@article { author = {A, E and K, Kh and K, F}, title = {Identifying Misconceptions of High School Students about First Order Equation}, journal = {Journal of Curriculum Studies}, volume = {9}, number = {34}, pages = {71-92}, year = {2014}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association (icsa)}, issn = {1735-4986}, eissn = {1735-4981}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {شناسایی اشتباهات مفهومی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در معادله درجه اول}, abstract_fa = {این مقاله با هدف شناسایی اشتباهات مفهومی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه شهرستان پاکدشت در مبحث معادله درجه اول انجام گرفته است. در ریاضی و  علوم دیگر دانش‌آموزان معادلات را تشکیل داده و حل می‌کنند و بدین سبب، لازم است دانش‌آموزان درک مناسبی از معادلات داشته باشند. از آنجایی­که اشتباهات مفهومی بخشی از درک مفهومی دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهند و جزئی از فرآیند ساختن مفاهیم جدید و ارزیابی طرحواره‌های شخصی محسوب می‌شوند، می‌توانند به‌عنوان ابزار مفید آموزشی مورد توجه قرار گیرند. به‌منظور شناسایی اشتباهات، آزمونی طراحی و اجرا شد. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که دانش‌آموزان اشتباهات مفهومی متعددی در مبحث معادله ازجمله تعریف معادله، نماد تساوی، متغیر، حل معادله، تبدیل مسائل کلامی به معادله و هم‌ارزی معادلات دارند. چنین اشتباهات مفهومی، می­تواند  مانعی برای یادگیری معادلات با درجه­های بالاتر شود}, keywords_fa = {معادله درجه اول,اشتباهات مفهومی,دانش‌آموزان دوره اول متوسطه}, url = {https://www.jcsicsa.ir/article_60898.html}, eprint = {https://www.jcsicsa.ir/article_60898_538e4b62c7fc3c82552c8edb333acb93.pdf} }