افشاریزاده، سید احسان؛ کارشکی، حسین؛ ناصریان، حمید (1392). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه خودپنداره تحصیلی دانشآموزان دبستانی شهر تهران. روشها و مدلهای روانشناختی، 3 (11)، 53-66.
امیدوار، هدایت؛ امیدوار، خسرو؛ امیدوار، عظیم (1392). تعیین اثر بخشی آموزش راهبردهای مدیریت زمان بر سلامت روانی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. مجله روانشناسی مدرسه، 2(3)، 6-22.
بابایینادینلویی، کریم (1391). اثربخشی آموزش مهارتهای مدیریت زمان بر اهمالکاری، خودکارآمدی و مدیریت زمان تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه محققی اردبیل.
تریسی، برایان (1389). مدیریت زمان. ترجمه ژان بقوسیان، بنفشه عطرسائی. تهران: انتشارات برقعی.
جناآبادی، حسین؛ ناستی زایی، ناصر، جلال زایی، سمیه (1395). تاثیر آموزش مدیریت زمان بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان. آموزش پرستاری، ۵ (۱)، ۱۲-۲۲
درتاج، اکرم (1392) تأثیر آموزش مهارتهای مدیریت زمان بر کاهش فرسودگی تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید باهنر کرمان.
ربیعی، محمد (1394). پایستگی تحصیلی: نقش عوامل پایدار و ناپدیدار روانشناختی. دو فصلنامه مشاوره کاربردی، 5(2)، 37-56.
رشیدی، علی؛ امیری، محمد؛ مهرآورگیگلو، شهرام؛ نودهی، حسن (1394). بررسی رابطه بین ادراک از محیط کلاس با تاب آوری تحصیلی. مجله پژوهشهای آموزش و یادگیری، 22(7)، 189-198.
صبحیقراملکی، ناصر؛ حاجلو، نادر؛ بابایی، کریم (1393). اثربخشی آموزش مهارتهای مذیریت زمان بر اهمالکاری دانشآموزان. روشها و مدلهای روانشناختی، 4(15)، 91-101.
صالحی، رضوان؛ عابدی، محمدرضا؛ باغبان، ایران؛ نیلفروشان، پریسا؛ عابدی، احمدی (1393). تدوین مدل نظری مشاوره تحصیلی بر اساس عوامل مؤثر بر موفقیت تحصیلی. دوفصلنامه مشاوره کاربردی، 4(1)، 19-48.
کریمیقرطمانی، ملیحه (1391). بررسی رابطه پایستگی تحصیلی با ادراک خود و فراشناخت در دانشآموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد مشاوره، دانشگاه علامه طباطبایی.
کریمیانپور، غفار؛ کرمی، آزاد الله؛ احمدی، تهمینه (1395). نقش وابستگی به تلفن همراه در پیش بینی خودپنداره تحصیلی و اشتیاق به مدرسه در دانش آموزان. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه تربیتی، 11(46)، 51-66.
نانوایی، فریبا (1394). بررسی اثربخشی آموزش خودتعلیمی کلامی و مهارتهای مدیریت زمان بر خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه 5 تبریز. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز.
Ahmed, W., & Bruinsma, M. (2006). A structural model of self-concept, autonomous motivation and academic performance in cross cultural perspective. Electronic journal of research in educational psychology, 49100, 551-576.
Akomolafe, M.J., Ogunmakin, A.O & Fasooto, G.M. (2013). The role of academic self- efficacy, academic motivation and academic self- concept in predicting secondary school Students academic performance. Journal of Educational and Social Research, 3(2), 335-342.
Bandura, A. (2007). An agentic perspective on positive psychology. In S.J. Lopez (Ed.).The science of human flourishing. New York: Praeger
Barajas, C. (2013). A group counseling curriculum using study skills to enhance academic achievement in middle school students. Master’s thesis in school counseling, California State University.
Bean, J. & Eaton, S. B. (2001). The psychology underlying successful retention practices. Journal of college student retention, 3(1), 73-89.
Claessens, B.J.C., Van Eerde, W., Rutte. C.G., & Roe. R.A. (2004). Planning behaviors and precived control of time at work . Journal of organizational behavior, 25(8), 937-950
Collinz, D. (2010). Time management-study skills for students. Dissertation hypothesis_ Article From ArticleSeer. Com.
