ضیغمیان، سیده فاطمه (1397). بررسی تأثیر تدریس مبتنی بر یادگیری مشارکتی از نوع جیگ ساو بر کفایت اجتماعی دانشآموزان. جامعه شناسی آموزش و پرورش. شماره 9 صفحات 12-27
عجم علی اکبر، بادنوا صدیقه، صابری رضا، خاتون ذبیحی حصاری نرجس(1395). پیش بینی پذیرش یادگیری الکترونیکی از طریق مؤلفههای اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال1394. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد. 11(4):339-330.
غریبی حسن، ادیب یوسف، فتحی آدر اسکندر و سایر همکاران (1392). اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر پرسشگری دانشآموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهر سنندج. تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. 4(1):92-79.
فقیه آرام بتول، فتحی رضا، ضرغام محسن(1397). بررسی رابطه یادگیری مشارکتی و انفرادی با میزان مهارتهای اجتماعی دانشآموزان رشته علوم انسانی. فصلنامه علمی- پژوهشی تدریس پژوهی. 6 (3):175-190.
راغب، حجت اله (1391). اثربخشی راهبردهای یادگیری بر کنجکاوی و علاقه در دانشآموزان پیش دبستانی کم توان ذهنی». فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، 12(2):55-67.
ملکی حسن، قاضی اردکانی راحله، صادقی علیرضا، درتاج فریبرز (1395). رویکرد پژوهش محوری در آموزش: ماهیت، ضرورتها، مولفهها و راهکارهای تربیتی. فصلنامه پژوهشهای کیفی در برنامه درسی. دانشگاه علامه طباطبایی. (5):35-66.
صمدی پروین. گلوی میترا (1397).میزان همخوانی برنامه درسی پایه ششم ابتدایی با برنامه درسی کنجکاومحور. مجله علمی- پژوهشی «پژوهشهای برنامه درسی». انجمن مطالعات برنامه درسی ایران. 8(15):151-179.
صمدی، پروین (1392). بررسی مقایسهای نگرش خانواده و معلمان به کنجکاوی کودکان پیش دبستان». مطالعات روانشناختی، 9(3):53-77.
محمد زاده، سکینه (1390). بررسی رابطه شیوههای فرزند پروری با خلاقیت، کنجکاوی، عزت نفس دانشآموزان سوم دبیرستان شهرستان ماکو، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش (1398). گزارش مختصری از نتایج مرحله مقدماتی تیمز 2019، تهران، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، واحد اشاعه و کاربست یافتههای پژوهشی
رضایی مریم، احمدی غلامعلی، نیکنام زهرا (1399). طراحی الگوی مفهومی برنامه درسی تلفیقی استم (علوم، فناوری، مهندسی، ریاضی) در دوره ابتدایی کشور. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال پانزدهم، شماره 59، صص92-63.
ملکی حسن، عبس پور عباس، سلمانی بابک، حکیم زاده رضوان و امیر تیموری محمدحسن (1397). الگویی برای رهبری برنام درسی در دوره ابتدایی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. سال سیزدهم، شماره 48، 38-5.
عظیمی محمد (1399). طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در دوره دبستان بر اساس مفروضههای نظام سلامت. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. سال پانزدهم، شماره 59، 31-62.
Archambault I, Janosz M, Fallu J-S, Pagani LS (2013). Student engagement and its relationship with early high school dropout. Journal of Adolescence. 32(3):651-70
Bowell Tracy, Kingsbury Justine (2016). Open Mindedness. Conference of the Ontario Society for the Study of Argumentation (OSSA), 18-21 May 2016. Windsor, ON: OSSA, pp. 1-8.
