آویژگان، مریم؛ میرشاه جعفری، ابراهیم؛ نصر، احمدرضا و چنگیز، طاهره. (1397). رهبری برنامه درسی با تاکید برآموزش عالی، اصفهان: انتشارات دانشگاه اصفهان.
ابراهیمی، سیدکاظم و زارعی، عظیم (1387). آموزش مهارتهای کارآفرینی. مجله کار و جامعه، شماره 100.
اجاقی، صبا؛ نادری، نادر و رضایی، بیژن (1395). ارزیابی مهارتهای تدریس کارآفرینی بر اساس مدل بوریچ: رویکرد آمیخته. فصلنامه تدریس پژوهی، دوره 4، شماره 3، ص 130 – 143.
احمدپور داریانی، محمود (1386). کارآفرینی، تعاریف، الگوها و نظریات. تهران: انتشارات امیرکبیر.
اکبری، کرامتالله (1385). توسعه کارآفرینی، رویکرد آموزشی. چاپ اول، تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
بهرامزاده، محمدمهدی؛ باورصاد، بلقیس و جعفرپور محمود (1389). ارزیابی نقش جو سازمانی در روحیه کارآفرینی دانش-آموزان مقطع متوسطه شهر اهواز، مجله علوم تربیتی، دوره 6، شماره 1، ص 180-151.
پارسا، عبداله؛ عبدالوهابی، مرضیه و ظریف، سکینه (1390). بررسی تأثیر شیوههای حل مسأله بر شخصیت کارآفرینانه (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز)، مجله توسعه کارآفرینی، دوره 4، شماره 14، ص 145 تا 164.
پرهیزگار، مرتضی؛ شهیدی، عطیه و فتاحزاده، مریم (1387). اهمیت آموزش کارآفرینی. موجود در دفتر طرح و توسعه سازمان همیاری اشتغال فارغالتحصیلان.
پیری، موسی؛ اسدیان، سیروس؛ محمدزاده، مرتضی. (1396). ارزیابی وضعیت اجرای برنامه درسی کار و فناوری پایه هفتم دوره اول متوسطه. مطالعات برنامه درسی، 12(45): 119-142.
جمشیدیکهساری، حمزه و قاسمی، میثم (1387). کارآفرینی: نقشها و مهارتها. مجله کارآفرینی انجمن پردیس قم دانشگاه تهران، شماره 1.
حسینیخواه، علی (1387). امکان و ضرورت آموزش کارآفرینی در مدارس کشور. همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی دوره راهنمایی و متوسطه.
خنیفر، حسین؛ رساییفرد، رسول و صفیانبلداچی، مهدی (1392). رویکرد میانرشتگی آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی. نامهی آموزش عالی، دورهی 6، شماره 24، ص 11 تا 34.
داناییفرد حسن؛ امامی، سید مجتبی. (1386)، تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد: استراتژیهای پژوهش کیفی، فصلنامه اندیشه مدیریت، شماره 2: 69-97.
دهمردهقلعهنو، سمیرا؛ فطانتفرد حقیقی، میلاد و قراییپور، رضا (1394). بررسی مدلهای آموزش کارآفرینی. اولین کنفرانس مدیریت و کارآفرینی در شرایط اقتصاد مقاومتی. www.sid.ir
روشن، محمدرحیم؛ سیفی، الهام؛ عبدالهی، بیژن؛ نوکانی، ژیلا و بنیجمالی، زهرا (1394). بررسی رابطهی بین آموزش کارآفرینانهی معلم (اهداف، محتوا، ضرورت، شیوه و محیط آموزشی) با روحیه کارآفرینانهی دانشآموزان متوسطه شهر تهران. مجلهی اندیشههای نوین تربیتی، دوره 11 ، شماره 1، ص 152- 179.
سبزه، بتول. (1397). آموزش کارآفرینانه به عنوان رویکردی جدید در آموزش کودکان. مطالعات برنامه درسی، 13(51): 57-80.
شیرازی، علی. (1373). مدیریت آموزشی. مشهد: انتشارات جهاد دانشگاهی.
