آثار، شکرالله؛ جلالپور، شیلا؛ ایوبی، فاطمه؛ رحمانی، محمد رضا؛ و رضائیان، محسن. (۱۳۹5). پریزما، موارد ترجیحی در گزارش مقالات مروری منظم و فراتحلیل. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 15، 63-80..
ابراهیمی قوام، صغری؛ و خاقانیزاده، مرتضی. (1387). نقش انگیزش در یادگیری. مجله راهبردهای آموزش مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بقیه...(عج)، (1)1، 1-9.
اسپالدینگ، جریل. ال. (۱۳۸۷). انگیزش در کلاس درس. (محمد رضا نائینیان و اسماعیل بیابانگرد، مترجمان). انتشارات مدرسه.
اصلانی، ابراهیم؛ مجدفر، مرتضی؛ و سلیقه دار، لیلا. (۱۳۸۹). شیوههای مؤثر تشویق وتنبیه در تعلیم و تربیت. رشد آموزش ابتدایی، 14(4).
اسمعیل وندی، مهدی ؛ اسمعیل وندی، سمیه ؛ اسمعیل وندی، میلاد؛ و اسمعیل وندی، فروغ. (۱۳۹۸). بررسی تاثیر تشویق و تنبیه در پیشرفت دانشآموزان مقطع ابتدایی (ج 1، ص 16). مقاله ارائه شده در نخستین همایش بین المللی تدبیر علوم مدیریتی، تربیتی، اجتماعی و روانشناسی در افق ایران 1404.
پناهی، علیاحمد. (۱۳۹۷). اقتضائات اخلاقی کاربرد تشویق و تنبیه در پرورش فرزند از دیدگاه اسلام. اخلاق، 52(14)، 31-54.
پیری، موسی؛ و شاهی، افسانه. (۱۳۹8). رابطه کیفیت تجارب یادگیری دانشآموزان در احساس تعلق با نقش واسطهگری نگرش به برنامه درسی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 53 (14)، 55-76.
حیدری، بهناز شجاع. (۱۳۹۵). بررسی تاثیر تشویق بر افزایش یادگیری دانشآموزان (مطالعه موردی: دانشآموزان مقطع ابتدایی دبستان بهشتی) (ج 3، ص 12). مقاله ارائه شده در سومین کنفرانس بین المللی نوآوریهای اخیر در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری.
حیدری، مجتبی. (۱۳۹۸). راهکار جلوگیری از تنبیه در مدارس (ج 3، ص 6). مقاله ارائه شده در سومین کنفرانس بین المللی پژوهش در روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی.
رحمانپور؛ نسرین؛ اسدزاده، حسن؛ سعدیپور، اسماعیل؛ و فرخی، نورعلی. (۱۳۹7). تدوین بستهی آموزشی خودفرمانی و تعیین اثربخشی آن بر انگیزش درونی، انگیزش بیرونی و بیانگیزگی دانشآموزان دورهدوم متوسطه تهران. مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 25(6)، 71-90.
سند برنامه درسی ملی. (1391). بازیابی شده در پنجم دیماه ۱۳۹۶ از http://magifa.com/detail/754574/article/5 -
سیف، علی اکبر. (۱400). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش. دوران.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390): مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران. تهران: دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش.
صاحبی، علی. (۱۳۹۵). ویلیام گلسر: بنیانگذار تئوری انتخاب و واقعیت درمانی. دانژه.
شهسواری، امیر؛ و علم الهدی، جمیله. (۱۳۹8). روششناسی پژوهش مروری و نقش آن در تولید دانش: توسعه یک گونه شناسی. فصلنامه علمی-پژوهشی روششناسی علوم انسانی، 25(98)، 79-105.
صدری دمیرچی، اسماعیل؛ محمدیاری، انسیه؛ جعفری، میر سعید؛ و حسینیان، سیمین. (۱۳۹8). تأثیر مشاوره گروهی راه حلمحور بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه سلامت روان کودک، 4(6)، 23-34.
