اسدیان، سیروس (1390). بنیادها و راهکارهای اسلامی کردن برنامه درسی رشته برنامهریزی درسی در ایران و ارائه مدلی جهت آن، رساله دکتری، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
امیری، الهام (1392). تبیین و سنجش جهتگیری اسلامی برنامه درسی معلمان و دستاندرکاران نظام برنامهریزی درسی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد (به راهنمایی دکتر امین خندقی). مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
امین خندقی، مقصود (1389). تحلیلی بر میزان اهمیت و بهکارگیری دستاوردهای علمی حوزه برنامه درسی در نظامهای آموزشی شرکتهای صنعتی: فرصتها و تهدیدها. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. سال پنجم، شماره ی 19: 139-169.
امین خندقی، مقصود (1393). نسبت میان حدود و ثغور تعلیم و تربیت اسلامی با پژوهشهای عملی و نظری. سخنرانی ارائه شده در جامعةالمصطفی العالمیه مشهد.
باقری نوعپرست، خسرو (1389). در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران (جلد 2). تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
باقری نوعپرست، خسرو (1390). هویت علم دینی. تهران: انتشارات وزارت ارشاد.
خسرو پناه، عبدالحسین و پارسانیا، حمید (1392). تولید و تکوین علوم انسانی اسلامی. تهران: موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
خسرو پناه، عبدالحسین (1394). علوم انسانی؛ چیستی، ساحتها و فرایندهای تحول در آن. فصلنامه تحقیات بنیادین علوم انسانی. سال اول، شماره 1: 7-35.
الزرقاء، محمد أنس (1990). اسلامی کردن علم اقتصاد: مفهوم و روش. ترجمه منصور زراء نژاد. فصلنامه اقتصاد اسلامی. سال چهارم، شماره ی 14-15.
شریعتمداری،علی (1389). تربیت اسلامی. تهران: انتشارات امیر کبیر.
شریفیان، فریدون و مهرمحمدی، محمود (1393). تبیین قابلیتهای دیسیپلینی برنامه درسی و تعیین جایگاه آن در طبقهبندی دیسیپلینهای علمی. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. سال چهارم، شماره ی2: 184-161.
شفیعپور مطلق، فرهاد و تدین، مریم (1392). بررسی ابعاد پداکوژیکی اسلامی کردن برنامه های درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 10 (2)، 33-45.
عبدالعلی زاده فرد، آزاده (1392). تحلیل و ارزیابی عناصر چهارگانه و رویکرد کلان حاکم برسند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران بر اساس نظر متخصصان. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی (به راهنمایی دکتر امین خندقی). دانشگاه فردوسی مشهد: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
علم الهدی، جمیله (1381). تبیین تعلیم و تربیت اسلامی و دلالت های آن بر برنامه درسی. رساله دکتری، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
علم الهدی، جمیله (1384). مبانی تربیت اسلامی و برنامهریزی درسی. تهران: دانشگاه امام صادق(ع).
فتحی واجارگاه، کوروش و مهرمحمدی، محمود (1387). حدود و ثغور برنامه درسی و آموزش. مدرس علوم انسانی، شماره 3: 53-72.
قادری، مصطفی (1392). تحلیل تاریخی معانی و مقاصد نومفهوم گرایی در رشته مطالعات برنامه درسی. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. سال اول، شماره ی1: 49-72.
گلشنی، مهدی (1385). از علم سکولار تا علمی دینی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
مصباح یزدی، محمد تقی (1391). اسلامی کردن علوم به چه معناست؟ سلسله جلسات آیتالله مصباح یزدی در باب «علم دینی». 185709/156http://snn.ir/detail/News/ .
ملکی، حسن (1385). دیدگاه برنامه درسی فطری- معنوی «مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی». کنگره ملی علوم انسانی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
موحدی محصل طوس، مرضیه (1393). رویکرد اسلامی به ارزشیابی از تربیت دینی و استنباط دلالتهای آن برای نظام تربیت رسمی عمومی. رساله دکتری، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
مهرمحمدی، محمود و همکاران (1390). برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشم ا ندازها. (ویراست دوم): نشر سمت و آستان قدس رضوی.
میرزا محمدی، محمد حسن (1392). بررسی نظریه شناخت فارابی و دلالتهای آن در تعلیم و تربیت (با تاکید بر برنامه درسی). دو فصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی. سال هشتم، شماره ی 16: 163-183.
نامخواه، مرضیه (1390). بررسی و تحلیل میزان شمول برنامه درسی تحصیلات تکمیلی رشته برنامه درسی بر اساس ابعاد معرفتی حوزه برنامه درسی. پایان نامه کارشناسی ارشد(به راهنمایی دکتر امین خندقی). مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
Adebayo, R.I. (2005). Islamization of the Curriculum: An Agenda for Model Islamic Nursery Schools in Nigeria. Muslim Education Quarterly, Cambridge, UK. Published by the Islamic Academy, vol. 22, Nos. 3 & 4. 4 – 17.
Al – faruqi, I.R. (1982). Islamization of Knowledge: General Principles and Work Plan. Washington, D. C: International Institute of Islamic Thought, 1402 H.
Al-Faruqi, I. R and Abusulayman, A. H. (1989). Islamization of Knowledge: General Principles and Work plan. IIIT, Herndon.
Amin, Ruzita M. Abdullah Yusof, S. and Aslam Haneef, M. (2001). The Effectiveness of an Integrated Curriculum: The Case of the International Islamic University Malaysia. 8th International Conference on Islamic Economics and Finance. Qatar Foundation.
Behar, Linda S. (1994). "An empirical analysis of curriculum domain: implications for program development and evaluation, Peabody Journal of Education. 69 (4): 100 - 112.
Dangor, S. (2005). Islamization of Disciplines: Towards an indigenous educational system. Educational Philosophy and Theory, 37(4), 519-531.
Dzilo, H. (2012). The concept of ‘Islamization of knowledge’and its philosophical implications. Islam and Christian–Muslim Relations, 23(3), 247-256.
Eisner, E. (1994). Educational imagination: on the design and evaluation of school programs. NY: Macmillan publishing Company.
Entwistle, N. (2002). Research-Based University Teaching: What is It and Could There be an Agreed Basis for It?. The Psychology of Education Review, 26(2), 3-9.
Hashim, R. (1999). Islamization of the curriculum. American Journal of Islamic Social Sciences. 16 (2): 27 – 42.
Hussien, S. (2006). Towards the Islamisation of Critical Pedagogy: a Malaysian Case Study. Doctoral dissertation, University of Sheffield.
Mak, C and Musharraf, H. (2005). Islamisation of the National Curriculum. Muslim Education Quarterly, Vol. 22. 3 & 4 2005, pp. 4 – 17.
Oladosu. A. G. A. S. (2012). Islamization of the Curriculum process. Seminar on Islamization of Knowledge in the South-West Nigeria. University of Lagos.
Sulaiman, H. (2014). Values-Based Curriculum Model: A Practical Appli-cation of Integrated ‘Maqasid Al-Sharia' for Wholeness Development of Mankind. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 477 – 484.
Yaacob.S. (2008). The concept of an integrated islamic curriculum and its implication for contemporary islamic schools. International Conference on Islamic Solidarity.Islamic Republic of Iran.
Zais, R. (1976). Curriculum:principles and foundations. New York:Crowell