طباطبایی، زهرا؛ اوجینژاد، احمدرضا؛ قلتاش، عباس. (1394). «رابطه هوش اجتماعی با مهارتهای کارآفرینی و خلاقیت دانش آموزان هنرستانهای شهر شیراز»، فصلنامه علمی- پژوهشی رهیافت نو در مدیریت آموزشی، سال ششم، شماره1، پیاپی 21: 85-99.
علیزاده اقدم، محمدباقر؛ عباس زاده، محمد؛ حیاتی، صفر. (1395). بررسی رابطه هوش اجتماعی با قابلیت کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز. مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران, 5(3), 345-368.
فدایی، غلامرضا؛ نقشینه، نادر و خسروجردی، محمود (1387). بررسی عوامل فرهنگی، آموزشی- پژوهشی، فنی- راهبردی و سیاستی دخیل در کارآفرینی آموزش عالی در گستره جهانی، ماهنامه مهندسی فرهنگی، شمارههای 15 و 16، ص 13 - 24.
لاکمن، توماس؛ برگر، پیتر ال. (1395). ساخت اجتماعی واقعیت (رسالهای در جامعه شناسی شناخت)، ترجمه: فریبرز مجیدی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
کرسول، جولیت (1394)، پویش کیفی و طرح پژوهش، انتخاب از میان پنج رویکرد روایت پژوهی، پدیدارشناسی، نظریه داده-بنیاد، قوم نگاری، مطالعه موردی، ترجمه حسن داناییفرد، حسن کاظمی، ویرایش دوم، تهران: انتشارات صفار.
کردنائیج، اسدالله، رضائیان، علی و اکبری، حسن (1386). بررسی موانع کارآفرینی سازمانی: مورد مطالعه، شرکت صنعت چوب شمال، فصلنامه مدرس علوم انسانی، شماره 159.
میرسعیدی، گلنوش و سعیدکیا، ارسلان (1390). بررسی روشهای نوین تدریس کارآفرینی. اولین کنفرانس دانشجویی کارآفرینی کشور، تهران، دانشگاه تهران، http://www.civilica.com
وارث، سید حامد (1378). کارآفرین دولتی. مجله تحول اداری، شماره 20، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مجلات تخصصی نور.
Albornoz, C. A. (2008). Toward a set of trainable content on entrepreneurship education: a review of entrepreneurship from an education perspective. Journal of Technology, Management and Innovation, 3(2): 86-98.
Birdthistle, N. (2008). An examination of tertiary students' desire to found an enterprise. Education + Training, 50(7): 552-567, https://doi.org/10.1108/00400910810909027
Creswell JW. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches. London: sage publications.
Drakopoulou Dodd, S. & Hynes, B. (2012). The Impact of Regional Educational Contexts Upon Enterprise Education. Entrepreneurship & Regional Development, forthcoming. Dutta.
Edwards, L. J. & Muir, E. J. (2005). Promoting entrepreneurship at university of Glamorgan through formal and informal learning. Journal of Small Business and Enterprise Development, 12(4): 613-626.
Fayolle, A. (2007). Essay on the Nature of Entrepreneurship Education.
Fayolle, A. (2013). Personal views on the future of Entrepreneurship Education. Journal of Entrepreneurship & Regional Development, 25(7): 692-701. https://scolar.google.com/citations?user.
Fuchs, L. S., Fuchs, D., Stuebing, K., Fletcher, J. M., Hamlett, C. L., & Lambert, W. (2008). Problem solving and computational skill: Are they shared or distinct aspects of mathematical cognition? Journal of Educational Psychology, 100, 30 – 47. doi:10.1037/0022-0663.100.1.30
Gibb, A.A. (2011). Concepts into practice: Meeting the challenge of development of entrepreneurship educators around an innovative paradigm: The case of the International Entrepreneurship Educators Programme (IEEP). International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research, 17(2): 146-165.
Gray, J. (2001). A new measure of entrepreneurial decision-making style.
