TY - JOUR ID - 85594 TI - تحلیل ساختاری مولفه‌های آموزش بالینی در تربیت و آماده سازی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان JO - مطالعات برنامه درسی JA - JCS LA - fa SN - 1735-4986 AU - رستگاری, نرگس AU - موسی پور, نعمت اله AU - ناطقی, فائزه AD - دانشگاه فرهنگیان AD - دانشیار دانشگاه تربیت مدرس AD - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی اراک Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 13 IS - 50 SP - 171 EP - 200 KW - آموزش بالینی KW - قضاوت بالینی KW - تجویز مداخله گرای تشخیصی KW - دانشجومعلم KW - نظارت بالینی DO - N2 - هدف این مقاله، تحلیل ساختاری مؤلفه‌های آموزش بالینی در آموزش دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان است و بدین منظور، از روش توصیفی برای جمع‎آوری اطلاعات از جامعه آماری مدرسان دانشگاه فرهنگیان استفاده شد و از نمونه‌ای به تعداد 123 نفر با بکارگیری یک پرسشنامه‌ کسب اطلاع گردید. اعتبار ابعاد این مقیاس به روش ضریب آلفای کرونباخ (87/.) به دست آمد. برای تجزیه و تحللیل اطلاعات از مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار ایموس (نسخه 24) استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل معادلات ساختاری نشان داد که نتایج مدل یابی معادله ساختاری ضمن تأیید برازش مدل نشان داد هر یازده مؤلفه مورد بررسی دارای تأثیر معناداری بر اجرای آموزش بالینی در تربیت و آماده‌سازی دانشجومعلمان هستند و از بین مؤلفه‌های تأثیرگذار، «ایجاد محیط آموزشی تعاملی» بیشترین تأثیر را بر اجرای آموزش بالینی دارد و سایر متغیرها در درجات بعدی اهمیت قرار می‎گیرند.  UR - https://www.jcsicsa.ir/article_85594.html L1 - https://www.jcsicsa.ir/article_85594_0e6d82e91835dda65301b69236fe706a.pdf ER -