The Philosophical Foundations underlying Curriculum for Job and Survival and an Investigation of the Philosophical Fitness: Challenges and Perspectives

Authors

1 استادیار دانشگاه تهران و عضو انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران

2 کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت و عضو انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران

Keywords


استیور، دان (1383). ساختارگرایی و پساساختارگرایی، ترجمه ابوالفضل ساجدی، نشریه روش‌شناسی علوم انسانی، شماره 39 .
باقری، خسرو؛ سجادیه، نرگس و توسلی، طیبه (1389). رویکردها و روش‌های پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی
باقری، خسرو (1377). تربیت حرفه‌ای در بستر دیدگاه اسلام، مجله روش‌شناسی علوم انسانی، شماره 14 و 15.
باقری، خسرو (1391). جزوه درسی فلسفه معاصر، دوره کارشناسی ارشد رشته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش.
باقری، خسرو، عطاران، محمد (1376). فلسفه تعلیم و تربیت معاصر، تهران: موسسه فرهنگی و انتشاراتی محراب قلم.
خسروی، رحمت‌الله؛ سجادی، سید مهدی (1390). تحلیلی بر نظریه‌ی انتقادی تعلیم و تربیت و دلالت‌های آن برای برنامه‌ی درسی، مجله پژوهش در برنامه‌ریزی درسی، شماره 31.
دیویی، جان (1343). مدرسه و اجتماع، ترجمه مشفق همدانی، تهران: بنگاه مطبوعاتی صفی علیشاه.
ژوزف، پاملا بلوتین ( 1389). فرهنگ‌های برنامه درسی، ترجمه محمود مهر محمدی و دیگران، تهران: انتشارات سمت.  
شورای عالی آموزش و پرورش (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.
شریعتمداری، علی(1388). اصول و فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: انتشارات امیرکبیر.
صدری، عباس (1388). طراحی الگوی برنامه درسی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عام برای دوره‌ی متوسطه، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، سال چهارم، شماره 13 و 14.
گوتک، جرالد. ال. (1386). مکاتب فلسفی و آرا تربیتی، ترجمه محمدجعفر پاک‌سرشت، تهران: انتشارات سمت.
مرجانی، بهناز (1381). بررسی و نقد مبانی معرفت‌شناسی تربیت حرفه‌ای در ایران و مقایسه آن با معرفت‌شناسی حرفه گرایی جدید، دکتری تخصصی رشته فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
مرجانی، بهناز، زیباکلام، فاطمه(1382). حرفه گرایی جدید و مبنای معرفت‌شناختی آن، فصلنامه نوآوری‌های آموزشی، سال دوم، شماره 5.
مرجانی، بهناز (1384). خرده پیوست، نظریه‌های کار و تربیت با تأکید بر مبانی معرفت‌شناختی و تأثیر آن بر آموزش حرفه‌ای، دو ماهنامه علمی- پژوهشی دانشگاه شاهد، سال دوازدهم، دوره جدید، شماره 15.
مهر محمدی، محمود (1390). نظر ورزی درباره برنامه درسی دبیرستان: گرایش عمومی، تخصصی با همگرایی در چهارچوب «تخصص گرایی نرم»، پژوهش‌نامه مبانی تعلیم و تربیت دانشگاه فردوسی مشهد، سال اول، شماره 1.
نقیب زاده، میر عبدالحسین (1390). نگاهی به نگرش‌های فلسفی سده‌ی بیستم، تهران: انتشارات طهوری.
یار محمدیان، محمدحسین؛ فروغی، احمدعلی؛ جعفری، ابراهیم؛ قلاتش، عباس (1387). نقد و بررسی عناصر برنامه درسی در رویکردهای پیشرفت گرا و محافظه کار تربیت شهروندی، مجله پژوهش در برنامه‌ریزی درسی، شماره‌های 17 و 18.
 
Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology. 3 (2) , 77-101
Ediger, M. & Rao, D. B. (2003). Philosophy and curriculum, New Delhi: Discovery Publishing House.
Giroux, H. (1981a). Ideology, culture, and process of schooling. Philadelphia: Temple University Press.
Giroux, H. (1981b). Hegemony, resistance, and the paradox of educational reform, Interchange, 12(23), 3-26.
Hager, P. (2004). The competence affair, or why vocational education and training urgently needs a new understanding of learning, Journal of vocational Education & Training, 56(3), pp.409-433.
Hoachlander, Gary (1999). Integrating academic and vocational curriculum—why is theory so hard to practice, Available at ncrve. Berkeley.edu/centerpoint/CP7/CP7.html at 11/14/2015.
Hollanders, H. (2005). Eclectisism/ Integration, In Integrate and electic counseling and psychotherapy, edited by Stephen palmer and Ray Woolfe, London: Sage Publication, 1-57.
Joseph, P. B. & others (2011). Cultures of curriculum. New York: Taylor and Francis.
King, N. & Horrocks, C. (2010). Interviews in qualitative research. London: Sage Publication Inc.
Lakes, R. D. (1997). The new vocationalis: Deweyan, Marxist, Freirean themes, ERIC Publication.
Lauterbach, U. (2008). Genesis of TVET research. In Handbook of technical and vocational education and training research, (Eds. Felix Rauner & Rupert Maclean), Bonn: Springer & UNESCO_ UNEVOC. Pp 22-43.
Lewis, T. (1995). Rise and decline of job-specific vocationalism: Response to Judith Little and Susan Threatt, Curriculum Inquery, 25(3), 293-306.
Murphy, J. P. (2000). Pragmatism: From Peirce to Davidson. Boulder: Westview Press.
Rojewsky, J. (2002). Preparing a workforce of tomorrow: A conceptual framework for career and technical education, Journal of Vocational Education Research, 1(29), pp. 7-35..
Shavit, S. & Muller, W. (2000). Vocational secondary education, tracking and social stratification, Handbook of the sociology of education, Springer, 437-452. Available at http://link.springer.com/chapter/10.1007/0-387-36424-2_20.
Sing, U. K. & Sudarshan, K. N. (2007). Vocational education. New Delhi: Discovery.
Walker, J. C. (1996). Towards a contemporary philosophy of professional education. Education philosophy and theory 28, 1, pp.76-97.
Wiles, J. & Bondi, J. (2007). Curriculum development: A guide to practice (7th Edition). N. J.: Pearson Merrill Prentice Hall.