پرچم، اعظم؛ فنایی، پروین (1388). «شبکهی معنایی اخلاق سیئه در قرآن». تحقیقات علوم قرآن و حدیث، سال 6، شمارهی 2، صص 170-149.
پهلواننژاد، محمدرضا؛ نامور فرگی، مجتبی (1388). «کرهی معنایی؛ رویکردی جدید به نظریهی شبکههای معنایی، زبان پژوهی، سال 1، شمارهی 1، صص 34-1.
پهلواننژاد، محمدرضا؛ سرسرابی، شراره سادات (1390). «معادلیابی قرآنی در پرتو روابط موجود در نظریهی شبکهی معنایی»، مطالعات اسلامی: علوم قرآن و حدیث، سال 43، شمارهی 3، صص 44-9.
پهلواننژاد، محمدرضا؛ نامور فرگی، مجتبی (1390). «بررسی حوزههای معنایی واژههای زبان فارسی و ارائهی معیارهای جدید در تعیین حوزههای معنایی»، زبانشناسی و گویشهای خراسان، سال 3 ، شمارهی 4، صص 70-51.
توکلنیا، مریم؛ حسومی، ولی الله (1397). «تحلیل شبکهی معنایی حرف «من» در قرآن با رویکرد معناشناسی شناختی». لسان مبین، سال 9، شمارهی 32، صص 43-21.
خامهگر، محمد (1389). «شبکهی معنایی موضوعات قرآن». پژوهشهای قرآنی، سال 16، شمارهی 63، صص 271-236.
راستگو، کبری (1397). «شبکهی معنایی «علی» در گفتمان قرآنی بر مبنای نظریهی پیشنمونه». جستارهای زبانی. دورهی 6، شمارهی 1، صص 29-1.
راسخ مهند، محمد؛ رنجبر ضرابی، نفیسه (1392). «بررسی شبکهی معنایی حروف اضافهی «در» و «سر»». پژوهشهای زبانشناسی تطبیقی، سال 3، شمارهی 15، صص 11-95.
رضایی، حدائق؛ رفیعی، عادل (1395). «بررسی شبکهی معنایی پسوند مکانساز «-گاه» با رویکرد شناختی». زبان پژوهی. سال 8، شمارهی 18، صص 123-107.
زاهدی، کیوان، محمدی زیارت، عاطفه (1390). «شبکهی معنایی حرف اضافهی فارسی «از» در چارچوب معنیشناسی شناختی». تازههای علوم شناختی. سال 13. شمارهی 1، صص 80-67.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (1398). کتاب فارسی (بخوانیم) اول دبستان
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (1398). کتاب فارسی (بخوانیم) دوم دبستان
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (1398). کتاب فارسی (بخوانیم) سوم دبستان
سراج، فرشته؛ روشن، بلقیس؛ نجفیان، آرزو و یوسفیراد، فاطمه (1398). «بررسی خوانایی کتابهای فارسی دورهی ابتدایی: پایههای اول تا ششم. مطالعات برنامهی درسی، سال 4، شمارهی 55، صص 140-113.
شاملی، نصرالله؛ کهندل جهرمی، مرضیه و قاسمنژاد، زهرا (1390). «معناشناسی سیستماتیک و رسم شبکهی معنایی واژهی قانون و مترادفات آن در قرآن کریم»، حسنا، سال 3 ، شمارهی 9، صص 113-85..
صفوی، کوروش (1387). درآمدی بر معنیشناسی، تهران: انتشارات سورهی مهر.
غیاثیان، مریم سادات (1394). «تحلیلی انتقادی از کتب فارسی دورهی ابتدایی». مطالعات برنامهی درسی، سال 9، شمارهی 36، صص 144-121.
قاسمنژاد، زهرا؛ رحیمی، زهرا (1393). «معناشناسی سیستماتیک واژهی ولایت و رسم شبکههای معنایی مرتبط با ولایت در آموزههای امام رضا (ع)». پژوهشنامهی ثقلین. سال 1، شمارهی 4، صص 654-629.
کرامتی، انسی؛ کاظمی، علیرضا و حسینی، کمال الدین (1395). «بررسی مضامین و تعارضات فرهنگی در محتوای کتابهای فارسی دورهی ابتدایی». مطالعات برنامهی درسی، سال 11، شمارهی 43، صص 72-47.
