اسدپور (1396). تحلیل محتوای کتاب درسی تاریخ ایران و جهان باستان پایه دهم بر اساس مؤلفههای تفکر انتقادی. چهارمین همایش آموزش تاریخ در مدارس،کرمان.
باقری، خسرو (1382) هویت علم دینی، تهران: دفتر نشر معارف اسلامی
باقری، خسرو (1389). الگوی مطلوب آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران، تهران: انتشارت مدرسه
باقری، خسرو (1391) شخصیتشناسی در تاریخ با تأکید بر واقعه عاشورا (برگرفته از سایت آدکادمیا: https://tehran.academia.edu/KhosrowBagheri)
باقری، خسرو (1389). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران، جلد اول، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی
باقری، خسرو (1389). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران (فلسفه برنامه درسی)، جلد دوم، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
باقری، خسرو، سجادیه، نرگس، توسلی، طیبه (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت،تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
پروانه، فرهاد (1399). تحلیل کتابهای درسیِ تاریخِ مقطع متوسطه نظام آموزشی ایران در دوره پهلوی دوم از منظر بررسی و مقایسه مؤلفههای هویّت ملّی با هویّت دینی، فصلنامه آموزشپژوهی (دانشگاه فرهنگیان)، دوره ششم، شماره23،صص45-29.
ثنایی، محمد مجید (1393). تحلیل محتوای کمی و مقایسه کتابهای درسی تاریخ دوره متوسطه از منظر مفاهیم شیعه. دانشگاه پیام نور مرکز تهران، دانشکده الهیات و معارف اسلامی (پایاننامه).
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش (1396). تاریخ (1) ایران و جهانِ باستان، تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش (1396). تاریخ (2) از بعثت پیامبر تا پایان صفویه، تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش (1396). تاریخ معاصر ایران، تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش (1396). تاریخشناسی پیشدانشگاهی، تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
سجادیه، نرگس؛ باقری، خسرو (1390). هدفهای درس تاریخ براساس رویکردی اسلامی در فلسفه برنامه درسی، فصلنامه پژوهشهای برنامهریزی درسی، وابسته انجمن مطالعات برنامه درسی ایران،، 1 (1)، ص 132 – 127.
سجایه، نرگس؛ محمدی پویا، سهراب (1396). تحلیل تطبیقی محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی چاپ قدیم و جدید پایه چهارم ابتدایی بر اساس اصول معرفتشناختی تربیت، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 12 (47)، ص 94 – 69.
عابدی، جعفری؛ تسلیمی، حسن؛ فقیهی، محمدسعید (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی، فصلنامه مطالعات راهبردی، 5 (2)، ص 198 – 151.
غیاثی، پروین؛ فانی، حجتاله؛ ابازری، زهرا؛ خواجهزاده، رزاق (1390). تحلیل محتوای کتاب تاریخ معاصر ایران در دورهی متوسطه از بعد تفکر انتقادی، فصلنامهی علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2 (4)، ص 203 - 199.
فرزانفر، جواد؛ قائدی، یحیی؛ نقیبزاده، میرعبدالحسین؛