Amagir, A.; Groot, W.; van den Brink, H. M.; Wilschut, A. (2018). A review of financial-literacy Education Programs for Children and Adolescents. Citizenship, Social andEconomics Education; 2018, Vol. 17(1) 56– 80. Sage Publishing.
Bobbitt, F. (1918). The Curriculum. Houghton Mifflin Company.
FangHsieh, H. & Shannon, S. E. (2005). Three Approaches to Qualitative Content Analysis. Ualitative Health Research. Vol. 15 No. 9, November 2005, pp. 1277-1288
Jennifer, M.; Williams, B.; Bush, S. B.; Peters, S. A. & McGatha, M. B. (2015). On the money: Math activities to build financial literacy (eBook). NCTM.
Kennedy, D. (2010). Financial Education & the Curriculum: Head teacher of John Warner School.
Mandell, L. (2006). Financial Literacy: If it’s so Important, why Isn’t Improving? Network Financial Institute at Indiana State University: Policy Brief. 2006- PB-) April 2006.
National Standards for K-12 Personal Finance Education. 4th Edition (2nd Printing, 2017). Washington DC: Jump$tart Coalition for Personal Financial Literacy.
OECD. (2003). The PISA 2003 Assessment Framework-Mathematics, Reading, Science and Problem Solving; Knowledge and Skills. Paris: OECD Publications.
OECD INFE (2011) Measuring Financial Literacy: Core Questionnaire in
Measuring Financial Literacy: Questionnaire and Guidance Notes for conducting
an Internationally Comparable Survey of Financial literacy. Paris: OECD.
OECD. (2017). PISA Financial Literacy Questions and Answers; PISA. OECD Publishing.
OECD. (2015). National Strategies for Financial Education. OECD/ INFE Policy Handbook. OECD Publication.
Opletalová, A. (2015). Financial education and financial Literacy in the Czech Education.Journal of Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171. Elsevior.
Rudeloff, Michelle. (2019). The influence of informal learning opportunities on adolescents’ financial literacy.
Empirical Research in Vocational Education AND Training. 11:11. Retrieved from
https://doi.org/10.1186/s40461-019-0086-y
Sole, M. A. (2014). Financial literacy: An essential component of mathematics literacy and numeracy. Journal of Mathematics Education; 5(2), 55-62. Teachers’ College.
United Nation Educational, Scientific and Cultural Organization- UNESCO. (1990). World Declaration on Education for All and Framework for Action to Meet Basic Learning Needs. Adopted by the World Conference on Education for All: Meeting Basic Learning Needs. Jomtien. Thailand. 5-9 March 1990. The Author.
سایتهایی که به آنها ارجاع داده شده است
منابع فارسی
احمدی، غلامعلی؛ امامجمعه، سید محمدرضا؛ علیزاده کتنلوئی، لیلا (1394). بررسی میزان توجه به مؤلفههای سواد مالی و اقتصادی در محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی. فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی؛ شماره 20، دوره دوم، سال دوازدهم، صص. 179 تا 192. دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان.
برنامۀ درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. (1390). سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. وزارت آموزش و پرورش.
پیغامی، عادل و تورانی، حیدر. (1390). نقش برنامه درسی اقتصاد در برنامۀ تعلیم و تربیت رسمی و عمومی دنیا، ارائه یک برنامۀ عمل برای یک برنامۀ درسی مغفول. فصلنامه نوآوریهای آموزشی؛ شماره 37، سال نهم، صص. 31 تا 52. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. وزارت آموزش و پرورش.
چمنآرا، سپیده. (1389). تحقیق عمل جمعآوری دادهها و اعتباربخشی به آنها (سلسله مقالاتی دربارهی تحقیق عمل). مجله رشد آموزش ریاضی. شماره 2، دورهی 28، صص. 13 تا 16. دفتر انتشارات کمک آموزشی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش.
فرودنتال، هانس. (1979). ریاضی جدید یا آموزش جدید؟ ترجمه زهرا گویا و سحر ظهوری زنگنه (1381). مجله رشد آموزش ریاضی. شماره 70، صص. 28 تا 38. دفتر انتشارات کمک آموزشی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش.
گویا، زهرا. (1377). یادداشت سردبیر. مجله رشد آموزش ریاضی. شماره 53. صص. 2 و 3. دفتر انتشارات کمک آموزشی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش.
گویا، زهرا. (۱۳۸۹). نقد و بررسی حوزه یادگیری ریاضی در سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. شماره ۱۸، سال پنجم، صص. ۱۴۷-۱۶۴. انجمن مطالعات برنامه درسی ایران.
گویا، زهرا. (1380). سیر تحول و شکلگیری برنامههای درسی ریاضی مدرسهای در ایران. مجله رشد آموزش ریاضی. شماره 104. صص. 4 تا 11. دفتر انتشارات کمک آموزشی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش.
کتابهای درسی و کتابهای راهنمای استفاده شده از دهه 1340 شمسی
حساب اول دبیرستانها. (1347). موسی آذرنوش، احمد بیرشک، حسن حریری، احمدعلی شریفی، جهانگیر شمسآوری، غلامحسین صفری، عبدالغنی علیممروستی، تقی فاطمی، علی مدنپور، باقر نحوی، اقتدار هروآبادی و محسن هنربخش. وزارت آموزش و پرورش، شرکت سهامی طبع و نشر کتابهای درسی ایران.
