ابراهیمی، ایمان. (1395). فرهنگ اسلامی نیکوکاری و برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. عاملی اثربخش در نیل به جامعهی خیر. بنیاد خیریه راهبری آلاء. همایش ملی خیر ماندگار. نوبت اول.
آقا محمدی، جواد (1391). بررسی شاخصۀ اخلاق اسلامی و مؤلفههای آن در برنامۀدرسی مدارس متوسطه (مطالعۀ موردی کتب علوم اجتماعی). فصلنامه علمی ترویجی اخلاق. سال دوم. شمارۀ 8.
انصاری، نسرین؛ فتحی، معصومه (1995). مطالعه تطبیقی آموزش نیکوکاری به کودکان در دیدگاه اسلام و روانشناسی نوین. بنیاد خیریه راهبری آلاء. همایش ملی خیر ماندگار. نوبت اول.
بازگیر، تهمینه؛ بازگیر، زهرا. (1395). تحلیل محتوای کتابهای فارسی ابتدایی پایه اول تا سوم بر اساس اهداف آموزشی در حوزه خیر و نیکوکاری. بنیاد خیریه راهبری آلاء. همایش ملی خیر ماندگار. نوبت اول.
داورزنی، زهره. (1385). برآورد تابع مخارج مذهبی خانوارهای ایرانی به تفکیک شهر و روستا. پایاننامه کارشناسی ارشد. قم: دانشگاه مفید.
دهخدا، علیاکبر. (1347). لغتنامه. زیر نظر محمد معین. تهران: انتشارات دانشگاه تهران
رفیع پور، فرامرز (1378). آناتومی جامعه: مقدمهای بر جامعهشناسی کاربردی، تهران، شرکت سهامی انتشار.
رفیع پور، فرامرز (1378). آنومی یا آشفتگی اجتماعی، تهران، سروش.
زیمل، جرج. (1372). کلانشهر و حیات ذهنی. ترجمۀ یوسف اباذری، نامـه علـوم اجتمـاعی، دورۀ جدید، جلد دوم، شمارۀ 3، تهران.
ساروخانی، باقر و دودمان، لیلا (1389). ساخت قدرت در خانواده و تأثیر آن در مشارکت اجتماعی در شهر شیراز، مجلۀ تخصصی جامعهشناسی. سال اول، شماره اول، تهران.
سبحانی نژاد. مهدی (1379). مسئولیتپذیری اجتماعی در برنامهریزی درسی کنونی دورۀ ابتدایی ایران و طراحی برای آینده. رسالۀ دکتری دانشگاه تربیت مدرس.
سروری مجد، علی (1393). ابعاد فرهنگ احسان در قرآن و سنت. فصلنامه مطالعات فرهنگ-ارتباطات. سال پانزدهم، شماره بیست و پنجم، بهار.
السون. متیو اچ، هرنگهان. بی.آر. (1396). مقدمهای بر نظریههای یادگیری. ترجمه سیف. علی، نشر دوران. تهران. چاپ شانزدهم
شاملی، عباسعلی؛ ملکی، حسن؛ کاظمی، حمیدرضا (1390)، برنامه درسی ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی، اسلام و پژوهشهای تربیتی. سال سوم، شماره دوم، پاییز و زمستان 1390، صفحه 77-98.
شیخ انصاری (1415 ق) کتاب الزکاة، ص 350.
صباغیان، زهرا (1375). ضرورت آموزش مداوم. فصلنامه آموزش بزرگسالان و نوآوری. سال اول.
صداقتی فرد، مجتبی (1388). مطالعۀ بیتفاوتی اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن (موردپژوهش، شهر تهران). رشتۀ جامعهشناسی، تهران، واحد علوم و تحقیقات.
صدیق سروستانی، رحمتالله؛ عنبری، موسی (1383). باورهای خردهفرهنگی و مشارکت امدادی در ایران. فصلنامه علوم اجتماعی. شماره 24، تهران.
عزتی، مرتضی (1393)، ارزیابی اثر بازارهای مالی بر بازار قرضالحسنه در ایران، نشریه جستارهای اقتصادی. پاییز و زمستان 1393، دوره 11، شماره 22، 155-185.
فتحی واجارگاه، کوروش (1388). اصول و مفاهیم برنامه درسی. تهران. انتشارات بال. چاپ اول.
