@article { author = {khanjani, Tahereh and Rastgarpour, Hasan and Keramati, Hadi}, title = {Mining the Status of Educational Technology in the Seventh Grade Workbook Based on Brown’s Theory `and Survey Teachers and Experts to Present a Model}, journal = {Journal of Curriculum Studies}, volume = {17}, number = {66}, pages = {139-176}, year = {2022}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association (icsa)}, issn = {1735-4986}, eissn = {1735-4981}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to "investigate the position of educational technology in the seventh grade workbook and technology based on Brown's theory from the perspective of teachers and professionals" was a descriptive study with a sample of 64 teachers and 12 curriculum specialists. Quantitative section tool, checklist with Cronbach's alpha 0.87 and in the qualitative part of the interview form in the form of 6 components in the fields of educational design, message design and use of visual materials, writing style, variety of learning experiences, physical characteristics and principles of education and It was learning. The data were analyzed through frequency, frequency percentage and univariate t and it was found that teachers believe in diagnostic evaluation, answer to diagnostic evaluation, answer to final evaluation and summary of the chapter on educational design and answering questions. Related to the diversity of learning experiences "does not exist, or is inappropriate; But teachers are able to produce, complete, modify or supply it, and the book "Needs Minor Modification." The experts also provided additional comments in this regard, and the book evaluation model was presented according to Brown's point of view. }, keywords = {Analysis,Educational Technology,Seventh Grade Workbook and Technology,Brown Theory}, title_fa = {واکاوی جایگاه فناوری آموزشی در کتاب کار و فناوری پایه هفتم بر اساس نظریه براون از دیدگاه معلمان و متخصصان و ارایه الگو}, abstract_fa = {مقاله با هدف «واکاوی جایگاه فناوری آموزشی در کتاب کار و فناوری پایه هفتم بر­اساس نظریه براون از دیدگاه معلمان و متخصصان»، از­نوع توصیفی، با ­تعداد نمونه 64معلم و 12متخصص برنامه درسی بود. ابزار بخش کمی، چک­لیست با آلفای کرونباخ 0/87 و در بخش کیفی فرم مصاحبه در قالب 6 مؤلفه در زمینه­های طراحی ­آموزشی، طراحی پیام­ها و کاربرد مواد­ دیداری، سبک­نگارش، تنوع تجربیات­یادگیری، ویژگی­های کالبدی و اصول آموزش و یادگیری بود. داده­ها از ­طریق فراوانی، درصد فراوانی و t تک متغیری مورد تجزیه­ تحلیل قرار­گرفت و مشخص شد معلمان بر ­این باورند که ارزشیابی­تشخیصی، پاسخ به ارزشیابی ­تشخیصی، پاسخ به ارزشیابی­پایانی و خلاصه فصل مربوط به طراحی­آموزشی و پاسخگویی به پرسش­­ها مربوط­ به تنوع­ تجربیات یادگیری وجود ندارد، یا نامناسب است؛ ولی معلمان قادر به تولید، تکمیل و اصلاح یا تأمین آن هستند و کتاب نیاز به اصلاح جزیی دارد. متخصصان نیز نظرات تکمیلی خود­ را در ­این رابطه شرح دادند و الگوی ارزیابی کتاب با توجه به دیدگاه براون ارایه شد. }, keywords_fa = {واکاوی,فناوری آموزشی,کتاب کار و فناوری پایه هفتم,نظریه براون}, url = {https://www.jcsicsa.ir/article_144370.html}, eprint = {https://www.jcsicsa.ir/article_144370_36672c92135e8c84ea57c52f98275e3d.pdf} }