طراحی درس تربیت بدنی با رویکرد تلفیقی وتاثیر آن برتسهیل یادگیری دانش آموزان دوره دوم ابتدایی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری گروه علوم تربیتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، ایران

2 استادیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، ایران

3 دانشیار دانشگاه فرهنگیان، عضو گروه اموزشی علوم تربیتی، تهران، ایران

10.22034/jcs.2024.397073.2075

چکیده

چکیده
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر برنامه درسی تربیت بدنی با رویکرد تلفیقی بر تسهیل یادگیری دانش آموزان بود. روش این پژوهش توصیفی- پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهر تهران بود. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 300 نفر با روش نمونه گیری چندمرحله‌ای انتخاب گردیدند، جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه‌ یادگیری مک درموت (1999) استفاده شد. یافته‌ها: نتایج این پژوهش نشان داد که برنامه درسی تربیت بدنی با رویکرد تلفیقی بر تسهیل یادگیری دانش آموزان تأثیر معناداری دارد (05/0 p< ). نتیجه‌گیری: براساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که با برنامه درسی تربیت بدنی با رویکرد تلفیقی می‌تواند میزان یادگیری دانش‌آموزان را افزایش داد بنابراین با تلفیق برنامه درسی تربیت بدنی در دروس مقطع دوم ابتدایی می توان موجبات تسهیل یادگیری دانش آموزان را فراهم نمود.

واژه های کلیدی: یادگیری، برنامه‌درسی، تربیت‌بدنی، رویکرد تلفیقی

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Designing a physical education course with an integrated approach and its effect on facilitating the learning of second year elementary school students

نویسندگان [English]

  • roya alaei 1
  • mohamadreza shahabadi 2
  • hossein gasimpour moghadam 3
1 principal of azad universitys visiting professor
2
3 educational departmen of farhangian university
چکیده [English]

Abstract
The purpose of this research was to investigate the effect of physical education curriculum with an integrated approach on facilitating students' learning. The method of this research is descriptive-survey. The studied population in this research included all students of the second year of elementary school in Tehran. The sample size was selected using Cochran's formula, 300 people were selected by multi-stage sampling method, McDermott's (1999) learning questionnaire was used to collect data. Findings: The results of this research showed that the physical education curriculum with an integrated approach has a significant effect on facilitating students' learning (p<0.05). Conclusion: Based on the findings of the research, it can be concluded that the physical education curriculum with an integrated approach can increase the amount of students' learning, so by integrating the physical education curriculum in the second level of elementary school, it is possible to facilitate the students' learning.
Keywords: learning, curriculum, physical education, integrated approach

کلیدواژه‌ها [English]

  • learning
  • curriculum
  • physical education
  • integrated approach