TY - JOUR ID - 118895 TI - بررسی تأثیر آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری بر علاقه به درس هنر و عشق به‌یادگیری JO - مطالعات برنامه درسی JA - JCS LA - fa SN - 1735-4986 AU - عابدینی بلترک, میمنت AU - رضایی زارچی, ملوکه AD - استادیار و عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی، دکتری مطالعات برنامه درسی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران AD - کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد اردکان Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 16 IS - 60 SP - 127 EP - 146 KW - آموزش هنر KW - یادگیری KW - علاقه به درس KW - عشق به یادگیری DO - N2 - تربیت هنری به عنوان یکی از کارکردهای اساسیِ نظام آموزشی است. این در حالی است که امروزه هنر، در برنامه های درسی ایران از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و تربیت هنری جدی گرفته نمی‌شود. لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری بر علاقه به درس هنر و عشق به یادگیری در دانش‌آموزان انجام شد. جامعه پژوهش، دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی شهر یزد و نمونه شامل 44 نفر در دو گروه 22 نفره از دانش آموزان بودند که به روش نمونه گیری تصادفی جایگزینی انتخاب شدند. از پرسشنامه‌های علاقه به درس و عشق به یادگیری جهت گردآوری داده‌ها استفاده گردید. پایایی پرسشنامه‌ها بر اساس ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب93/0 و 76/0 بدست آمد. نتایج نیز نشان داد که آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری باعث افزایش علاقه به درس هنر در دانش آموزان شده و همچنین تأثیر معناداری در عشق به یادگیری آنان داشته است.  UR - https://www.jcsicsa.ir/article_118895.html L1 - https://www.jcsicsa.ir/article_118895_2686cbf279a366b5a7985adda5bbad3a.pdf ER -