Comerford, J.; Batteson, T. & Tormey, R. (2015). Academic buoyancy in second level schools: insights from Ireland. Journal of Social and Behavioral Sciences, 197, 98-103.
Diehl, M., Hay, E. (2010). Risk and resilience factors in coping with daily stress in childhood: the role of age, self-concept incoherence, and personal control. Publication: Developmental psychology, 46(5), 1132-46
Douglas, H. E., Bore,M., Munro, D. (2015). Coping with University Education: The relationships of Time Management Behaviour andWork Engagement with the Five Factor Model Aspects. Learning and Individual Differences, 14, 1-7.
Duijn, M.; Rosenstiel, I.V.; Schats, W.; Smallenbroek, C. & Dahmen, R. (2011). Vitality and health: A lifestyle programmer for employees. European Journal of Integrative Medicine, 3, 97-10.
Edwards, G.R. (2006). The relationship between uses of time management techniques and Sources of Stress among Public School superintendents in Missouri. Dissertation Abstract Ed. D. Saint Louis Uni.
Eilam, B., Aharon, I. (2003). Students' planning in the process of self-regulated learning. Contemp Educ Psychol, 28, 304-34.
Guay, F.,Ratelle, C. F., e Roy, A. & y Litalien, D. (2010). Academic self-concept, n autonomous academic motivation, and academic achievement: Mediating and additive effects. Learning and Individual Differences, 20(6), 644-653.
Greenberg, J. (2000). Comprehensive stress mangement: Mcgraw-hill. Higher Education.
Huang, C. (2011). Self-concept and academic achievement: A meta-analysis of longitudinal relations. Journal of School Psychology, 49(5), 505-528.
Marsh, H. W., & O’Mara, A. (2008). Reciprocal effects between academic selfconcept, self-esteem, achievement, and attainment over seven adolescent years: Unidimensional and multidimensional perspectives of self-concept. Personality and Social Psychology Bulletin, 34, 542–552.
Martin, A. J., Colmar, S. H., Davey, L. A & Marsh, H. W. (2010). Longitudinal modelling of academic buoyancy and motivation: Do the 5Cs hold up over time? British Journal of Educational Psychology, 80(3), 473–496.
Martin, A. J. (2013). Academic buoyancy and academic resilience: Exploring “everyday” and classic resilience in the face of academic adversity. School Psychology International, 34, 488-500.
Martin, A. J., & Marsh, H. W. (2008). Academic buoyancy: Towards an understanding of students' everyday academic resilience. Journal of School Psychology, 46, 53–83.
Martin, A. J., & Marsh, H. W. (2006). Academic resilience and its psychological and educational correlates: A construct validity approach. Psychology in the Schools, 43, 267-282.
Miller, S., Connolly, P., & Maguire, L. K. (2013). Wellbeing, academic buoyancy and educational achievement in primary school students. International Journal of Educational Research, 62, 239-248.
Nuthanap, G. (2007). Gender analysis of academic achievement among high school students. Dissertation of MD of home science in human development, university of agriculture sciences, Harwad.
Pinxten, M., Wouters, S., Preckel, F., Niepel, C., De Fraine, B., & Verschueren, K. (2015). The formation of academic self-concept in elementary education: A unifying model for external and internal comparisons. Contemporary Educational Psychology, 41, 124-132.
Putwain, D.W., Connors, L., Symes, W., DouglasOsborn, E. (2012). Is academic buoyancy anything more than adaptive coping? Anxiety, Stress & Coping, 25(3), 349-58.
Solberg, P.A.; Hopkins, W.G.; Ommundsen, Y.; & Halvari, H. (2012). Effects of three training types on vitality among older adults: A self-determination theory perspective. Psychology of Sport and Exercise,13, 407-417.
Stwart, A.J., Lombard, K. (2010). Exploring the Relationship between time management skills and the academic achievement of African engineering students. A Case Study. Journal of Engineering Education, 35(1), 79-89.
Van Eerd, W. (2003). Teaching time and organizational management skill to first year health science student: does training make a difference? Journal of further and higher education, 28, 261-276.
Zampetis, L.A., Bouranta, N., Vassilis, S. (2010). On the relationship between individual creativity and time management, Thinking skill and Creativity, 5 (1), 23-32.