@article { author = {A, A and Gh, A}, title = {The Content Analysis of the Fourth and Fifth Grades Mathematics Textbooks Using Plesk's Creativity Education Model}, journal = {Journal of Curriculum Studies}, volume = {9}, number = {34}, pages = {93-116}, year = {2014}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association (icsa)}, issn = {1735-4986}, eissn = {1735-4981}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تحلیل محتوای کتاب‌های ریاضی چهارم و پنجم ابتدایی بر مبنای الگوی آموزش خلاقیت پلسک}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب­­های ریاضی پایه­های چهارم و پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 1390-1389، بر مبنای الگوی خلاقیت پلسک انجام شده است. به منظور جمع­آوری داده­ها، پژوهشگران فرمی برای تحلیل محتوای این دو کتاب مبتنی بر الگوی پلسک تهیه کردند. برای این کار، ابتدا واحدهای غیر فعّال کتاب حذف شدند؛ سپس واحدهای فعّالی که فقط به افزایش مهارت و کاربرد پرداخته بودند، کنار گذاشته شدند. در نهایت واحدهای فعّالی که به خلاقیت مربوط بودند، بر مبنای شاخص­های پلسک، کد­گذاری شدند. داده­ها با استفاده از آمار توصیفی بررسی شد و نتایج نشان داد که کتاب­های درسی ریاضی چهارم و پنجم، با اصول سه­گانه پلسک یعنی توجه، گریز و تحرک، منطبق نیستند و نمی­توانند در ایجاد و پرورش خلاقیت در یادگیرندگان موفق باشند. تمامی26 مبحث مطرح شده، بیشتر به اصل اول پرداخته­اند، توجه به اصل دوم بسیار ناچیز و پرداختن به اصل سوم، صفر است.}, keywords_fa = {تحلیل محتوا,کتاب های درسی ریاضی پایه های چهارم و پنجم,الگوی آموزش خلاقیت پلسک}, url = {https://www.jcsicsa.ir/article_60899.html}, eprint = {https://www.jcsicsa.ir/article_60899_23e60740efe0b1ec947d48a41f23f0b8.pdf} }