استراوس، انسلم و جولیت کربین (1391). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریة زمینهای. ترجمة ابراهیم افشار. تهران: نی.
آقازاده، احمد (1382). تاریخ آموزش و پرورش ایران. تهران: انتشارات ارسباران.
بوردیو، پیر (1375). جامعهشناسی و ادبیات؛ آموزش عاطفی فلوبر. ترجمه یوسف اباذری، فصلنامه ارغنون، 9-10، 76-112.
بوردیو، پیر (1386). علم علم و تأملپذیری. ترجمه یحیی امامی. تهران: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور.
بوردیو، پیر (1388). درسی درباره درس. ترجمه ناصر فکوهی. تهران: نشر نی.
بوردیو، پیر (1391). تمایز؛ نقد اجتماعی قضاوتهای ذوقی. ترجمه حسن چاوشیان.تهران: نشر ثالث.
بوردیو، پیر (1394). مسائل جامعهشناسی. ترجمه پیروز ایزدی. تهران: نسل آفتاب.
بوردیو، پیر (1395). ساختارهای اجتماعی اقتصاد. ترجمه حسن چاوشیان، تهران: مؤسسه عالی پژوهشهای تأمین اجتماعی.
پرستش، شهرام (1390). روایت نابودی ناب، تحلیل بوردیویی بوف کور در میدان ادبی ایران. تهران: نشر ثالث.
تودارو، مایکل (1368). توسعه اقتصادی در جهان سوم. ترجمه غلامعلی فرجاد، تهران: سازمان برنامه و بودجه.
خبرگزاری ایرنا (1395). استیضاح وزیر آموزش و پرورش. کد 41824. 27 مهر.
ریتزر، جورج (1393). نظریه جامعه شناسی. ترجمه هوشنگ نایبی، تهران: نشر نی.
زبردست، امجد، شیربگی، ناصر و قلاوند، زهره (1390). بررسی وضعیت اعتماد دبیران و ارتباط آن با بوروکراسی توانمند در مدارس مقطع متوسطه شهر سنندج. نشریه علوم تربیتی، 6 (1-2)، 187- 206.
ستاری، صدرالدین، نامور، یوسف، راستگو، اعظم (1390). میزان اجرای ویژگیهای بوروکراسی و تمایلات دیوانسالارانه مدیران، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4، 168- 153.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تهران: وزارت آموزش و پرورش. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
شیربگی، ناصر؛ غلامی، خلیل و بساطی، مختار. (1394). شناخت باورهای مشترک انضباطی اعضای جامعه مدرسه. فصلنامه مطالعات برنامهریزی آموزشی، 4 (7)، 105-132.
علیبابایی، یحیی؛ هاشمی، سیدضیاء؛ تیموری، محمود (1396). تحلیل و واکاوی روند شکلگیری سرمایه فرهنگی معلمان در میدان آموزش و پرورش ایران. تحقیقات فرهنگی ایران. 3 (10)،26-1.
قادرزاده، امید؛ محمدی، فردین؛ و محمدی، حسین (1396). جوانان و روابط پیش از ازدواج. راهبرد فرهنگ. 10 (38)، 34-7.
کمالی، افسانه و خاوری، زهرا (1390). بررسی عوامل مؤثر بر تفکر انتقادی در بین دانشآموزان متوسطه شهر مشهد. مجله جامعهشناسی آموزش و پرورش. 1،190-159.
گرنفل، مایکل (1389). مفاهیم کلیدی بوردیو. محمد مهدی لبیبی. تهران: نشر افکار.
گریفین، کیت؛ مککنلی، تری (1377). توسعه انسانی؛ دیدگاه و راهبرد. ترجمه غلامرضا خواجهپور، تهران: وداد.
محمدی، فردین و خالقپناه، کمال (1395). مطالعهی کیفی مناسبات بوروکراسی آموزشی با تجربه آموزشی معلمان. مجله مطالعات برنامهریزی آموزشی، 5 (9)، 95- 114.
محمدی، فردین؛ نوغانی، محسن؛ کرمانی، مهدی؛ و خالقپناه، کمال (1396). بررسی تناقض یا تطابق میان اهداف و قوانین نظام آموزش و پرورش در دوره آموزش متوسطه. مجله تعلیم و تربیت، 131، 111- 131.
نوید ادهم، ابراهیم (1391). الزامات مدیریتی تحول بنیادین در آموزش و پرورش. راهبرد فرهنگ، 17-18، 295- 324.
Bourdieu, Pierre (1986). The forms of capital. In j.G.richardson, handbook of theory and research for sociology of education. Greenwood Press.new York
Friedland, Roger (2009). The endless fields of Pierre Bourdieu. Organization articles. 16 (6), 887-917.
Kitchen, P.J; Howe, David (2013). How can the social theory of Pierre Bourdieu assist sport management research? Sport management review. 16. 123- 134.
Kloot, Bruce (2009). Explaning the value of Bourdieus framework in the context of institutional change. Studies in higher education. 34 (4). 469- 481.
Kloot, Bruce (2015). A historical analysis of academic development using the theoretical lens of Pierre bourdieu. British journal of sociology of education, 36 (6), 958- 976.
Lessard, Chanale; Contandriopoulos, Andre-pierre; Beaulian, Dominiq (2010). The role (or note) of economic evaluation at the micro level: can Bourdieus theory provide away forward for clinical decision –making? Socila Science & Mediciene.70. 1984-1956.
Levien, Michael (2015). Social Capital as obstacle to Devevlopment Brokering land, norms, and trust in rural India. World Devevlopment. 74. 77-92.
Williams, Gulian; Choudry, Sophia (2016). Mathematics capital in the educational field: Bourdieu and beyond. Research in mathematic education. 18 (1). 3-21.
Birks,
M., & Mills, J. (2011).
Grounded Theory: A Practical Guide. Sage.
Kendall. J. (1999). Axial Coding and the Grounded Theory Controversy. Western Journal of Nursing Research. 21(6), 743-757
Walker. D., & Myrick. F. (2006). Grounded Theory: An Exploration of Process and Procedure. Qualitative Health Research. 16(4), 547-559.
Smit, K. B. & larmier, C.w. (2004). A mixed relationship: bureaucracy and school performance. Public administration review. No. 1
Bohte, j. (2001). School bureaucracy and student performance at the local level. Public administration review. No. 1
Charlton, Bruce G. (2010). The cancer of bureaucracy: How it will destroy science, medicine, education; and eventually everything else. Medical Hypotheses, Volume 74, Issue 6, 961-965.
Yousefi, Mohammad Reza (2014). Challenges of the educational system of Iran and solutions to address these challenges. Indian Journal of fundamental and applied life sciences, 4 (4), 228- 236.