TY - JOUR ID - 144437 TI - لزوم افزایش مشارکت معلمان در تدوین محتوای کتاب های درسی JO - مطالعات برنامه درسی JA - JCS LA - fa SN - 1735-4986 AU - عسگری, سیده صدیقه AU - نصر اصفهانی, احمدرضا AU - لیاقت دار, جواد AD - دانشگاه اصفهان- دانشکده علوم تربیتی AD - استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان AD - استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 16 IS - 63 SP - 9 EP - 36 KW - برنامه درسی ریاضی KW - کار گروهی معلمان KW - طراحی محتوا KW - کتاب درسی DO - N2 - هدف این مقاله ارزیابی یک پروژه با عنوان «ارتقای دانش و مهارت معلمان ریاضی در طراحی و تدوین محتوای کتاب درسی» است. روش تحقیق، طراحی مبتنی بر پژوهش است که در آن گروه‌هایی از معلمان ریاضی در کنار تیمی از متخصصان برنامه‌ریزی درسی قرار گرفته و با همیاری اقدام به تولید محتوا برای یک درس ریاضی کرده‌اند. جامعه آماری این مطالعه، 284 نفر معلم ریاضی رسمی دوره اول متوسطه شهر اصفهان بود که از بین آن‌ها 21 معلم به روش هدفمند از نوع معیارمحور برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی تدوین محتوا انتخاب شدند. محتوای تولید شده برای دانش‌آموز و راهنمای معلم توسط دو پرسش‌نامه محقق-ساخته مورد ارزیابی قرار گرفت. روایی ابزارها توسط سه صاحب‌نظر تأیید شد و پایایی آن‌ها بر اساس ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 89/0 و 79/0 به دست آمد. برآیند یافته‌ها نشان می‌دهد محتوای تولید شده از نظر معلمان در سطح رضایت‌بخشی قرار گرفته است.  UR - https://www.jcsicsa.ir/article_144437.html L1 - https://www.jcsicsa.ir/article_144437_49598181825c2982cf63d7d754c70fd4.pdf ER -