استراس، آنسلم و کوربین، جولیت (1390). اصول و روش تحقیق کیفی. مترجم: بیوک محمدی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
اسفندیاری، توران (1382). شناسایی مهارتهای زندگی مورد نیاز بزرگسالان از دیدگاه صاحبنظران تعلیم و تربیت، کارشناسان برنامهریزی درسی شاخه متوسطه نظری و دانشآموزان شاخه نظری دبیرستانهای بزرگسالان دولتی شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
افضل خانی و همکاران (1389). بررسی ساختار برنامهریزی درسی آموزش متوسطه ایران از دیدگاه استادان و متخصصان برنامهریزی درسی به منظور طراحی الگویی راهنما برای زمینهسازی پرورش خلاقیت دانشآموزان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، سال چهارم شماره.1
تقی پورظهیر، علی (1387). برنامهریزی آموزشی و درسی. تهران: آگاه.
جباری، کامران، (1382). بررسی میزان موفقیت برنامههای تنظیم شده دوره متوسطه در تحقق اهداف اجتماعی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، چاپ نشده.
صافی، احمد (1380). آموزش و پرورش ابتدایی، راهنمایی تحصیلی و متوسطه تهران. تهران: سمت.
غلامی فرد، اسرافیل (1381). بررسی کمی و کیفی برنامههای درسی جامعهشناسی دوره متوسطه گروه علوم انسانی بر اساس دیدگاه اجتماعی در برنامهریزی درسی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، چاپ نشده.
فتحی واجارگاه، کوروش (1384). اصول و مفاهیم اساسی برنامهریزی درسی. تهران: بال.
فتحی واجارگاه، کوروش (1387). بررسی مبانی جامعهشناختی طرح برنامه درسی ملی ایران.
فرجاد، محمدعلی (1379). اصول برنامهریزی آموزشی و درسی. تهران: الهام.
قادری، مصطفی (1391). عمل و نظریه در مطالعات برنامه درسی. تهران: آوای نور.
مفتخر، سیفالله، (1387). بررسی برنامه درسی قصد شده و اجراشده شهروند مسئول در دوره متوسطه از دیدگاه دبیران علوم اجتماعی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، چاپ نشده.
ملکی، حسن (1387). مبانی برنامهریزی درسی آموزش متوسطه. تهران: سمت.
ملکی، حسن (1385). برنامهریزی درسی راهنمای عمل. تهران: پیام اندیشه.
موسی پور، نعمتالله (1385). مبانی برنامهریزی آموزش متوسطه. تهران: آستان قدس رضوی.
الن سی، ارنشتاین و فرانسیس پی، هانکینز (1373). مبانی فلسفی، روانشناختی و اجتماعی برنامه درسی. مترجم: سیاوش خلیلی شورینی. تهران: هما.
الن سی، ارنشتاین و فرانسیس پی، هانکینز (1384). مبانی، اصول و مسائل برنامه درسی. مترجم: قدسی احقر. تهران: انتشارات: دانشگاه آزاد، واحد علوم تحقیقات.
هومن، حیدر علی (1385). راهنمای عملی پژوهش کیفی، تهران، سمت.
Douglas E. Scates. (1937). Social Foundations of the Curriculum. Review of Educational Research, Vol. 7, No. 1, pp. 71-79
Fiore, Douglas J. (2011).school- community relations 3rd edition. . Published by Eye on Education, Larchmont, New York, U.S.A.
Goos, M., Lowrie, T., & Jolly, L. (2007). Home, school and community partnerships in numeracy education: An Australian perspective. The Montana Mathematics Enthusiast, 7–24.
Johns,S., Kilpatrick, S., KALK, I. & Mulford, B. (2000)School Contribution toRural Communities:Leadership Issues, Centre for Research & Learning in Rural Australia, University of Tasmania.
Levin,H.M (2005). The Social Costs of Inadequate Education, A Summary of Melaville, A; Berg, A.; Blank, M. (2006). Community-based Learning: Engaging Students for Success and Citizenship,DC: Coalition for Community Schools.
Sobhi,Tawil. (2002).Curriculum change and social inclusion: perspectives from the BALTIC SC AND SCANDINAVIAN.countries final report of the regional seminar held in Vilnius Lithuania 5-8 desaber. IBE-UNESCO, 26-37.www.unesco.ibe.org
The first annual Teachers College Symposium on Educational Equity, on October 24-26, TEACHERS COLLEGE, COLUMBIA UNIVERSITY
Thomas, L. (2012) Rethinking the importance of teaching: curriculum and