A. D. and Palinhas, M. J. (2011). "Teaching Entrepreneurship to Children: a Case Study". Journal of Vocational Education and Training, 63 (4), 593- 608.
Pekkala Kerr,S., William,R.K (2017). "Personality Traits of Entrepreneurs: A Review of Recent Literature". Working Paper 18-047
Piperopoulos, P., & Dimov, D. (2014). Burst bubbles or build steam? Entrepreneurship education, entrepreneurial self-efficacy, and entrepreneurial intentions. Journal of Small Business Management, 52 (2). doi:10.1111/jsbm.12116
Popa,I.L., Preda,G., Boldea.M., (2010). "A theoretical approach of the concept of innovation" ,Managerial Challenges of the Contemporary Society, no.1
Potter, J. (2008). Entrepreneurship and Higher Education: Future PolicyDirections. OECD Education & skills.No.18.pp.313-335.
Rae, D., Martin, L., Antcliff, V., & Hannon, P. (2012). Enterprise and entrepreneurship in English higher education: 2010 and beyond. Journal of Small Business and Enterprise Development, 19, 380–401.
Ryan,K., Cooper, J.M (2016). Those who can Teach (14th),London: Birkbeck College london Hougton Mifflin company.
Rockstar,R (2008) Module for Entrepreneur Studies: “GST 307
Solomon, G., Duffy, S. & Tarabishy, A. (2002). The state of entrepreneurship education in the United States: a national survey and analysis. International Journal of Entrepreneurship Education, 1 (1), 65-86.
Stadler, A., M. J. Smith, A (2017)."Entrepreneurship in vocational education: A case study of the Brazilian context", Industry and Higher Education, Volume: 31 issue: 2, page (s): 81-89
Stephenson, H. B. (2007). Examining the Efficacy of Offering Service Learning for Credit with SIFE and SBI: an Exploratory Study. – Journal of Entrepreneurship Education, 1, 1, 1-13.
Sternberg, R; Kufman, J. & Grigorenko, L (2010). Applied intelligence. New York :Cambridge university press.
Susa, M.J. (2018). "Entrepreneurship Skills Development in Higher Education Courses for Teams Leaders". administrative science journal.8 (2).
Tyler, R. W (1949). Basic principles of curriculum and instruction, Chicago: the university of Chicago press.
Zenner, L; Kumar, K; Pilz, M (2017). "Entrepreneurship education at Indian industrial training institutes – a case study of the prescribed, adopted and enacted curriculum in and around Bangalore" , International journal for research in vocational education and training 4Technology Innovation Management Review. Volume 7, Issue 6
Zoltán, J. Á., László, S., Lloyd, A (2018). The Global Entrepreneurship Index. The Global Entrepreneurship and Development Institute, Washington, D.C., USA