ادیب، یوسف (1372). مقایسه تأثیر دوره آمادگی بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر دوزبانه و یک زبانه مقطع ابتدایی در شهرهای تبریز و تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد.
سیگوان، میگوئل و مک کی، ویلیام رالف (1369). آموزش و مسأله دو زبانگی، ترجمه اصغر اقدی، لیلی انگجی و .... انتشارات ادیبپور.
عربی، معصومه (1387). طراحی برنامه درسی دوره پیشدبستانی (آمادگی) برای ورود دانشآموزان مناطق دوزبانه به دوره ابتدایی. رسالهی کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور تهران.
عظیمیفرد، فاطمه (1382). بررسی تأثیر استفاده از تصویر در کمک به یادگیری فارسی بهعنوان زبان دوم، رساله کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه.
کاکوجویباری، علیاصغر (1383). روشهای سوادآموزی در زبان فارسی در پایه اوّل ابتدایی. تهران: وزارت آموزش و پرورش، پژوهشکده تعلیم و تربیت. چاپ اوّل.
گاردنر، ربرت، سی و لامبرت، والاس. ای (1375). نگرش و انگیزش در یادگیری زبان دوّم. ترجمه زهره کسائیان. انتشارات دانشگاه اصفهان.
گروه پیشدبستانی دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی، راهنمای برنامه و فعالیتهای آموزشی و پرورشی دورهی پیشدبستانی. (1388). انتشارات مدرسه.
ناعمی، محمّدعلی. (1383). روانشناسی آموزش خواندن. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
Anderson, L.M, CM. Evertson and J.Brophy.(1979). An Expereimental study of Effective Teaching in First-grade Reading Groups. Elementary School Journal 79.
Ben-Zee,s.(1977)The in fluence of bilinguals on congnitive strategy and cognitive development,48,1009-1018
Bialystok, Ellen.(1999).cognitive complexity and attentional control in the bilinguai mind, child development,V01,70,No,3,pp636-644
Cardo za. D.(1984). The Reclassification Survey: Astudy of Entry and Exitz classification procedures. Billingual Education studies progress Report. LOS Alamitos, National center for Billingual Resarch.
Issued by the curriculum evelopment council Recommended For Use in pre-primary lnstitutions by the Education and Manpower Bureau HKSAR (2006) Cuide to the pre-primary curriculum
www.edb.gov.hk
Krashen, Stephen. (1994). Bilingual Education and second Language Theory, schooling and Language Minority students: ATheoretical Framework, Evaluation, Dissemination and Assessment center: Los Angeles.
ِMontie Childhood Research Quarterly, 21, 313 - 331.
, J. E. , Xiang, Z. , & Schweinhart, L.J. (2006). Preschool experience in 10 countries: Gognitive and language performance at age 7. Early.