@article { author = {N, M and N, Sh and H, A}, title = {The Targt Keywords Distribution and Continuity in the Writing and Reading Textbook of Second Grade}, journal = {Journal of Curriculum Studies}, volume = {9}, number = {35}, pages = {113-128}, year = {2015}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association (icsa)}, issn = {1735-4986}, eissn = {1735-4981}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {توزیع و استمرار واژه های هدف کتاب فارسی دوم ابتدایی}, abstract_fa = {هدف این تحقیق بررسی چگونگی توزیع و استمرار واژه‌های هدف در کتاب‌های درسی بخوانیم و بنویسیم پایه دوم ابتدایی است، تحقیق از نوع توصیفی و روش آن تحلیل محتوای کمی است، نتایج نشان می‌دهد فراوانی واژه‌های هدف در دروس مختلف از منطق خاصی تبعیت نمی‌کند به‌گونه‌ای که میانگین واژه‌های هدف در چهار درس اول کتاب 75/28 و در چهار درس وسط (دروس 9 تا 12) با یک واژه کاهش 52/27 و چهار درس آخر با 23 واژه افزایش 75/50 واژه هدف می‌باشد. همچنین از 604 واژه هدف کتاب‌های بخوانیم و بنویسیم، 04/8% واژه، هیچ بسامدی ندارند و 31/53% واژه‌های هدف بین 1 تا 4 بار تکرار شده‌اند و بقیه واژگان هدف بیشتر از چهار بار تکرار شده‌اند. بررسی ارزش بسامدی واژه‌های هدف نشان می‌دهد که تنها 30 واژه هدف 99/4% در همه‌ی دروسی که فرصت بروز داشته‌اند حداقل یک‌بار ظهور پیداکرده‌اند، و 35/45% واژه‌های هدف یعنی 274 واژه فقط بین 01/0 تا 09/0 فرصت بروز، ظاهرشده‌اند.}, keywords_fa = {تحلیل محتوای کتاب‌های درسی,واژگان هدف,ارزش بسامدی}, url = {https://www.jcsicsa.ir/article_60873.html}, eprint = {https://www.jcsicsa.ir/article_60873_cdd8541c2cc58f22f5ecde09d80320c7.pdf} }