Heinonen, J. & Poikkijoki, S. A. (2006). An entrepreneurial-directed approach to entrepreneurship education: Mission impossible?’ Journal of Management Development, 25(1): 80–94.
http://dx.doi.org/10.1108/00400911011017663.
http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-6520.2005.00099.x
http://www.kmu.unisg.ch/rencontres/RENC2006/Topics06/A/Rencontres-2006-Fayolle.
https://doi.org/10.1108/00400911211274882.
Hynes, B., Costin, Y. & Birdthistle, N. (2011). Practice-based learning in entrepreneurship education: A means of connecting knowledge producers and users, Higher Education, Skills and Work-based Learning, 1(1): 16-28.
Hytti, U. & O’Gorman, C. (2004). What is enterprise education? An analysis of the objectives and methods of enterprise education programs in four European countries. Education + Training, 46(1): 11–23.
Jim Wu, Yen-Chun; Wu, Tienhua; Li, Yibin. (2017). Impact of using classroom response systems on students' entrepreneurship learning experience, Computers in Human Behavior, ISSN 0747-5632, https://doi.org/10.1016/j.chb.2017.08.013.
Jones, B. & Iredale, N. (2010). Enterprise education as pedagogy. Education + Training, 52(1): 7-19, https://doi.org/10.1108/00400911011017654.
Katz, J.A. (1991). Endowed positions: Entrepreneurship and related Fields. Journal of Entrepreneurship Theory and Practice, 15(3): 53-67.
Kickul, J., Gundry, L. K., Barbosa, S. D. & Simms, S. (2010). One style does not fit all: the role of cognitive style in entrepreneurship education. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 9(1): 36-57.
Kuratko, D. F. (2005). The Emergence of Entrepreneurship Education: Development, Trends, and Challenges. Entrepreneurship Theory & Practice, 29, 577-598.
McKinley, Jim. (2015). Critical Argument and Writer Identity: Social Constructivism as a Theoretical Framework for EFL Academic Writing, Journal of Critical Inquiry in Language Studies, Volume 12, Issue 3, Pages 184-207, https://doi.org/10.1080/15427587.2015.1060558
Mc Mullan, W. E. & Long, W. A. (1987). Entrepreneurship Education in the Nineties. Journal of Business Venturing. 2, 261–275.
Mwasalwiba, E. S. (2010). Entrepreneurship education: a review of its objectives, teaching methods, and impact indicators. Education and Training. 52(1): 20 – 47.
Neck, H. & Greene, P. (2011). Entrepreneurship education: known worlds and new frontiers. Journal of Small Business Management, 49(1): 55–70.
Olokundun, Maxwell; Iyiola, Oluwole; Ibidunni, Stephen; Ogbari, Mercy; Falola, Hezekiah; Salau, Odunayo; Peter, Fred; Borishade, Taiye. (2018). Data article on the effectiveness of entrepreneurship curriculum contents on entrepreneurial interest and knowledge of Nigerian university students, Data in Brief, Volume 18, Pages 60-65, ISSN 2352-3409, https://doi.org/10.1016/j.dib.2018.03.011.
Pittaway, Luke & Edwards Corina. (2012). Assessment: examining practice in entrepreneurship education. Education + Training, 54(8/9): 778-800.
Powell, W. W. & Kurt, S. (2012). Amphibious Entrepreneurs and the Emergence of Organizational Forms. Strategic Entrepreneurship Journal, 6, 94-115.
Robinson, P. B., Stimpson, D. V., Huefner, J. & Hunt, H.K. (1991). An Attitude Approach to the Prediction of Entrepreneurship. Journal of Entrepreneurship Theory and Practice (ETP), 13-31, https://www.researchgate.net/publicatioin/270820261.
Seikkula-Leino, J., Ruskovaara, E., Ikävalko, M., Mattila, J. & Rytkölä, T. (2010). Promoting entrepreneurship education: the role of the teacher? Education +Training, 52(2): 117–27.
Solomon, G.T. (2008). Entrepreneurship education in the United States. OECD Education & Skills, 18, 95-118.
Solomon, G.T., Duffy, S. & Tarabishy, A. (2002) The State of Entrepreneurship Education in the United States: A Nationwide Survey and Analysis. International Journal of Entreprene eneurship Education, 1(1): 1–22.