ادیب، یوسف؛ زارع، سعیده و عزتی، محمدرضا. (1394). تجارب معلمان از تدریس در پایه ششم ابتدایی، در اولین سال تغییر نظام آموزشی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 10 (37):22-5.
ادیبنیا، اسد. (1383). بررسی موانع اجرای روشهای تدریس فعال در مدارس ابتدایی شهر تهران، مؤسسه پژوهشی و برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
اسمعیلپور، علی. (1392). ارزیابی دانش، نگرش و توانش معلمان دوره ابتدایی در خصوص برنامههای درسی تحوّلیافته آموزش و پرورش. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد ارومیه.
اشتراوس، آنسلم، کربین، جولیت. (1998). مبانی پژوهش کیفی (فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای).ترجمه ابراهیم افشار (1390). تهران: نی.
امیرخانی، حسین. (1385). توانمندسازی روانشناختی منابع انسانی:دیدگاهها و ابعاد، پیک نور، 1 (1): 17-11.
پیری، موسی؛ اسدیان، سیروس و محمدزاده، مرتضی. (1396). ارزیابی وضعیت اجرای برنامه درسی کار و فناوری پایه هفتم دوره اول متوسطه، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 12 (45):142-119.
حسنپور، سکینه. (1392). بررسی میزان برخورداری معلمان پایهی ششم ابتدایی از مهارتهای تفکر و پژوهش. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد ارومیه.
حسین پناه، مهدی؛ کرمی، مرتضی؛ جعفریثانی، حسین و کارشکی، حسین. (1396). ارزیابی میزان هم خوانی برنامههای درسی قصدشده، اجراشده و کسبشده دوره دوم ابتدایی در پرورش شایستگیهای پژوهشی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 11 (44):164-141.
خوشخلق، ایرجوشریفی، حسنپاشا. (1386).ارزشیابیاجرایآزمایشیارزشیابیتوصیفی درمدارسابتداییبرخیازمناطقآموزشیکشور. فصلنامهتعلیموتربیت، 16 (4):173– 159.
خوشخلق، ایرج. (1384).ارزشیابیاجرایآزمایشیارزشیابیتوصیفیدرمدارس ابتداییبرخی ازمناطقآموزشیکشور. تهران:پژوهشکده تعلیم و تربیت.
داودی، رسول. (1391). ارزیابی عملکرد و موانع فراروی شورای دانشآموزی جهت مشارکتدهی دانشآموزان در فعالیتهای مدارس، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 3 (4): 161-147.
دیناروند، حسن. (1386). ویژگیها و مهارتهای مدیران اثربخش برای ایجاد تحوّل در مدارس لرستان. مجموعه مقالات بررسی چالشهای پیشروی مدیریت آموزش و پروش استان لرستان. پژوهشکده تعلیم و تربیت سازمان آموزش و پرورش لرستان. خرمآباد: شاپورخواست.
راستگو، اعظم. (1383). بررسی میزان استفاده معلمان از روش تدریس مبتنی بر پرورش مهارتهای حل مسئله در درس علوم پایه چهارم ابتدایی منطقه 6 شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی. تهران: دانشگاه تربیت معلم.
زینآبادی، حسنرضا؛ بهرنگی، محمدرضا؛ نوهابراهیم، عبدالرحیم و فرزاد، ولیاله. (1389). نقش مدیران در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس ابتدایی پسرانه شهر تهران. نوآوریهای آموزشی، 9 (4):126-89.
سپهری، حسین. (1384). بررسی راههای جلب مشارکت مردمی در آموزش و پرورش، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
عباسی، احمد. (1385). راههای افزایش مشارکت مردمی در آموزش و پرورش اصفهان از دیدگاه مدیران و اعضای انجمن اولیاء و مربیان، پایاننامه کارشناسیارشد دانشگاه اصفهان.
عزتی، محمدرضا و واحدی، شهرام. (1396). درک و نگرش معلمانِ سرگروه نسبت به درس کار و فناوری، 12 (45):118-95.
علاقهبند، علی. (1380).مقدمات مدیریت آموزشی. تهران: دانشگاه پیام نور.
کاظمی، صدیقه و مهرام، بهروز. (1389). کاوشی در عملکرد مدیریت آموزشی به عنوان مؤلفهای از برنامه درسی پنهان در تربیت ارزشی دانشآموزان، مطالعات برنامه درسی آموزش عالی،5 (17): 152-129.
محمدامینزاده، حسن؛ سیفی، محمد و فقیهی، علیرضا. (1396). ارزیابی میزان همخوانی و همسویی برنامه درسی قصدشده، اجراشده، کسبشده تفکر و پژوهش ششم ابتدایی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 12 (46):170-149.
میرزابیگی، علی. (1389). برنامهریزی درسی و طرح درس در آموزش رسمی و تربیت نیروی انسانی. تهران: یسطرون.
نوروززاده، رضا؛ محمودی، رضا؛ فتحی واجارگاه، کورش و نوهابراهیم، عبدالرحیم. (1385). وضعیت سهم مشارکت دانشگاهها در بازنگری برنامههای درسی مصوب شورای عالی برنامهریزی، پژوهش در برنامهریزی آموزش عالی، 12 (4):92-71.
Fung, Y, S. (2012). A study of curriculum leadership strategies indifferent curriculum implementation stages: Liberal Studies of New Senior Secondary Curriculum in Hong Kong. A Thesis for the Degree of Doctor of Education In Education. The Chinese University of Hong Kong.
Harris, A. & Muijs, D. (2003). Teacher Leadership: principles and practice. Institute of Education, University of Warwick : University of Warwick.
Hopkins, D. (2001). School Improvement for Real, London Falmer Press.
Hopkins, D. & Jackson, D. (2003). Building the capacity for leading and learning, in A. Harris, D. Hopkins, A. Hargreaves et al,. Effective Leadership for School Improvment. London: Routledge.
Poplin,M.S. (1992).The leader’s new role: Looking to the growth of teachers.Educational Leadership, 45 (5),10-11.
Robinson, V., Hohepa, M., & Lloyd, C. (2009). School leadership and student outcomes:Identifying what works and why. Auckland, New Zealand: University of Auckland.
Senge,P.,Kleiner ,A.,Roberts,C.,Ross,R.,Roth,G.,& Smith,B. (1999). The dance of change:The challenges to sustaining momentum in learning organizations. New York: Doubleday/ Currency.
Southworth, G. (2002).Think piece from NCSL, Times Educational Supplement, 6 December.
Waters, T., Marzano, R. J., & McNulty, B. (2003). Balanced leadership: What 30 yearsof research tells us about the effect of leadership on student achievement. Aurora, CO: Mid-Continent Research for Education and Learning.
Wiles, J. (2009). Leading curriculum development. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.