آل محمد، سید علی؛ ابراهیمی، محمد؛ انصاری، مریم؛ علوی، الهه؛ غلامی، اعظم؛ فخریان، بهمن. (1398). راهنمای معلّم زیست شناسی (3) پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. دفتر تألیف کتابهای درسی عمومی و متوسطه نظری.
پاریاد، رحمان؛ سلحشوری، احمد ، یوسف زاده چوسری محمدرضا . (1397). تحلیل محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی از نظر میزان توجه به آموزش حقوق کودک. پژوهش در برنامهریزی درسی . سال پانزدهم، دوره دوم، شماره 32 زمستان 1397 ، صفحات 151-165 .
خموشی بیگدلی، صفیه؛ مظاهری، حسن. (1398). بررسی میزان و نوع توجه به مؤلفههای زیست محیطی در کتابهای درسی دوره ابتدایی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. سال چهارم، شماره 55، زمستان 1398، 177-200.
شهرتاش، فرزانه؛ فلسفی، فاطمه؛ رهبر، ژاله و حاجیان، سهیلا (1387). مبانی نظری و مهارتهای آموزش علوم دورههای کاردانی و کارشناسی آموزش و پرورش ابتدایی مراکز تربیت معلم. تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
فراست، حسین. (1398). ارزیابی محتوای درسی کتابهای علوم تجربی مدارس ابتدایی ایران از لحاظ ارتباط با گرایشهای مختلف علوم پایه. فصلنامه آموزش پژوهی، دوره پنجم، شماره هیجدهم، تابستان 98.
عمران، ابراهیم صالح، پرهیز کار، لیلا، حاتمی فر، خدیجه. (1395). بررسی جایگته مؤلفههای اصلی آموزش محیط زیست در کتابهای درسی دوره ششم ابتدایی. فصلنامه آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، 5-2.
مشایخ، فریده. (1375). فرآیند برنامهریزی آموزشی. تهران: مدرسه.
نوریان، محمد. (1387). بررسی چگونگی به کارگیری اصل تاکید در طراحی تصاویر کتابهای درسی پایه دوم و پنجم دوره ابتدایی. اندیشههای نوین تربیتی. دوره 4، شماره 3، 144-127.
واشقانی فراهانی، ماشالله. (1379). بررسی و تحلیل محتوای کتاب درسی علوم پایه اول کودکان کم توان ذهنی و مقایسه آن با کتاب درسی علوم پایه اول کودکان عادی، پژوهشکده کودکان استثنائی.
هاشمی، سهیم (1388). تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره متوسطه و پیش دانشگاهی بر اساس
مؤلفه آموزش صلح. دوره چهارم، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ،4 (15) ص 104-83.
یارمحمدیان، محمد حسین (1386). اصول برنامهریزی درسی، چاپ اول، انتشارات یادواره کتاب.
Azar, A. (2001). Extension of Shannon’s Entropy method for processing data in content analysis, Journal of science and humanities research of azahra university. 37, 1-18.
Momeni, M. (2010). New topics Operations Research. Tehran: University of Tehran Press.
Nunan, S. (2010). Creativity and Arts in Primary School. Included in Creativity and the Arts in the Primary School, Discussion Document and Proceedings of the Consultative Conference on Education 2009 . Published by: Irish National Teachers’ Organization.
Sarmad, Z., hejazi, A. (2001). Research Methods in Behavioral Sciences. Tehran, Informed Publishing.
Shahmohammadi, N. (2013). Content Analysis of Elementary Science Text Books Based on the Achievment Motivation Constructs. Social and Behavioral Sciences 84:426-430. DOI: 10.1016/j.sbspro.2013.06.579.
Uyar, y. Ensar, F. (2016) Does Mother Tongue Education Support Development of Environmental Literacy in Turkey? An Analysis of Turkish Course Books. International Journal of Environmental & Science Education. 11 (1), 1-8