احدی، محمود؛ مظاهری، حسن (1391) پژوهشی با عنوان"اعتبار بخشی راهنمای برنامه درسی آموزش آداب و مهارتهای زندگی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 14 (11)،190-165.
ادیب، یوسف (1389). الگوی بهینه برنامه درسی مهارتهای زندگی برای دوره ابتدایی، مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 6 (2): 5-36.
ادیب منش، مرزبان (1400). بررسی وضعیت مهارتهای زندگی دانشآموزان در دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و مدیران شهر کرمانشاه، فصلنامه پویش در علوم انسانی، 75،24-57.
بندک، موسی. (1393). طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی آموزش مهارتهای زندگی در دوره ابتدایی، پایان نامه دکتری، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
براهویی، بهزاد؛ عارفی، محبوبه و محمدی چابکی، رضا (1395)، مهارتهای زندگی در برنامه درسی مقطع دبستان: ضرورت و بایستها، اولین کنفرانس بین المللی پژوهشهای نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران، قم.
جوادی پور، محمد؛ عزیزی، پروین؛ و نورورزاده، رضا (1393). میزان تحقق اهداف مهارتهای زندگی در دانشآموزان دوره ابتدایی، پژوهشهای آموزش و یادگیری، 21 (4): 128-113.
شریعتمداری، علی (1390). اصول و مبانی تعلیم و تربیت، تهران: انتشارات امیرکبیر.
عرب گل، فریبا؛ محمودی، جواد، حکیم شوشتری، میترا (1384). اثر برنامه آموزش مهارتهای زندگی بر عملکرد دانشآموزان سال چهارم دبستان، فصلنامه تازههای علوم شناختی، 7 (3)،58-50.
روشنی، طاهره (1395). بررسی روانشناسی مدیریت نوین آموزشی " آموزش مهارتهای زندگی" مدارس ابتدایی در جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، 94-88.
خدارحمی، مریم؛ ملکی، حسن (1394). بررسی رابطه تعاملی جامعه و مدرسه در برنامه درسی دوره متوسطه، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 10 (39)، 182-155.
Alberty R M, Kapp CA, Croenewald CJ. (2014). Patterns of empowerment in individualas through the course of a life skills program . Journal of Studies the Education of Adults, 2:20-780
Buhler A,Schroder E, Rainer K. (2018). The role life skills promotion in substance abuse prevention: amediation analysis. Published by oxford Journal University Press:4:621-32.
Billie, K; Hooper, D. R; Ginter, E. J. (2017). Life skills adolescents, and career choices. Journal of Mental Health Coundeling, 20 (3) 272.282.
Gilak, M. (2017). Life skills training. Journal of Peivand, 25 (318): 36-42.
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd Ed. ). California: Sage publications.
Goudas M, Dermitzaki I, leondari A, Danish S, (2016), The effectivenees of teaching a life skills program in a physical education contex, European Journal of Psychology of Education,4:429-438.
Orkin, Wendia. (2016). Improving student Life Skills. Through classroomintervention and intergration, ERICNO: Ed 432093.
Schneider P, Zimman WF. (2018). Need assessment about life skill training programs in Germanian, Journal school psycho, 4:281-294
Seevers, R., & Jones- Blank. M. (2008). The effects of social skills training on social skill development and on student behavior. Education Journal, 9. 1-19