TY - JOUR ID - 144494 TI - غمخواری در فرایند آموزش: مؤلفه‌های آموزش غمخوارانه نادینگز و میزان کاربست آن توسط معلمان دوره ابتدایی JO - مطالعات برنامه درسی JA - JCS LA - fa SN - 1735-4986 AU - عسگری, فرشته AU - شریفیان, فریدون AU - میرشاه جعفری, سید ابراهیم AD - دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان AD - استادیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان (نویسنده مسئول) AD - گروه برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 17 IS - 65 SP - 99 EP - 132 KW - نل نادینگز KW - آموزش اخلاقی KW - غمخواری DO - N2 - مقاله حاضر میزان کاربست مؤلفه­های آموزش غمخوارانه نادینگز (سرمشق دهی، گفتگو، تمرین و تأیید) توسط معلمان بررسی نموده است. پژوهش از نوع پیمایشی و داده‌ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته ‌جمع‌آوری شده است. پایایی ابزار پژوهش با استفاده از آلفای کرونباخ 965/0 محاسبه و روایی آن بر مبنای نظر اساتید صاحب‌نظر تأیید شد. جامعه آماری این پژوهش 3742 نفر معلم دوره اول ابتدایی شهر اصفهان در سال تحصیلی 99-98 بودند. برای نمونه‌گیری، از روش نمونه­گیری خوشه‌ای استفاده شده و سپس حجم هر خوشه در انتخاب نمونه در نظر گرفته شده است. سپس با استناد به جدول مورگان پرسشنامه بین 350 نفر از افراد جامعه آماری توزیع گردید. یافته‌ها نشان می‌دهد، میزان کاربست آموزش غمخوارانه توسط معلمان دوره اول ابتدایی شهر اصفهان با میانگین 3.86 به طور معناداری بالاتر از حد متوسط (3) و در وضعیت نسبتاً مطلوبی قرار دارد.  UR - https://www.jcsicsa.ir/article_144494.html L1 - https://www.jcsicsa.ir/article_144494_dc96eb7b4213f05406e1009dd4d21865.pdf ER -