%0 Journal Article %T تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس مؤلفه های گفتمان شناسی انتقادی %J مطالعات برنامه درسی %I انجمن مطالعات برنامه درسی ایران %Z 1735-4986 %A کریمی, محمدحسن %A حسن‌شاهی, شهرزاد %A کشاورزی, فهیمه %A ناصری جهرمی, رضا %D 2015 %\ 08/23/2015 %V 10 %N 37 %P 41-58 %! تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس مؤلفه های گفتمان شناسی انتقادی %K گفتمان %K تحلیل گفتمان %K تحلیل گفتمان انتقادی %K فارسی %K ششم ابتدایی %R %X هدف کلی از انجام این پژوهش، بررسی و تحلیل مؤلفه‌های گفتمان مدار کتاب فارسی ششم دبستان بر اساس الگوی تحلیل انتقادی گفتمان بود که از الگوی نظری تحلیل انتقادی گفتمان ون لیوون استفاده شده است. روش مورد استفاده در این پژوهش، کمّی و از نوع توصیفی است. جامعه مورد نظر کتاب فارسی پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 92-91 و نمونه مساوی جامعه است. نتایج نشان داد که مؤلفه اظهار آشکار بیش از مؤلفه­های حذف و اظهار پنهان تصویرسازی شده است. %U https://www.jcsicsa.ir/article_60765_7047a2b8eb88134c0dfd17e9ce564dd5.pdf