فلاحتداری، محسن؛ بیات، حمید (1395). توجه به امور خیریه در تدوین برنامه درسی (رسمی، غیررسمی)؛ عاملی اثربخش در نیل به جامعهی خیر. بنیاد خیریه راهبری آلاء. همایش ملی خیر ماندگار. نوبت اول.
قاسم پوردهاقانی، علی؛ نصراصفهانی، احمدرضا (1391)، رویکرد معنوی و برنامهریزی درسی. فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال نوزدهم، دوره جدید، شماره 71-92: 13.
کیل برگر، گ. کیل برگر، م. (1390). من تا ما؛ یافتن مفهـوم در دنیـای مـادی، ترجمه شیخ جوادی، منیژه، تهران: سیته.
کارور، نجمه؛ خوشبخت، فریبا؛ مزیدی، محمد (1393). فهم آموزش اخلاق در مدارس ابتدایی شهر شیراز از دیدگاه معلمان پایۀ اول. مجلۀ علمی پژوهشی پژوهشهای برنامه درسی. انجمن مطالعات برنامه درسی ایران. دوره چهارم. شمارۀ دوم. پاییز و زمستان 1393. صفحۀ 131-162.
کریم، محمدحسین؛ قائمی اصل، مهدی (1395). بررسی تأثیر آموزش ابتدایی و متوسطه بر مخارج خیر و نیکوکارانه در چارچوب یک الگوی پویای سیستمی در استانهای ایران: دوره مطالعه 1379-1393. بنیاد خیریه راهبری آلاء. همایش ملی خیر ماندگار. نوبت اول.
کلانتری، صمد؛ ادیبی، مهدی؛ ربانی، رسول؛ احمدی، سیروس (1386). بررسی بیتفاوتی و نوعدوستی در جامعه شهری ایران و عوامل مؤثر بر آن. دانشور رفتار (دوماهنامه دانشگاه شاهد). دوره چهاردهم. ش 22، ص 27-35.
گلچین، مسعود؛ حسینی، محمدرضا؛ امام علیزاده، حسین؛ مراد عناصری، علی (۱۳۹۵). تحلیل تجربی رابطه عوامل اجتماعی با گرایش به رفتارهای نوعدوستانه (موردمطالعه: شهروندان همدان). فصلنامه مطالعات جامعهشناختی شهری. سال ششم. شماره نوزدهم. صفحه ۸۵ -۱۱۲.
گنجی، محمد؛ الماسی بیدگلی، احسان (1391). تبیین وضعیت نیکوکاری در بین شهروندان کاشان. مجموعه مقالات همایش ملی وقف (با تأکید بر آموزش عالی). دانشگاه کاشان.
محسنی، منوچهر (1379). بررسی آگاهیها، نگرشها و رفتاری اجتماعی-فرهنگی در ایران. تهران. انتشارات شورای فرهنگ عمومی.
مشکینی، میرزاعلی (1392). مصطلحات الفقه، ص 280 – 281، نشر بیجا، بینا، بیتا.
مصباح، محمدتقی (1386). اخلاق و عرفان اسلامی. فصلنامه معرفت. شماره 118. 15-7.
مکارم شیرازى، ناصر (1374)، تفسیر نمونه. تهران. دار الکتب الإسلامیة. 1374 ش.
مکتبی، غلامحسین (1375). بررسی تحول اخلاقی و نوعدوستی در دانشجویان تیزهوش و مستعد دانشگاههای تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی. دانشگاه تربیت مدرس.
ملکی، حسن (1382). رویکرد تلفیقی به برنامه درسی. تهران. انتشارات اولیاء و مربیان.
موسی پور، نعمتالله (1391). ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کمک برنامه درسی در دوره ابتدایی. فصلنامه تحقیقات فرهنگی. دوره پنجم. شماره 3. پاییز 1391، صص 126-103.
میرزاپوری، جابر (1396). بررسی جامعهشناسی بیتفاوتی اجتماعی در ایران (موردپژوهش، شهر بابل). رساله دوره دکتری جامعهشناسی، تهران. دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات.