Bunt andrea, conati cristina (2017). Assessing effective exploration in open learning environments using Bayesian networks. department of computer science. Springer
Insight Assessment. (2017). California Critical Thinking Dispositions Inventory: A Measure of the Critical Thinking Mindset User, User Manual and Resource Guide. (See August, Ed.). San Jose, CA: California Academic Press
Kashdan, T. B., & Steger, M. F. (2007). Curiosity and pathways to well-being and meaning in life: Traits, states, and everyday behaviors. Motivation and Emotion, 31(3), 159-173.
Kurniati, D., Purwanto, As’ari, A. R., & Dwiyana (2019). The Truth-Seeking and OpenMindedness of Pre-Service Mathematics Teachers in the Solution of Non-Routine Problems. International Journal of Instruction, 12(1), 915-930.
Martin AJ, Liem GAD. Academic personal bests (PBs)(2017). engagement, and achievement: A cross-lagged panel analysis. Learning and Individual Differences.;20(3):265-70
Monroe, K. S. (2016). The relationship between assessment methods and self-directed learning readiness in medical education. Int J Med Educ, 7, 75-80.
Ordem, E. (2017). Developing Critical-Thinking Dispositions in a Listening/Speaking Class. English Language Teaching, 10(1), 50-55
Pintrich PR(2012). A motivational science perspective on the role of student motivation in learning and teaching contexts. Journal of Educational Psychology. 2003;95(4):667
Rivas, S. F., & Saiz, C. (2016). The Effects of Teaching Critical Thinking Persist Over Time. Journal of Education and Human Development, 5(1), 240–248.
Stanovich, K. E. (2016). The Comprehensive Assessment of Rational Thinking. Educational Psychologist, 51(1), 23-34.
Tiffani, R. (2017). The Relationship between Self Directed Learning and Information Literacy among Adult Learners in Higher Educatio
Wang, H., & Li, J. (2015). How trait curiosity influences psychological well-being and emotional exhaustion: The mediating role of personal initiative. Journal of Personality and Individual Differences, 75, 135-140.
Kotuľáková Katarína and Orolínová Mária. (2011) inquiry based cience education in continul professional devel opment program of inservice teachers.
Erdogan, Ibrahim(2017). Turkish Elementary Students' Classroom Discourse: Effects of Structured and Guided Inquiry Experiences That Stimulate Student Questions and Curiosity. International Journal of Environmental and Science Education, v12 n5 p1111-1137
Hwang, G.-J., et al(2015). "A contextual game-based learning approach to improving students' inquiry-based learning performance in social studies courses." Computers & Education 81(0),2015, 13-25
Simsek,P & Kabapinar,F. (2010). The effects of inquiry-based learning on elementary students’ conceptual understanding of matter, scientific process skills and science attitudes. Procedia Social and Behavioral Sciences,2,1190–1194. Available online at
www.sciencedirect.Com
Inayat, Awaisha; Ali, Amena Zehra(2020). Influence of Teaching Style on Students' Engagement, Curiosity and Exploration in the Classroom. Journal of Education and Educational Development, v7 n1 p87-102
Turan, Mehmet Behzat; Koç, Kenan (2019). Examination on the Effect of Learning Strategies on Physical Education and Sports Teacher Candidates and Their Motivation of Curiosity and Levels of Exploration. World Journal of Education, v9 n1 p92-102
Karadeniz, Esra; Degirmencay, Serif Ali (2020). The Effect of the Science-Fiction Books on Arousing Curiosity about Science in Secondary School Students. Journal of Turkish Science Education, v17 n2 p225-24
Maksum, Ali; Khory, Fifukha D.(2021). Effect of Learning Climate, Thinking Pattern, and Curiosity on Academic Performance in Higher Education. Problems of Education in the 21st Century, v78 n1 p102-113
Alkiyumi , Mohammed Talib(2018). "Instructional strategies of intrinsic motivation and curiosity for developing creative thinking".International Conference on Thinking.
Gurning, Busmin; Siregar, Aguslani(2017). The Effect of Teaching Strategies and Curiosity on Students' Achievement in Reading Comprehension. English Language Teaching, v10 n11 p191