%0 Journal Article %T عملکرد آموزگاران در تهیه و به کارگیری ابزار جمع‌آوری و ساماندهی اطلاعات در ارزشیابی توصیفی - کیفی %J مطالعات برنامه درسی %I انجمن مطالعات برنامه درسی ایران %Z 1735-4986 %A احمدی, پروین %A صمدی, پروین %A موحدیان, زهره %D 2015 %\ 03/21/2015 %V 10 %N 36 %P 71-96 %! عملکرد آموزگاران در تهیه و به کارگیری ابزار جمع‌آوری و ساماندهی اطلاعات در ارزشیابی توصیفی - کیفی %K ارزشیابی توصیفی- کیفی %K ابزار ارزشیابی توصیفی %K پوشه‌ی کار %K واقعه‌نگاری %K چک‌لیست (فهرست وارسی) %K آزمون عملکردی %R %X هدف پژوهش، بررسی عملکرد آموزگاران در تهیه و به­کارگیری ابزار جمع­آوری و ساماندهی اطلاعات در ارزشیابی توصیفی -کیفی است. نوع تحقیق، کاربردی و روش تحقیق کیفی است. جامعه آماری پژوهش، آموزگاران زن مجری ارزشیابی توصیفی پایه­های اول، دوم و سوم دبستان‌های شهرستان فراشبند و حجم نمونه، شامل 12 نفر از آموزگاران مذکور است که بر اساس نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. از روش مثلث سازی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شده است. ابزار پژوهش، مصاحبه­ (نیمه ساختاریافته) و بررسی اسناد (پوشه­ی­کار، چک­لیست یا فهرست وارسی، واقعه­نگاری و آزمون عملکردی) است. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از آمار توصیفی صورت گرفت. نتایج نشان داد آموزگاران از ابزارهای مورد بررسی برداشت نادرستی دارند و به اهداف آن پی نبرده­اند. آن‌ها ابزار مورد بررسی را به درستی تهیه نمی­کنند و به­کار نمی­برند. آموزگاران با کژتابی ذهنی ابزار زدگی و مشکلات تعدد ابزارها روبه رو هستند. از جمله راه­حل­های پیشنهادی، برگزاری دوره­های آموزشی به‌صورت کارگاهی برای آموزگاران، نظارت بر کار آموزگاران و تعامل آنان با همدیگر است. %U https://www.jcsicsa.ir/article_60775_9939f4cd24d2e964ff66e64643cadbe1.pdf