حساب سوم دبیرستان. (1347). محمدباقر ازگمی، باقر امامی، غلامرضا بهینا، پرویز شهریاری و علیاصغر شیخرضایی. وزارت آموزش و پرورش، شرکت سهامی طبع و نشر کتابهای درسی ایران.
حساب و هندسه ششم دبستان. (1347). احمد بیرشک و جهانگیر شمسآوری. وزارت آموزش و پرورش، سازمان کتابهای درسی ایران.
حساب اول دبستان. (1347). جهانگیر شمسآوری (با همکاری محمود رضا). وزارت آموزش و پرورش، سازمان کتابهای درسی ایران.
حساب برای کلاس چهارم دبستان. (1347). تقی فاطمی و محسن هنربخش. وزارت آموزش و پرورش، سازمان کتابهای درسی ایران.
حساب و هندسه چهارم دبستان. (1348). تقی فاطمی و محسن هنربخش. وزارت آموزش و پرورش، سازمان کتابهای درسی ایران.
حساب سال چهارم. دبیرستان- مخصوص رشته ریاضی. (1346). موسی آذرنوش، احمد بیرشک، جهانگیر شمسآوری، عبدالغنی مروستی، تقی فاطمی، باقر نحوی و محسن هنربخش.
کتابهای درسی و کتابهای راهنمای استفاده شده از دهه 1350 شمسی
راهنمای تدریس ریاضی اول دبستان. (1353). جهانگیر شمسآوری و رضا محمود (1353). وزارت آموزش و پرورش، سازمان کتابهای درسی ایران.
ریاضی پنجم دبستان. (1353). جهانگیر شمسآوری و پرویز شهریاری. وزارت آموزش و پرورش، سازمان کتابهای درسی ایران.
ریاضی دوم دبستان. (1353). جهانگیر شمسآوری و پرویز شهریاری. وزارت آموزش و پرورش، سازمان کتابهای درسی ایران.
ریاضیات سوّم دبستان. (1352). جهانگیر شمسآوری و پرویز شهریاری. وزارت آموزش و پرورش، سازمان کتابهای درسی ایران.
ریاضیات چهارم دبستان. (1353). جهانگیر شمسآوری و پرویز شهریاری. وزارت آموزش و پرورش، سازمان کتابهای درسی ایران.
راهنمای تدریس چهارم دبستان. (1352). جهانگیر شمسآوری و پرویز شهریاری. وزارت آموزش و پرورش، سازمان کتابهای درسی ایران.
راهنمای تدریس دوم دبستان. (1352). جهانگیر شمسآوری و پرویز شهریاری. وزارت آموزش و پرورش، سازمان کتابهای درسی ایران.
آخرین کتابهای درسی و کتابهای راهنمای تألیف شده که مورد بررسی قرار گرفته شدند (دهه 1390 شمسی)
کتاب معلم ریاضی ششم دبستان. (1395). اسمعیل احمدی؛ جعفر اسدیگرمارودی؛ مهدی ایزدی؛ محمدحسن بیژنزاده؛ خدیجه بیاتفر؛ زهره پندی؛ علی حاجیلو؛ مرضیه حسنی؛ ملیحه دوستی؛ خسرو داودی؛ داود؛رضایی؛ ابراهیم ریحانی؛ شیما زهرهوند؛ فائزه شیخعلیان؛ آزیتا صالحیان؛ شادی صفینیا؛ مجتبی قربانیآرانی و ژیلا ملکی وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
کتاب معلم ریاضی پنجم ابتدایی. (1394). مهدی ایزدی؛ زهره پندی؛ خسرو داودی؛ زهرا رحیمی؛ محمدهاشم رستمی؛ ابراهیم ریحانی؛ شادی صفینیا؛ اکرم قابلرحمت؛ محمّد مقاصدی. وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. (تنها فصل اول این کتاب روی وبگاه بود که مورد بررسی قرار گرفت، ولی در تحلیل محتوا استفادهای از آن نشد.)
کتاب راهنمای تدریس ریاضیات چهارم دبستان. (1393). خسرو داودی، ؛ آرش رستگار،؛ ابراهیم ریحانی؛ شفیقه صفاری و وحید عالمیان. پایگاه اینترنتی دفتر تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری.
http://talif.sch.ir/ تاریخ بازیابی: 05/06/1397. (این کتاب بررسی شد، ولی مورد ویژهای در آن نبود که در تحلیل به طور خاص به آن توجه شود.)
ریاضی اول دبستان (1396). وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
ریاضی پنجم دبستان (1397). وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
ریاضی چهارم دبستان (1396). وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
ریاضی دوم دبستان (1396). وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
ریاضی سوم دبستان (1396). وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
ریاضی ششم دبستان (1396). وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
کتاب راهنمای معلم ریاضی پایه سوم ابتدایی. پایگاه اینترنتی دفتر تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری.
http://talif.sch.ir/. تاریخ بازیابی: 05/06/1397.
کتاب معلم ریاضی دوم دبستان. (1391). گروه ریاضی دفتر تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. وزارت آموزش و پرورش.