بازرگان، سیمین (1387). ماتریسزندگیبرنامهریزیچندبعدی. تهران: انتشارات مدرسه.
بینش، مرتضی؛ بختیاری فایندری، منصوره؛ قراری، محمد (1395). اهداف و ضرورت ارزشیابی برنامه درسی و الگوهای آن. فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی. شماره هشتم، پاییز 1395
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آذر ماه 1390.
شورت، ای سی. (1991). روششناسی مطالعات برنامه درسی. (ترجمه محمود مهر محمدی و همکاران، 1391). تهران: انتشارات سمت.
فتحی واجارگاه، کوروش و دیگران (1388). طراحی الگوی اصلاح و بازنگری برنامههای درسی علوم انسانی، گزارش پژوهشی چاپ نشده، پژوهشکده فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
کیامنش، علیرضا (1393). مفهوم شناسی ارزشیابی و تفاوت آن با سایر مفاهیم. دانشنامه ایرانی برنامه درسی
موسیپور، نعمتالله (1392). سبک زندگی آموزشگران علوم انسانی در محیطهای دانشگاهی ایران: از آرمانهای دینی تا واقعیتهای سازمانی. فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، دوره پنجم، شماره 4
موسیپور، نعمتالله؛ احمدی، آمنه (1394). «طراحی کلان (معماری) برنامه درسی تربیتمعلم (برنامه درسی ملّی تربیتمعلم جمهوری اسلامی ایران)». شورای عالی برنامهریزی آموزشی.
مهرمحمدی، محمود؛ موسیپور، نعمتالله (1388). طرح پژوهشی ارزشیابی وضعیت برنامه درسی به عنوان یک قلمروی علمی و حرفهای در ایران. انجمن مطالعات برنامه درسی ایران.
مهرمحمدی، محمود (1392). جستارهای نظرورزانه در تعلیم و تربیت. انتشارات دانشگاه تربیت مدرس.
نوری، علی (1393). الگوی خبرگی و نقد تربیتی. دانشنامه ایرانی برنامه درسی.
Ainsworth, S. & Loizou, A.T. (2003). The effects of self explaining when learning with texts or diagrams. Cognitive Science, 27, 669-681.
Boud, D. Cohen, R. & Walker, D. (1993). Using experience for learning. Buckingham: Society for Research into Higher Education/Open University Press.
Boyd E & Fales A (1983). Reflective learning: the key to learning from experience. Journal of Humanistic Psychology, 23 (2): 99-117.
Cepeda, N. J. Pashler, H. Vul, E. Wixted, J. T. & Rohrer, D. (2006). Distributed practice in verbal recall tasks: A review and quantitative synthesis Psychological Bulletin, 132, 354-380.
Chalmers, I. Hedges, L. & Cooper, H. (2002) A brief history of research synthesis. Evaluation and Health Professionals, 25, 12-37.
Darling-Hammond, L. (1999). Teacher learning that supports student learning. Educational Leadership, 55, 6-11.
Eisner
E. W (1986), the role of the art in cognition and curriculum, Journal of Art & Design Education, Vo 5, Issue 1-2.
Garrison, D. R. & Kanuka, H. (2004). Blended learning: Uncovering its transformative potential in higher education. The Internet and Higher Education, 7(2): 95-105
Guha, R.V. & Lenat, D.B. (1994). Enabling agents to work together Communications of the ACM, 37(7), 126-142.
Gutek GL. Philosophical and ideological perspectives on education. 1st ed. Prentice Hall Englewood Cliffs, NJ, 1988: 167-69
Harris, I. (1991). Delibrative Inquiry: The Art of Planning. In short (ed). Forms of Curriculum Inquiry. University of New York Press. P. 286.
Jarvis P (1992) Reflective practice and nursing. Nurse Education Today, 12, 174-181.
Johnson, A. (2008). What every teacher should know about action research. Columbus, OH: Allyn and Bacon.
McKay, E.A. (2008, Forth coming) Reflective practice: doing, being and becoming a reflective practitioner. Oxford: Elsevier Ltd.
Mezirow, J. and Associates (2000) Learning as Transformation – Critical Perspectives on a Theory in Progress. San Francisco: Jossey-Bass.
Moore, M. (Ed.) (2007). Handbook of distance education, (2nd Ed). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Moreno, R. & Valdez, A. (2005). Cognitive Load and Learning Effects of Having Students Organize Pictures and Words in Multimedia Environments Educational Technology Research and Development.
Null, W. (2011). Curriculum: From theory to practice. New York: Rowman & Littlefield Publishers.
Ornstein, Allan C. & Hunkins, Francis P. (2012). Foundations, principles and issues. New York, NY: Allyn.
Pring, R. (2000). Philosophy of educational research. London: Continuum.
Reid, W. (1999). Curriculum as Institution and practice: Essays in the Deliberative tradition. Lawrence Elbaum Associate, New Jersey.
Schon, D. (1983). The reflective practitioner: How professionals think inaction. New York: basic Books.
Schon, D.A. (1987). Educating the Reflective Practitioner: Toward a New Design for Teaching and learning in the Professions, Sanfrancisco: Jossey bass.
Schwab, J. J. (1969). The practical: A language for curriculum. School Review, 78, 1–23.
Schwab J. J. (1970). The Practical: A Language for Curriculum(National Education Association, Center for the Study of Instruction).
Smith, l. & laurd, L. (2010). Exploring the advantages of blendedinstruction at community colleges and technical schools. Merlot Journal of Online Learning and Teaching.6(2): 508-515.
Wang, M. (2010). Online Collaboration and offline interactionbetween students using asynchronous tools in blended learning. Australian Journal of Education Technology. 26(6): 830-846.