نجفی جواهری، شیخ محمدحسن (1404 ق). جواهر الکلام. ج 35. ص 316-317
هاشمی شاهرودی (1392 ش) فرهنگ فقه، ج 5، ص 65
یعقوبی، ابوالقاسم؛ حسینی اصل نظرلو، مریم (1392). پیشبینی شادی بر اساس بخشودگی، نوعدوستی و معنا در زندگی. فصلنامه پژوهشهای روانشناسی اجتماعی. دوره 3. شماره 11.
Andreoni, J. (2015). Charity and Philanthropy, Economics of International of the Encyclopedia Social & Behavioral Sciences, 2nd edition, 3, 358-363.
Baron, R. (1987). Sosial Psychologhy: Understanding Human Inerraction. Published by Allyn and Bacon, Boston.
Cheek, D. W., Kramarek, M., & Rooney, P. (2015). Charity and Philanthropy: Overview.
Clarke, M. (2013).Understanding the nexus between religion and development. Handbook of Research on Development and Religion, 1-16.
Coffield, K. E. (1981). Student apathy: A Comparative Study. Teaching of Psychology, 8: 1.
Coles, R. (1996). "Remember deuty to others in Teaching Responsibility", Curmculum review: p.7.
Defourny, J., & Nyssens, M. (2017). Fundamentals for an international typology of social enterprise models. VOLUNTAS: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations, 28 (6), 2469-2497.
Funkhouser, S. (2011).Theory of mind, temperament and prosocial behavior in preschoolers. Union College.
Goby, V. P., & Nickerson, C. (2016). Conceptualization of CSR among Muslim consumers in Dubai: evolving from philanthropy to ethical and economic orientations. Journal of Business Ethics, 136 (1), 167-179.
Goodman, R. (1997).The strengths and difficulties questionnaire:A research note Psychology Thesis. Journal Of Child Psychology and Psychiatry, 38 (5), 581-586.
Hay, D. F. & Cook, K. V. (2007). The transformation of prosocial behavior from infancy to childhood. In C. A.
Hay, D. F. Hudson, K. & Liang, W. (2010). Links between preschool children’s prosocial skills and aggressive conduct problems: The contribution of ADHD symptoms. Early Childhood Research, 501-493, Quarterly, 25.
Janson, L. A. & Jackson, H. J (2011). Earlymaladaptive schemasin personality disorder individuals .Journal of Personality Disorders, 18,467-478.
Kochanska, G. (1993). Toward a synthesis of parental socialization and child temperament in early development of conscience. Child Development, 64, 325-347.
Marsh, D. Therese, O. T. & Su, J. (2007). Young people and politics in the UK: Apathy or Alienation? PALGRAVE MACMILLAN, Houndmills, Basingstoke, Hampshire RG21 6XS and 175 Fifth Avenue, New York, N.Y.
McGinleey, M. & Carlo, G. (2007). sides Two the coin same, relations prosocial between and physically. Journal of Youth and Adolescence, 36, 337-350.
McKeever, B. S. (2015). Public Charities, Giving, and Volunteering. Urban Institute, Centeron Non profits and Philanthropy.
Nakamura, M. & Watanabe-Muraoka, A. M. (2006)."Global social Responsibility: developing a scale for senior high school students in Japan , International journal for the advancement of counselling, Vol. 28. No. 3: 213-226.
Peterson, C & .Seligman, M. E. P) .2004). Character strengths and virtues: A handbook and classification. Washington, DC: AmericanPsychological Association.
Powell, D. (2015). ‘Part of the Solution’?: Charities, Corporate Philanthropy and Healthy Lifestyles Education in New Zealand Primary Schools. PhD diss., Charles Sturt University.
Power, S., & Taylor, C. (2018). The mainstreaming of charities into schools. Oxford Review of Education, 44 (6), 702-715.
Putnam, R. D. (2001). Bowling Alone: the collapse and revival of American community, Simon and Schuster, New York.
Seligman, M. E. P, Csikszentmihalyi, M. (2002). Positive Psychology: An introduction. American Psychologists, 14-55.
Spinrad, T. L. & Stifter, C. A. (2006). Toddlers' empathy-related responding to distress: Predictions from negative emotionality and maternal behavior in infancy. Infancy,10, 97-121.
Yu-Mei, T. Master De-Yin S. (2009). From Charity Relief to Environmental Sustainability: cross-religious practices of sustainability promoted by Taiwan Tzu Chi. Old Building, London School of Economics (LSE).