TY - JOUR ID - 60887 TI - تلفیق؛ رویکردی مناسب برای ورود علم و فناوری نانو به محتوای برنامه درسی JO - مطالعات برنامه درسی JA - JCS LA - fa SN - 1735-4986 AU - مهربان, زهرا AD - استادیار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 9 IS - 34 SP - 5 EP - 34 KW - علم و فناوری نانو KW - رویکرد‌های تلفیق برنامه درسی KW - دانش‌پایه علمی KW - دوره دوم متوسطه نظری DO - N2 - هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی رویکردی مناسب برای ادغام علم و فناوری نانو، در برنامه‌های درسی مدرسه­ای است. در این پژوهش، رویکردهای سازمان‌دهی محتوای علم و فناوری نانو در برنامه­های درسی مدرسه‌ای چند کشور پیشرو در این زمینه، مورد بررسی قرار گرفت. این بررسی نشان داد که رویکرد غالب برای این کار، رویکردی تلفیقی  است که بسته به تعداد رشته‌های درگیر در فرآیند تلفیق، بعضی­ها ­از نوع تلفیق چند­رشته‌ای و بعضی دیگر، میان‌رشته‌ای هستند. رویکرد تلفیق چند رشته‌ای به‌عنوان رویکردی مناسب برای ادغام علم و فناوری نانو با برنامه‌های درسی شیمی، فیزیک و زیست‌شناسی پیشنهاد شده است.  UR - https://www.jcsicsa.ir/article_60887.html L1 - https://www.jcsicsa.ir/article_60887_a76376f583e122b6ad81615bb8fb95e4.pdf ER -