@article { author = {GHiyasiyan, M and Seraj, F and Bahreini, M}, title = {A Content Analysis of the Ninth Grade English Textbook according to Iranian-Islamic Culture and Identity}, journal = {Journal of Curriculum Studies}, volume = {11}, number = {43}, pages = {125-144}, year = {2017}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association (icsa)}, issn = {1735-4986}, eissn = {1735-4981}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تحلیل محتوی کتاب درسی زبان انگلیسی پایه نهم بر اساس فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی}, abstract_fa = {الگوهای فرهنگی می­توانند صراحتاً در زبان و آموزش زبان بیان شوند. محتوای آموزشی زبان انگلیسی امروزه به ابزاری فرهنگی مبدل گشته است که آموزش پنهانی را به همراه دارد. این مقاله با هدف واکاوی فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی، فرهنگ مقصد و فرهنگ بین‌الملل کتاب زبان انگلیسی پایۀ نهم متوسطۀ اول را بر اساس مدل براون (2012)، لی (2009) و زیر مقوله­های فرهنگی، طرح پیشنهادی داوری اردکانی (1386) بررسی می‌نماید. روش تحقیق، متن بنیاد، غیرآزمایشی و توصیفی است که بر اساس تحلیل محتوی صورت می­پذیرد. نمونه آماری تحقیق کتاب زبان انگلیسی پایۀ نهم متوسطۀ اول (prospect3) همراه با کتاب کار مربوطه، چاپ 1394 (چاپ اول) است. واحدهای تحلیل شامل واژگان، تصاویر و متون خواندنی، شنیدنی هستند. نتایج تحلیل محتوی نشان می­دهد که برآیند مقولات واژگانی، تصویری و متنی شامل 427 مورد فرهنگی است که 315 مورد معادل 73.77% دربردارندۀ فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی است.}, keywords_fa = {فرهنگ ایرانی- اسلامی,فرهنگ مقصد,فرهنگ بین‌الملل,برنامۀ درسی آموزش زبان انگلیسی,تحلیل محتوی}, url = {https://www.jcsicsa.ir/article_60626.html}, eprint = {https://www.jcsicsa.ir/article_60626_4ad0e1035aed2332b4ccc20c26373c40.pdf} }