غفاری؛ خلیل؛ حسینی؛ و سعید، سید. (۱۳۹۵). رابطه کاربرد شیوههای تشویق و تنبیه با عزت نفس دانشآموزان. روانشناسی تربیتی، 7(2)، 97–111.
غلامی تازه قلعه، توحید؛ و بیگی، جمال. (۱۳۹۱). تنبیه بدنی کودکان در آموزه های فقهی، قوانین داخلی و اسناد بین المللی. فقه و مبانی حقوق اسلامی، 4(12-13)، 38-60.
فرامرزی، حمید؛ حاجی یخچالی، علیرضا؛ و شهنی ییلاق، منیجه. (۱۳۹6). نقش انگیزه درونی-بیرونی و هدف تبحری-عملکردگرا در پیش بینی خودکارآمدی خلاق دانشآموزان پسر سال دوم دبیرستانهای شهرستان رمشگان. دو فصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی، 6(1)، 27-42.
فردانش، هاشم. (۱۳۹۵). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی. سمت.
قورچائی، ایوب. (۱۳۹۲). مدلیابی ساختاری روابط عوامل آموزشگاهی موثر بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکده دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
کافمن، راجر؛ و هرمن، جری. (۱۳۷۴). برنامهریزی استراتژیک در نظام آموزشی. (فریده مشایخ و عباس بازرگان هرندی، مترجمان). سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
کریمی، یوسف. (۱۳۸۵). روانشناسی تربیتی. ارسباران.
کهن، الفی. (۱۳۹۰). نه تنبیه، نه تشویق: چگونه انگیزههای درونی را پرورش دهیم. (اکرم کرمی، مترجم). صابرین.
گوهری راد، حسین. (۱۳۹۳). تأثیرتشویق و تنبیه دانشآموزان بر بزهکاری اجتماعی نوجوانان مقطع متوسطه پسران شهرستان سردشت در سال تحصیلی 92-91 (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکده مرکز پیام نور تهران، دانشگاه دانشکده علوم انسانی.
محققپور، زهرا؛ مشایخ، پری؛ و قاسمیزاده، علیرضا. (۱۳۹7). بررسی نقش برنامه درسی پنهان در هدایت دانشآموزان دوره متوسطه به سمت رشته علوم انسانی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، (49)13، 125-150.
محمدی فارسانی، فریبرز؛ حکیمزاده، رضوان؛ و دهقانی، مرضیه. (۱۳۹6). تجارب دانشآموزان دوره ابتدایی از معلمان جایگزین (مطالعه موردی). فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، (47)12، 145-166.
مالکی، مائده. (۱۳۹2).تأثیر الگوهای طراحی آموزش گانیه و پنج مرحلهای بایبی در آموزش مبتنی بر شبکه بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، (4)، 99-116.
ملکی، حسن. (۱۳۸۴). تعلیم و تربیت با رویکرد کلان نگر. عابد.
ممتحن، مهدی. (۱۳۹۱). واکاوی نگارههای تعلیمی تربیتی تشویق و تنبیه در آثار سعدی. پژوهشنامه ادبیات تعلیمی، 15(4)، 157-176.
موسوی نسب، محمدرضا. (۱۳۸۸). انگیزش و یادگیری. اسلام و پژوهشهای تربیتی، اول(1).
میرزایی، خلیل؛ کرماج، احمد؛ و رشیدی، هوشیار. (۱۳۹۶). بررسی تطبیقی اندیشه های تربیتی جان دیویی و خواجه نصیرالدین طوسی. مقاله ارائه شده در همایش علوم اسلامی، علوم انسانی.
میرکمالی، سید محمد. (۱۳۸۰). روابط انسانی در آموزشگاه. نشر یسطرون.
