ابوالقاسمی، مهدی. (1389). مقایسه احساس تعلق به مدرسه، انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی در بین دانشآموزان مدارس هوشمند و عادی شهر اصفهان و بررسی رابطه احساس تعلق به مدرسه با انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.
اسدیان، سیروس. (1395). حوزه عاطفی؛ عنصر مغفول برنامه درسی رشته پرستاری. نشریه آموزش پرستاری، 5 (2)، 87-97.
پیری، موسی؛ اسدیان، سیروس و محمدزاده، مرتضی . (1396). ارزیابی وضعیت اجرای برنامه درسی کار و فناوری پایه هفتم دوره اول متوسطه. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 12 (45)، 142-119.
جبارنژاد، رقیه. (1394). مدلسازی نقش کیفیت زندگی در مدرسه و ادراک از کلاس بر نگرش مشکلات به مدرسه. پایانامه کارشناسی ارشد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی. دانشگاه محقق اردبیلی.
جباری، ثریا؛ مصرآبادی، جواد و زوار، تقی. (1394). نقش مؤلفههای عاطفه بین مدرسه، صفات شخصیتی و عملکرد تحصیلی در تمایز گذاری بین دانشاموزان منضیط و دارای مشکل انضباطی. نشریه آموزش و ارزشیابی. سال هشتم، شماره 29. 108-93.
حجازی، الهه؛ نقش، زهرا و سنگری، علیاکبر. (1389). ادراک از ساختار کلاس و پیشرفت تحصیلی ریاضی: نققش واسطهای متغیرهای انگیزشی و شناختی. مطالعات روان شناختی. دوره 5، شماره 4.
حسینچاری، مسعود، خواجه، لاله. (1390). بررسی رابطه اضطراب اجتماعی و جو روانی – اجتماعی کلاس با خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان دوره راهنمایی. فصلنامه روانشناسی تربیتی شماره 20.
زکی، محمدعلی. (1389). نگرش دانشآموزان به درس مطالعات و روابط ان با اضطراب امتحان. علوم اجتماعی، 7 (2)، 84-59.
زمانپور، عنایتاله؛ خانی، محمد حسین و مرادیانی، خدیجه. (1392). تأثیر اضطراب کامپیوتر بر نگرش به یادگیری الکترونیکی. فصلنامه روان شناسی تربیتی. 9 (28)، 98-78.
سیف، علی اکبر. (1396). روان شناسی پرورشی نوین. تهران: دوران.
شعبانی، حسن. (1392). مهارت های آموزشی و پرورشی. تهران: نشر سمت.
محمدی، مهدو ملتجی، لیلا. (1392). ارائه مدل معادله ساختاری اثر بخشی برنامه درسی تجربه شدهی دانشجویان و توسعه شایستگی رهبری آنان. مجله پژوهشهای برنامه درسی. 3 (1)، 162-141.
مصرآبادی، جواد. (1389). هنجاریابی و تحلیل عاملی اکتشافی پرسش نامه، تجدید نظر شده نگرش نسبت به مدرسه. علوم تربیتی. 3 (120)، 107 – 12.
ملکی، حسن؛ عباس پور، عباس؛ سلمانی، بابک؛ حکیم زاده، رضوان و امیرتیموری، محمدحسن. (1396). الگوی برای رهبرب برنامه درسی در دوره ابتدایی ایران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 13 (48)، 50-38.
نعامی، عبدالزهرا. (1390). رابطه کیفیت تجارب یادگیری و بیانگیزگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 5 (3)، 134-117.
یوسفی، مریم؛ عصاره، علیرضا و حسینی خواه، علی . (1395). ماهیت و دلالت یادگیری مبتنی بر پروژه در گستره برنامه درسی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 11 (42)، 134- 95.
Blum, R.W. (2005). A case for school connectedness. Educational Leadership, 62 (7), 16-20.
Brew, C. Beatty, B. & Watt, A. (2004). Measuring students’ sense of connectedness with school. Paper presented at the Australian ssociation for Research in Education Annual Conference. Melbourne.
Gokler, R, Gurgan, U. , & Tastan, N. (2015). The effect of quality of school life on sense of happiness: A study on Unversity students. Educational research and Reviews, 10 (7), 967- 974.
Ito, A. (2011). Enhancing school connectedness in Japan: The role of Homeroom teachers in establishing appositive classroom climate. Asian journal of counseling, 18 (1), 41-62.
King, C.K. (2008). Classroom learning experiences and student's perceptions of quality of school life. Learning Environments research, 11 (2), 111-129.
Kostere Lioglu, M.A., & Kostereli oglu, I. (2015). Effects of high school student's perceptions of school life quality on their academic motivation levels. Educational Research and reviews, 10 (3), 274.
McNealy, C., nonnemakev, J., & Blim, R (2002). Promotiong school connectedness: evidence from the national longitudinal study of adolescent health, Journal of school health, 72, (47), 138-146.
Millings, A., Buck, R. Montgomery, A. Spears, M., Stallard, P. (2012). School connectedness, peer attachment, and self- esteem as predictors of adolescent depression, Journal of adolescence, 35, 1061-1067.
Mok, M, M. C. (2002). Determinants of Student's quality of school life. A path model learning environments research, 5 (3), 275-300.
Monahan, K.C. osterle, S. & Lawkins, J. D. (2010). Predictors and consequences of school connectedness. The prevention Researcher, 17 (3), 3-6.
Neymann, Y, & Neumann, E, F. (1993). Quality of learning experience and student's college outcomes. International journal of Educational management, 7 (1), 67-78.
Petrie, K. (2014). The Relationship between school climate and student bullying. Teach journal of Christian Eduction. 8 (1), 89-92.
Salkowski, M. L. Demary. M. K. & Lazarus, P. J. (2012). Connecting students to schools to support their emotional well- Being and Academic success. Communique, 40 (7), 1-20.
Shochet, M. LAN. Smyth, Tanya (2009). The Impact parental attachment on adolescent perception of the school connectedness, Journal of Clinical child and adolescent Psychology, car saline old,8)2 (,4034.