The relationship between thinking styles and learning strategies of second-grade high school female students in mathematics

Authors

1 R.U

2 دانشجوی دکتری تخصصی رشته برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران


آیتی، محسن و خوش‌دامن، صدیقه (1391). «فرهنگ، برنامه ‌درسی و سبک‌های تدریس و یادگیری». فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال هفتم، شماره 26، پاییز، صص 149-172.
آیزنک، مایکل و کین، مایکل (1389). روان‌شناسی شناختی. ترجمه اکبر رهنما و محمدرضا فریدی. تهران: انتشارات آییژ (انتشار اثر به زبان اصلی، 2005).
استرنبرگ، رابرت جی. (1381). سبک‌های تفکر. ترجمه علاءالدین اعتماد اهری و علی اکبرخسروی. تهران: انتشارات دادار (انتشار اثر به زبان اصلی، 1997).
امامی‌پور، سوزان و شمس اسفندآباد، حسن (1389). بررسی تحولی سبک های یادگیری و شناختی (نظریه‌ها و آزمون‌ها). چاپ دوم، تهران: انتشارات سمت.
بنی‌طبایی، محمدرضا (1389). «طراحی راهبرد های آموزشی و یادگیری». مجله رشد تکنولوژی آموزشی، شماره 8، صص 8-11.
حسینی هفشجانی، تورج (1389). «رابطه بین سبک‌های شناختی، سبک‌های تفکر و انگیزه پیشرفت با میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات». پایان‌نامه کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی. دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
خدیو زاده، طلعت (1381). راهبرد های مطالعه و یادگیری موفقیت تحصیلی. مشهد: انتشارات سلامت.
دوبونو، ادوارد (1388). شش کلاه تفکر (نگاهی تازه به مدیریت اندیشه). ترجمه آذین ایزدی‌فر. تهران: انتشارات پیک بهار (انتشار اثر به زبان اصلی، 1999).
 زارعی، عبدالرسول (1385). «بررسی رابطه بین سبک تفکر و نوآوری سازمانی مدیران مدارس متوسطه». پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روان شناسی وعلوم تربیتی دانشگاه شیراز.
ساجدیان، فاطمه (1389). «رابطه سبک تفکر و خودتنظیمی بر انگیزش پیشرفت». پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشکده روان‌شناسی و علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، تهران مرکز.
سنگه، پیتر (1392). پنجمین فرمان (خلق سازمان یادگیرنده). ترجمه حافظ کمال هدایت و محمد روشن. تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
سنگه، پیتر (1393). رقص تغییر (چالش‌های تغییر پایدار در سازمان یادگیرنده). ترجمه حسین اکبری و مسعود سلطانی. تهران: انتشارات آریانا قلم.
شعبانی، حسن (1387). روش تدریس پیشرفته (آموزش مهارت‌ها و راهبردهای تفکر). تهران: انتشارات سمت.
شهری، آذر؛ عزیزی، نعمت‌اله و غلامی، خلیل (1392). «جایگاه رویکرد "یادگیری برای باهم زیستن" در برنامه درسی مدارس ابتدایی کشور بر پایه چارچوب یونسکو». فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال هشتم، شماره 30، پاییز، صص 29-56.
صداقت، مریم (1389). «نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیم در رابطه‌ی اهداف، ادراکات و گرایش های فکری دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی». پایان‌نامه دکتری. دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی تهران.
عبدالله‌زاده، علی اکبر (1386). «مقایسه رابطه‌ بین انواع سبک‌های تفکر با میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس فنی و حرفه‌ای». پایان‌نامه کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
کار، دیوید و ماخر، فنستر (1387). روش‌های تدریس پیشرفته. ترجمه هاشم فردانش. تهران: انتشارات کویر.
مرتاضی مهربانی، نرگس و گویا، زهرا (1393). «مدلی برای حرکت از توسعه حرفه‌ای به یادگیری حرفه‌ای معلمان ریاضی متوسطه ایران». فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال نهم، شماره 34، پاییز، صص 35-68.
نظری‌فر، فرهاد؛ ابوالقاسمی نجف‌آبادی؛ مهدی؛ کمالی، هادی و حسینی هفشجانی، تورج. «کارکردسبک‌های تفکر و رابطه آن باپیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان دانشکده های فنی مهندسی و روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران». فصلنامه دانشگاه آزاداسلامی واحد خوراسگان اصفهان. شمارة بیست و پنجم، بهار 1389، ص 1.
Biehler, R. & Snowman, J. (1993). Psychology applied to teaching (7th ed.). Boston: Houghton Mifflin Co.
Chan, T. Y., Cheng, Y. T., Wu, Y. L., Jong, B. S. & Lin, T. W. (2007, October). Applying learning achievement and thinking styles to cooperative learning grouping. In 2007 37th Annual Frontiers In Education Conference-Global Engineering: Knowledge Without Borders, Opportunities Without Passports (pp. T1C-9). IEEE.
Sternberg, R. J. & Grigorenko, E. (1997). Are cognitive styles still in style? American
Psychologist, 52, 700-712.
Horak, E. & Du Toit, J. W. (2002). A study of the thinking styles and academic performance of civil engineering students. Journal of the South African Institution of Civil Engineering, 44(3), 18.‏
Pintrich, P. R. & Garcia, T. (1991). Student goal orientation and self-regulation in the college classroom. Advances in motivation and achievement: Goals and self-regulatory processes, 7(371-402).‏
Sternberg, R. J. (1994). Allowing for Thinking Styles. Educational leadership, 52(3), 36-40.‏
Sternberg, R. J. (1999). Thinking styles. Cambridge University Press.‏
Sternberg, R. J. & Zhang, L. F. (2005). Styles of thinking as a basis of differentiated instruction. Theory into Practice, 44(3), 245-253.‏
Trainin, G. & Swanson, H. L. (2005). Cognition, metacognition, and achievement of college students with learning disabilities. Learning Disability Quarterly, 28(4), 261-272.‏
Wang, T. L. & Tseng, Y. K. (2015). Do thinking styles matter for science achievement and attitudes toward science class in male and female elementary school students in Taiwan? International Journal of Science and Mathematics Education, 13(3), 515-533.‏
Weinstein, C. E. & Mayer, R. E. (1983, November). The Teaching of Learning Strategies. In Innovation abstracts (Vol. 5, No. 32, p. n32).‏