TY - JOUR ID - 118900 TI - شناسایی ‌مؤلفه‌های شایستگی‌های مرتبط با فناوری برای برنامه درسی قصدشده رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان براساس TPACK JO - مطالعات برنامه درسی JA - JCS LA - fa SN - 1735-4986 AU - کوشکی, فتح اله AU - خسروی, محبوبه AU - قادری, مصطفی AU - صادقی, علیرضا AD - دانشجوی دکتری رشته مطالعات برنامه درسی دانشگاه علامه طباطبائی تهران AD - استادیار رشته مطالعات برنامه درسی دانشگاه علامه طباطبائی AD - دانشیار رشته مطالعات برنامه درسی دانشگاه علامه طباطبائی AD - مدیر گروه رشته مطالعات برنامه درسی دانشگاه علامه طباطبائی تهران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 15 IS - 58 SP - 71 EP - 110 KW - مولفه های شایستگی KW - برنامه درسی قصد شده KW - آموزش ابتدایی KW - دانشگاه فرهنگیان DO - N2 - مقاله حاضر با هدف شناسایی ‌مؤلفه‌های شایستگی‌های مرتبط با فناوری برای برنامه درسی قصد شده رشته آموزش ابتدایی براساس TPACK انجام شد. روش پژوهش سنتزپژوهی همراه با تحلیل محتوای قیاسی است. میدان آماری ، مقالات مرتبط بین سال‌های 2000 تا 2020 است. روش نمونه گیری هدفمند و تا مرحله اشباع ادامه یافت. ابزار گردآوری، فرم‌های فیش برداری است. اعتبار یافته‌ها با معیار باورپذیری تأیید و به روش حسابرسی اطمینان پذیری از یافته‌ها حاصل شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها به صورت کیفی با بکار بردن نظام مقوله  قیاسی و کدگذاری موضوعی انجام شد. بررسی نتایج نشان داد که مهم‌ترین ‌مؤلفه‌های شایستگی‌های مرتبط با فناوری برای برنامه درسی قصد شده رشته آموزش ابتدایی براساس TPACK، شامل 23 مؤلفه دانش فناوری، 16 ‌مؤلفه دانش محتوای فناوری، 18 ‌مؤلفه دانش پداگوژی فناوری و 19 ‌مؤلفه دانش محتوای پداگوژی فناوری است. UR - https://www.jcsicsa.ir/article_118900.html L1 - https://www.jcsicsa.ir/article_118900_e7dd62e4d824df345d2e46b18f48bf18.pdf ER -