اسمعیلی، م. (1391). مطالعه تطبیقی شاخصهای آموزش فنی و حرفهای در کشورهای مختلف. سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور. مجموعه مقالات اولین همایش علمی توسعه آموزشهای فنی و حرفهای و کار دانش در افق ایران 1404، صص 110-85.
برقی، ع. ، ملکی، ح. ، عباس پور، ع. ، زوارکی، ا. ، سراجی، ف. (1393). طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی مسأله محور در دانشگاههای الکترونیکی: مطالعه ترکیبی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی در علوم پزشکی، 7 (1)، 68-63.
چهاربند، ا. (1392). الگوی برنامه درسی پودمانی بر پایه استاندارد شایستگی حرفهای. فصلنامه تعلیم و تربیت استثنایی، 111، 66-51.
حاجی بابایی، ح. ر. (1391). نقش آموزشهای فنی و حرفهای و کار دانش دوره متوسطه (هنرستانی) در توسعهپایدار کشور، سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور. مجموعه مقالات اولین همایش علمی توسعه آموزش های فنی و حرفهای و کار دانش در افق ایران 1404، صص 50-27.
خنیفر، ح. ، عبدالحسینی، ب. (1391). توسعه متوازن آموزشهای فنی و حرفهای و کار دانش از منظر چالشها، فرصتها و ارائه راهکارهای عملیاتی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور، مجموعه مقالات اولین همایش علمی توسعه آموزشهای فنی و حرفهای و کار دانش در افق ایران 1404، صص 130-111.
دلاور، ع. (1396). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. تهران: انتشارات رشد.
سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. (1391). وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی.
صالحی عمران، ا. ، رحمانی قهدریجانی، ا. (1391). بررسی شایستگیهای کانونی در برنامههای آموزشهای فنی و حرفهای: مروری بر مباحث نظری و تجربیات کشورها. فصلنامه مهارتآموزی، صص 31-7.
عصاره، ع. ، باقر زاده، ز. ، خلاقی، ع. ا. ، دهقانی، ا. (1391). بررسی تطبیقی فرآیند یاددهی- یادگیری در برنامه درسی آموزش فنی و حرفهای دوره متوسطه کشورهای آمریکا، آلمان، انگلستان، ژاپن و درسهایی برای ایران. سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور، مجموعه مقالات اولین همایش علمی توسعه آموزشهای فنی و حرفهای و کار دانش در افق ایران 1404، صص 84-63.
قصاب زاده، ج. ، اسدیان، س. ، قصاب زاده، ط. ، کی خانی، ش. (1395). رویکردهای نوین طراحی برنامه درسی. دومین کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران.
کارگروه تخصصی سند تحول بنیادین زیر نظر شورای سیاستگذاری وزارت آموزش و پرورش. (1393). طرحها و برنامههای عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تهران: وزارت آموزش و پرورش، دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش.
کریمی، م. ، فروزش، ع. ، برتینا، ک. ، جاسمی، ش. س. (1394). بررسی عوامل مؤثر براشتغال مهارت آموختگان اداره کل آموزش و فنی و حرفهای استان اصفهان. آموزش فنی و حرفهای و اشتغال. تهران: سازمان آموزش فنی و حرفهای، 450 صفحه.
مبانی نظری سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. (1390). شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، و وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران.
محمدی، م. ، دهداری راد، ط. (1389). ارزیابی میزان شایستگی محوری برنامه درسی دوره کاردانی مکانیک خودرو. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 5 (19)، 64-43.
محمودی، ا. (1394). بررسی لزوم آموزشهای مبتنی بر شایستگی (CBT) در تدوین استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفهای. آموزش فنی و حرفهای و اشتغال. تهران: سازمان آموزش فنی و حرفهای، 450 صفحه.
مرزبان، م. ، مرزبان، ص. ، صالحی، س. م. (1394). استفاده از شایستگی جهت بهبود آموزش در مرکز فنی و حرفهای لرستان. آموزش فنی و حرفهای و اشتغال. تهران: سازمان آموزش فنی و حرفهای، 450 صفحه.
مقصودی، ف. (1393). نقش آموزشهای فنی و حرفهای در اقتصاد کشور و توسعه کسب و کار. ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، 173، 47-40.
یارمحمدیان، م. ح. (1395). بررسی نیازهای آموزشی مدیران بیمارستانهای شهر اصفهان در زمینه مدیریت بحران به منظور ارائه یک مدل شایستگی. پایان نامه کارشناسی ارشد آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گروه آموزش پزشکی.