کرمی، محمدحسن؛ شاهسنی، شهرزاد؛ کشاورزی، فهیمه و ناصری جهرمی، رضا (1394). «تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس مؤلفههای گفتمانشناسی انتقادی»، مطالعات برنامهی درسی، سال 10، شمارهی 37، صص 58-41.
لاینز، جان (1383). مقدمهای بر معناشناسی شناختی، ترجمهی حسین واله، تهران: انتشارات گام نو.
مختاری، شهره؛ رضایی، حدائق (1392). «بررسی شناختی شبکهی معنایی حرف اضافهی «با» در زبان فارسی». زبانشناسی و گویشهای خراسان. سال 5، شمارهی 2، صص 94-73.
نوذری، سودابه (1394). «کاربرد شبکهی معنایی در بازیابی شعر». پردازش و مدیریت اطلاعات. دورهی 31، شمارهی 1، 146-125.
نوریان، محمد؛ نعمتزاده، شهین و حسینلو، اقدس (1393). «توزیع و استمرار واژههای هدف کتاب فارسی دوم ابتدایی»، مطالعات برنامهی درسی، سال 9، شمارهی 35، صص 128-113.
نیازیان، ملیحه؛ خزایی، کامیان (1396). «تحلیل محتوای اشعار فارسی دورهی ابتدایی بر اساس زبان و عاطفه». مطالعات برنامهی درسی، سال 12، شمارهی 47، صص 144-125.
یوسفی آملی، حسین؛ اکبری، زهرا (1391). «مفهومشناسی واژهی صبر با تاکید بر شبکهی معنایی این واژه در قرآن». کتاب قیم، سال 2، شمارهی 6، صص 74-51.
Akerkar, R., (2003), “Design of English to Marathi Translation System using Example Based Machine Translation”, proceeding of international Conference on natural Language processing, Hamilton, Newzealand, 46-54.
Balota, D. A. & R. F. Lorch (1986). "Depth of Automatic Spreading Activation: Mediated Priming Effects in Pronunciation but not in Lexical Decision". Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition. 12(3). pp. 336-345. doi:10.1037/02787393. 12.3.336
Belacchi C, Benelli B. (2005) Ambergris is not a precious fossil: the development of definitional skills. Deve Psychol. 5-10.
Collins, A. M. & E. F. Loftus (1975). "A Spreading Activation Theory of Semantic Processing". Psychological Review. 82(6). pp. 407-428. doi:10.1037/0033-295X.82.6.407.
Crow, J. T., & Quigley, J. R., (1985). “A Semantic Field Approach to Passive Vocabulary Acquisition for Reading Comprehension”. Tesol Quarterly, Vol. 19, No. 3. 497-513.
Erten, I.H., & M. Tekin (2008). “Effect on vocabulary acquisition of presenting new words in semantic sets versus semantically unrelated sets”. System. 36. pp. 407-422.
Evans, V., & Green, M. (2005). Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh university press.
Gavriilidou Z. (2008). The development of word definitions in Greek preschoolers[Internet]. Democritus University of Thrace. Available at: URL:http://www.ling.ohio-state.edu/icgl/proceedings/9-Gavriilidou-Kedited-88.pdf :5-8.
Hudli, A., (1989) NVL-A knowledge representation language based on semantic networks.
Johnson CJ, Anglin JM. (1995). Qualitative developments in the content and form of children's definitions. J Speech Hear Res.38(3):612.
Kempson, R., M., (1997) Semantic Theory, Cambridge: Cambridge University Press.
Kleparski, G. A. (2007). “The Tradition of Field Theory and the Study of Lexical Semantic Change”. Studia Anglica Resoviensia. 47 (4). 188-205.
Lehre, A., (1985). “The Influence of Semantic Fields on Semantic Change”. Historical Semantics, Vol. 2. 283-295.
Lin, C. (1997), “Semantic Network for Vocabulary Teaching”, Journal of Taiwan Normal University: Humanities & Social Science, Vol 42 (New version), 43-54.
Lyons, J. (1977) Semantics, Vols 1&2: Cambridge: Cambridge University press.
Schmitt, N., & P. Meara (1997). "Researching Vocabulary through a Word Knowledge Framework: Word Associations and Verbal Suffixes". Studies in Second Language Acquisition. 19(1). pp. 17-36.
Sowa, J., F., (1992), “Semantic Networks”, Encyclopedia of Artificial Intelligence, and 2nd Edition, edited by S.C. Shapiro, Newyork: Wiley.