@article { author = {Gh, Kh}, title = {A refelction on the nature of teaching inspired by Schwab’s practical wisdom}, journal = {Journal of Curriculum Studies}, volume = {9}, number = {32}, pages = {105-126}, year = {2014}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association (icsa)}, issn = {1735-4986}, eissn = {1735-4981}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تأملی بر ماهیت تدریس با الهام از حکمت عملی شواب: با تأکید بر دانش عملی معلمان و تبیین ماهیت معرفتی آن}, abstract_fa = {با استفاده از حکمت عملی شواب، این مقاله که حاصل یک تحقیق کیفی و راهبرد پدیدارنگاری است، به بررسی مبانی و مدل توسعه دانش عملی معلمان می‌پردازد. بر اساس نتایج این تحقیق، دانش عملی به اعتقادات، عادات و رفتارهای اطلاق می­شود که عمدتاً حاصل تجربیات حرفه­ای و شخصی معلمان است که آن‌ها را قادر می­سازد تا کارشان را به‌خوبی در کلاس درس انجام دهند. یافته­ها نشان می­دهد که دانش عملی معلمان طی یک چرخه­ی مداوم توسعه پیدا می­کنند. به لحاظ معرفتی، استدلال­های متناظر با فعالیت­های مرتبط با دانش عملی بیانگر دو جایگاه معرفتی خاص است: دانش پرکسیال و دانش قابل اجرا. هر کدام از این مقوله­های وزن معرفتی متفاوتی دارند و برای پاسخگویی به نیازهای متفاوت کلاس درس مورد استفاده قرار می­گیرند.}, keywords_fa = {دانش عملی معلمان,تفکر معلمان,عمل فکورانه,شواب}, url = {https://www.jcsicsa.ir/article_60933.html}, eprint = {https://www.jcsicsa.ir/article_60933_06ef43d2b9165b663fc87af62fc89ad3.pdf} }