Attride Stirling, J. (2001). Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative.
Bakar, R. (2014). The Effect Of Learning Motivation On Student’s Productive Competencies In Vocational High School, West Sumatra. International Journal of Asian Social Science, 4 (6) , 722-732. ISSN (e) : 2224-4441/ISSN (p) : 2226-5139 © 2014 AESS Publications. All Rights Reserved. journal homepage:
http: //www. aessweb. com/journals/5007.
Bishop, J. (2016). Occupation-Specific Versus General Education and Training. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, The Changing Educational Quality of the Workforce (Sep. , 1998) , 559, 24-38.
Chiappero-Martinetti, E. , Egdell, V. , Hollywood, E. , & McQuaid, R. (2015). Operationalisation of the capability approach. In Facing Trajectories from School to Work. (pp. 115–139). Springer.
Dubois, D. D. , Rothwell, W. J. , Stern, D. J. , & Kemp, L. K. (2014). Competency-based human resource management. Palo Alto, CA: Davies-Black Publishing.
Erstad, O. (2016). A new direction? Digital literacy, student participation and curriculum reform in Norway. Educ Inf Technol, 11, 415–429.
García, I. , Cuevas, O. , Angulo, J. (2013). Alfabetización en habilidades digitales: Uso de REA en la práctica docente. En M. S. Ramírez (Editora) , Competencias Docentes y Prácticas Educativas Abiertas en Educación a Distancia (pp. 10-23). Retrieved from http: //catedra. ruv. itesm. mx/bitstream/987654321/745/1/eBook%20Mov%20abierto%20en%20educ%20dist ancia%20 (Ramirez%202013). Pdf.
Gönül Güneú, A. , Gökçekb, T. , Bacanakc, A. (2010). How do students evaluate themselves in terms of technological competencies? Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1266–1271.
Guangrong, D. , Kaiguang, (Carl) L. (2012). Competency modeling research and practice in China: a literature review. Journal of Chinese Human Resource Management, 3, 49 – 66.
Kim, H. , Carlson, A. G. , Timothy, W. C. , Winsler, A. (2016).
Relation among motor, social, and cognitive skills in pre kindergarten children with developmental disabilities. Research in Developmental Disabilities 53-54, 43-60. contents lists available at
Science Direct.
Mouzakitis, G. S. (2010). The role of vocational education and training curricula in economic development, Educational Organization DEKA, Aghioi Theodoroi (Almyrra) Korinth, 200, 03 Greece.
New Hampshire Work-Study Practices Rationale for Work-Study Practices – June. (2014). Approved Nh State Board of Education, 8 (14) , 14.
Okhremenko, S. (2018). Pragmatic and conventional structure of professional competence. Cherkasy University Bulletin: Pedagogical Sciences , 2018 - ped-ejournal. cdu. edu. ua.
Oluwakemi, A. , Olanrewaju, A. (2014). Counterproductive behaviour and job performance among secondary school teachers: School climate as a mediator. Journal of Education and Practice, 15 (8) , 198-204.
Salgado, F. , Tauriz, G. (2014). The Five-Factor Model, forced-choice personality inventories and performance: A comprehensive meta-analysis of academic and occupational validity studies. European Journal of Work and Organizational Psychology, 23 (1) , 3-30,
http: //dx. doi. org/10. 1080/1359432X. 2012. 716198.
Septiana Pratiwi, A. , Agus Sudjimat, D. , Elmunsyah, H. (2016). Contribution of Industrial Work Practice Performance and Creativeness to the Academic Skill and Its Effect to the Outcome of Skill Competency Test of Computer and Network Technology Skill Package in Vocational High School. Journal of Education and Vocational Research (ISSN 2221-2590) , 7 (4) , 31-36.
Stewar, L. , Tubbs, A. , Schulz, E. (2006). Explor ing a Taxonomy of Global Leadership Competencies and Meta-competencies. The Journal of American Academy of Busines s, Cambridge, March, 8 (2). Eastern Michigan University.
Tannenbaum, D. (2014). Triple Competency-based Curriculum, Report of the Working Group on Postgraduate Curriculum. The College of Family Physicians of Canada.
Technology Education Association (ITEA). (2006). Technology for all Americans, a rational and structure for the study of technology. Reston: VA: Author.
UNESCO Institute for informative on technologies in education, Bangkok. (2011). Indicators to assess impact of ICT in education. Retreived from UNESCO. org.