ناصرزاده، نعمتالله. (۱۳۸۹). برنامه درسی پنهان: شیوههای مدیریت کلاس معلمان در مدارس و ارتباط آن با تأییدجویی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی شهر سنندج (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکده دانشگاه کردستان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
Akin-Little, K. Angeleque; Eckert, Tanya L.; Lovett, Benjamin J.; & Little, Steven G. (2004). Extrinsic Reinforcement in the Classroom: Bribery or Best Practice. School Psychology Review, 33(3), 344-362. https://doi.org/10.1080/02796015.2004.12086253
Black, Steve; & Allen, James D. (2018). Part 7: Rewards, Motivation, and Performance. The Reference Librarian, 59(4), 205-218. https://doi.org/10.1080/02763877.2018.1499164
Burnett, Paul C. (2002). Teacher Praise and Feedback and Students’ Perceptions of the Classroom Environment. Educational Psychology, 22(1), 5-16. https://doi.org/10.1080/01443410120101215
Caldarella, Paul|Christensen. (2011). Decreasing Tardiness in Elementary School Students Using Teacher-Written Praise Notes. Intervention in School and Clinic, 47(2), 104-112. https://doi.org/10.1177/1053451211414186
Cameron, Judy; Banko, Katherine M.; & Pierce, W. David. (2001). Pervasive negative effects of rewards on intrinsic motivation: The myth continues. The Behavior Analyst, 24(1), 1-44. https://doi.org/10.1007/BF03392017
Capstick, Joanna. (2005). Pupil and staff perceptions of rewards at a pupil referral unit. Emotional and Behavioral Difficulties, 10(2), 95-117. https://doi.org/10.1177/1363275205054162
Cerasoli, Christopher P.; Nicklin, Jessica M.; & Ford, Michael T. (2014). Intrinsic motivation and extrinsic incentives jointly predict performance: A 40-year meta-analysis. Psychological Bulletin, 140(4), 980-1008. https://doi.org/10.1037/a0035661
Cohen, Joan H.; & Amidon, Edmund J. (2004). Reward and Punishment Histories: A Way of Predicting Teaching Style? The Journal of Educational Research, 97(5), 269-280. https://doi.org/10.3200/JOER.97.5.269-280
Covington, Martin V.; & Müeller, Kimberly J. (2001). Intrinsic Versus Extrinsic Motivation: An Approach/Avoidance Reformulation. Educational Psychology Review, 13(2), 157-176. https://doi.org/10.1023/A:1009009219144
Dad, Hukam|Ali. (2010). Comparison of the Frequency and Effectiveness of Positive and Negative Reinforcement Practices in Schools. Contemporary Issues in Education Research, 3(1), 127-136. Retrieved from https://eric.ed.gov/?q=Student%27s+Reinforcement+and+Punishment+&pr=on&ft=on&ff1=dtySince_2001&id=EJ1072573
Elo, S; & Kyngäs, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107-115. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.2007.04569.x
Forbringer, Linda L. (2007). Using a Mnemonic to Develop Effective Incentive Systems. TEACHING Exceptional Children Plus, 4(1). Retrieved from https://eric.ed.gov/?q=Reinforcement%2c+Punishment%2c+Reward%2c+Students&pr=on&ft=on&ff1=dtySince_2001&ff2=subBehavior+Modification&id=EJ967466
Gray, Cindy L.; Gutkin, Terry B.; & Riley, Tim R. (2001). Acceptability of Rewards Among High School Teachers, Parents, Students, and Administrators: Ecological Implications for Consultation at the High School Level. Journal of Educational and Psychological Consultation, 12(1), 25-43. https://doi.org/10.1207/S1532768XJEPC1201_02
Hardman, Elizabeth L. (2012). Three Children with Emotional and Behavioral Disorders Tell Why People Do Right. International Journal of Special Education, 27(1), 160-176. Retrieved from https://eric.ed.gov/?q=Student%27s+Reinforcement+and+Punishment+&pr=on&ft=on&ff1=dtySince_2001&id=EJ979722
Hidi, Suzanne. (2016). Revisiting the Role of Rewards in Motivation and Learning: Implications of Neuroscientific Research. Educational Psychology Review, 28(1), 61-93. https://doi.org/10.1007/s10648-015-9307-5
Hoffman, Lorrie L. |Hutchinson. (2009). On Improving School Climate: Reducing Reliance on Rewards and Punishment. International Journal of Whole Schooling, 5(1), 13-24. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ834298
Kostewicz, Douglas E. (2010). A Review of Timeout Ribbons. Behavior Analyst Today, 11(2), 95-104. Retrieved from https://eric.ed.gov/?q=Student’s Reinforcement and Punishment &pr=on&ft=on&ff1=dtySince_2001&id=EJ911980
Kotaman, Huseyni; & Aslan, Mustafa. (2019). Student preferences for motivation type after successful completion of a mathematics task. An International Journal of Experimental Educational Psychology. Retrieved from https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/01443410.2019.1691717
Lepper, M. R; & Handell, M. (1989). Intrinsic Motivation in the Classroom. Academic Press.
Marshall, Marvin. (2005). Discipline without Stress,1 Punishments, or Rewards. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 79(1), 51-54. https://doi.org/10.3200/TCHS.79.1.51-54
Matteson, Shirley M.; Swarthout, Mary B.; & Zientek, Linda Reichwein. (2011). Student Motivation: Perspectives from Mathematics Teachers. Action in Teacher Education, 33(3), 283-297. https://doi.org/10.1080/01626620.2011.592123
McCurdy, Merilee; Skinner, Christopher; McClurg, Virginia; Whitsitt, Lynnette; & Moore, Tara. (2020). Bonus rewards for everyone: Enhancing mathematics performance with supplemental interdependent group contingencies. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth, 64(1), 77-88. https://doi.org/10.1080/1045988X.2019.1678008
Meister, David. (1993). Human Error: Cause, Prediction, and Reduction Edited by John W. Senders and Neville P. Moray 153 page., $34.50 Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 1991 ISBN 0–89859–538–3. Ergonomics in Design, 1(1), 38-38. https://doi.org/10.1177/106480469300100111
Moberly, Deborah A.; Waddle, Jerry L.; & Duff, R. Eleanor. (2005). The use of rewards and punishment in early childhood classrooms. Journal of Early Childhood Teacher Education, 25(4), 359-366. https://doi.org/10.1080/1090102050250410
Payne, Ruth. (2015). Using rewards and sanctions in the classroom: pupils’ perceptions of their own responses to current behaviour management strategies. Educational Review, 67(4), 483-504. https://doi.org/10.1080/00131911.2015.1008407
Readdy, Tucker; Raabe, Johannes; & Harding, James Scott. (2014). Student-Athletes’ Perceptions of an Extrinsic Reward Program: A Mixed-Methods Exploration of Self-Determination Theory in the Context of College Football. Journal of Applied Sport Psychology, 26(2), 157-171. https://doi.org/10.1080/10413200.2013.816801
Shreeve, Ann; Boddington, Dominic; Bernard, Brigitte; Brown, Kim; Clarke, Kristina; Dean, Lesley; Elkins, Tom; Kemp, Sue; Lees, Jon; Miller, David; Oakley, Jerry; & Shiret, David. (2002).
Student perceptions of rewards and sanctions. Pedagogy, Culture & Society,
10(2), 239-256.
https://doi.org/10.1080/14681360200200142
Vansteenkiste, M., & Ryan, R. M. (2013).
On psychological growth and vulnerability: Basic psychological need satisfaction and need frustration as a unifying principle. Journal of Psychotherapy Integration, 23(3), 263–280.
https://doi.org/10.1037/a0032359
Veksler, Vladislav D. |Gray. (2013). Goal-Proximity Decision-Making. Cognitive Science, 37(4), 757-774. https://doi.org/10.1111/cogs.12034
Witzel, Bradley S.; & Mercer, Cecil D. (2003). Using Rewards to Teach Students with Disabilities: Implications for Motivation. Remedial and Special Education, 24(2), 88-96. https://doi.org/10.1177/07419325030240020401
Wolfgang, Charles H. (2000). Another View on »Reinforcement in Developmentally Appropriate Early Childhood Classrooms.» Childhood Education, 77(2), 64-67. https://doi.org/10.1080/00094056.2001.10521632
Woods, Ruth. (2008). When rewards and sanctions fail: a case study of a primary school rule‐breaker. International Journal of Qualitative Studies in Education, 21(2), 181-196. Retrieved from https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09518390701868979